Gå til innhold

Polering av helt ny bil


paramed

Recommended Posts

Har bestilt meg en 2011 mod Golf, Tornadorød og lurer på hvor lenge man bør vente før man polerer den? Har sett gjennom ganske mye av forumet men ikke funnet noe klart svar på det. Har selv spurt flere billakkerere og bil forhandlere, og fått svar som går fra 2-3 uker til 3 måneder.

Hvor lang tid bør man vente fra man får bilen til man polerer den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bjorke sier her - og be de inderlig om å holde lankene vekk fra lakken i forbindelse med klargjøringen. Som regel gjør de lakken verre... PH / Blankbil fikk sin Skoda levert med beskyttelsesfilmen på ennå, så det er ikke vanskelig å få til.

Ha en medium cut polish i bakhånd også - merkelig hvordan det kan bli riper etc underveis i transport fram til deg.

og gratulerer med ny-anskaffelsen, det blir vet et par måneder å vente nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som bjorke sier, når du får bilen så er det nok +/- 3 uker siden lakkering..... og klargjørerene driver nok å legger på litt voks de og etter de har voldtatt bilen din med svamp og skittent vaskevann =)

grattis med ny bil :)

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nettopp bestillt ny bil (2011 Octavia) og jeg presiserte at det ikke skulle utføres noe som helst kosmetisk klargjøring (leveres med transportfilm/voks intakt osv). Brukte også dette som argument for å prute ned et par ekstra tusenlapper ;) Finpolering og vanlig sealer/voks bør gjøres umiddelbart.

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får forhåpentligvis vite iløpet av denne uka når bilen skal produseres. Ser veldig fram til og få den. Lurer på om jeg instendig skal be om og få den uten at de har "klargjort" den. Hørte om en her inne som også hadde sagt det til en VW forhandler, men de hadde ikke greid og holde seg unna.

Har godt utvalg av Scholl, og det er Swissvax voks som skal på til slutt.

Som bjorke sier her - og be de inderlig om å holde lankene vekk fra lakken i forbindelse med klargjøringen. Som regel gjør de lakken verre... PH / Blankbil fikk sin Skoda levert med beskyttelsesfilmen på ennå, så det er ikke vanskelig å få til.

Ha en medium cut polish i bakhånd også - merkelig hvordan det kan bli riper etc underveis i transport fram til deg.

og gratulerer med ny-anskaffelsen, det blir vet et par måneder å vente nå?

Endret av paramed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
larserso

Jeg la på voks på bil forrige uke mens den enda stod i salgslokalet. Ingen polish, men kun Swissvax Cleaner Fluid og Swissvax Concorso. Rød VAG-sak var det også. Det ble veldig mye bedre enn før jeg satt i gang. Utrolig bra glød og dybde som resultat. Anbefaler på det varmeste en runde med Swissvax:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6313-audi-a5-sportsback-s-line-faar-swissvaxfoer-levering/page__p__137233__fromsearch__1#entry137233

Her på forumet vil nok kanskje en del si at det var mangelfullt å ikke bruke maskin og fin polish først, men skit au :) Kunne ikke se den minste ting å sette fingeren på i den relativt voldsomme belysninga i glassgarasjen den stod for levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Lurer på om jeg instendig skal be om og få den uten at de har "klargjort" den. Hørte om en her inne som også hadde sagt det til en VW forhandler, men de hadde ikke greid og holde seg unna.

Det var Touranen min det de ikke klarte å holde fingra unna :(

Ikke noe pes å gi den en liten runde når du får den. Kjør Scholl S40 på orange Scholl pad (eller tilsvarende) så skal du se den blir en smule blankere i lakken ;) Topper du dette med CG Vertua Bond før en sealer eller voks så skal du se det blir meget bra ;)

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Fikk også min bil levert med folie og transportfett på. Så mye greiere å gjøre en skikkelig jobb fra begynnelsen av enn å ta opp igjen arbeid etter noen andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Touranen min det de ikke klarte å holde fingra unna :(

Ikke noe pes å gi den en liten runde når du får den. Kjør Scholl S40 på orange Scholl pad (eller tilsvarende) så skal du se den blir en smule blankere i lakken ;) Topper du dette med CG Vertua Bond før en sealer eller voks så skal du se det blir meget bra ;)

klarte ikke å holde seg unna min heller...men det løser seg greit det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mulig, unngå "klargjøring".

Jeg fikk levert ny bil for vel en uke siden. Det va dog en utstillingsmodell, som hadde stått en stund hos forhandler, så den var full av riper og dritt.

Neste gang jeg handler nytt, skal den leveres med transportfilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...