Gå til innhold

Tips til krakelert lakk.


Lyssand

Recommended Posts

Lyssand

Er det noen som har et vidunderprodukt til å sjule krakelering? Må det lakkeres opp igjen? Skyldes dette dårlig grunnarbeid før lakkering?

mvh. Fdl

post-1464-1275496763,59_thumb.jpg

Bmw e36 m3

Bmw e34 540it kompressor (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Har nok ikke noe hyggelig svar å komme med her. Dette sitter som regel i fargelakken eller værre i underlaget(ikke i metallet da). Det må pusses ned til du får en bra "finish" og hvis dette hjelper så kan det poleres opp igjen. Hvis dette sitter dypere er det bare å pusse ned til metallet og få sprayet på nytt.

Ser også ut som lakken ikke er helt god i tilstøtende områder, så dette er nok ikke en lakkjobb som hadde stått til laud..

Dette kan komme av for tykk filmtykkelse. Dårlig blandings mellom base og herder, ikke god nok flashtid under lakkering, evt at det er brukt lakktyper som i de forskjellige lakene som ikke er kompatible med hverandre mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyssand

Hvilken produkter fungerer bra til å fjerne slipestripene fra pussepapiret med? Må jeg ha en roterende maskin?

Jeg har fra før en DA-maskin bra biltema og meguiars ultimate compound. Vil jeg klare meg med dette?

mvh. Fdl

Bmw e36 m3

Bmw e34 540it kompressor (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Nei i så tilfelle må du nok gå igang med roterende maskin, DA vil ikke klare å gjøre mye med slipespor. Samtidig bør du isåfall ha et grovt poleringsmiddel og cutting pad (helst i ull).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvis dette er mettallic lakk så er det en 2 sjikts lakk med klarlakk og basen er det ikke noe herder i kun basefarge og tynner, ihvertdall på Dupont sine.

Her ser det ut som underlager ikke har vært tørt nok før legging av farge så deretter tørke for varmt. Og hvis da underlaget blir ikke tørt nok sprekker gjerne dette opp.

Ikke helt den peneste finishen jeg har sett så her har det gått fort unne :)

Trur du er tjent med å få lakkert dette opp igjen og lagt på ny klarlakk hvis dette er 2 sjikts eller ny tett farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...