Gå til innhold
Lyssand

Tips til krakelert lakk.

Recommended Posts

Lyssand    381
Lyssand

Er det noen som har et vidunderprodukt til å sjule krakelering? Må det lakkeres opp igjen? Skyldes dette dårlig grunnarbeid før lakkering?

mvh. Fdl

post-1464-1275496763,59_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar

Har nok ikke noe hyggelig svar å komme med her. Dette sitter som regel i fargelakken eller værre i underlaget(ikke i metallet da). Det må pusses ned til du får en bra "finish" og hvis dette hjelper så kan det poleres opp igjen. Hvis dette sitter dypere er det bare å pusse ned til metallet og få sprayet på nytt.

Ser også ut som lakken ikke er helt god i tilstøtende områder, så dette er nok ikke en lakkjobb som hadde stått til laud..

Dette kan komme av for tykk filmtykkelse. Dårlig blandings mellom base og herder, ikke god nok flashtid under lakkering, evt at det er brukt lakktyper som i de forskjellige lakene som ikke er kompatible med hverandre mm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lyssand    381
Lyssand

Hvilken produkter fungerer bra til å fjerne slipestripene fra pussepapiret med? Må jeg ha en roterende maskin?

Jeg har fra før en DA-maskin bra biltema og meguiars ultimate compound. Vil jeg klare meg med dette?

mvh. Fdl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Nei i så tilfelle må du nok gå igang med roterende maskin, DA vil ikke klare å gjøre mye med slipespor. Samtidig bør du isåfall ha et grovt poleringsmiddel og cutting pad (helst i ull).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
soundman    0
soundman

Hei

Hvis dette er mettallic lakk så er det en 2 sjikts lakk med klarlakk og basen er det ikke noe herder i kun basefarge og tynner, ihvertdall på Dupont sine.

Her ser det ut som underlager ikke har vært tørt nok før legging av farge så deretter tørke for varmt. Og hvis da underlaget blir ikke tørt nok sprekker gjerne dette opp.

Ikke helt den peneste finishen jeg har sett så her har det gått fort unne :)

Trur du er tjent med å få lakkert dette opp igjen og lagt på ny klarlakk hvis dette er 2 sjikts eller ny tett farge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lyssand    381
Lyssand

Dette er ikke noe metallic lakk. Det er lakkert med sprayboks fra biltema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig