Gå til innhold

Skal shine opp en gammel Ford Capri


Dr_S

Recommended Posts

Lakken er oksidert endel og ikke blitt vokset eller polert på noen år tror jeg...Jeg tror IKKE det er klarlakk på bilen, litt vanskelig å se, heh.

Men hadde tenkt å enten ta step 1-2-3 eller Ultimate Compound på denne...noen forslag/innsigelser? Kan jeg f.eks ta #16 på etter UC? Eller Techwax?

Skal ikke bruke maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ett år siden hadde jeg en skikkelig matt/oksidert MB E230 - ikke klarlakk, brukte MG#80 og roterende - fordi jeg ikke hadde noe annet enn 80 der og da, det gjorde den vesentlig blankere og mye mye finere, den fikk tech wax på seg og det gjorde fin knall på den bilen. Har du MG#16 ville jeg ha lagt den på ja, fin holdbarhet :)

spørs om det ikke er noen mnd`er med håndgnukking =)

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hvis ikke maskin så step 1 + 2 (du får frisket opp lakken mye da, men det blir nok Skippern-armer etter endt bil tenker jeg), så UC og deretter #16.

Hvorfor ikke maskin på denne? Selv med DA (type Biltema) så går jobben 18 ganger kjappere med fire ganger bedre resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa dette for hånd på noen biler, og det blir veldig bra der og da men blir som regel dessverre fort stygg igjen.....og da er det kjipt å akkurat ha brukt 1000timer med gnukking for hånd....maskin er ett must og aller helst roterende som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Bruker du SRP fra Autoglym, DC1,2,3 e.l blir lakken bra... i to vask! Den fyller igjen, også blir det, desverre, like stygt igjen!

Men bruker du UC, som det er slipemidler i, da skal den bli bra..

Husker eks,eks "svigerfar" brukte en rubbing fra biltema på en oksidert, rød. bil, den ble faktisk bra, og holdt seg sånn hvertfall til det var slutt mellom meg og dattera hans ;) usikker på hvor lang til det tok.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Bare å skaffe deg en DA først som sist. Du som er fullblods Meguiars mann har jo ikke mange valgene, og G220'en er ikke noe dårlig alternativ for å si det slik. Knallsterk DA maskin som jobber meget bra. UDM er bra å bruke sammen med DA og det samme er MG#105 om du trenger noe som kutter litt ekstra.

Hvis bilen er noe oksidert og du kun går på med håndprodukter, så blir det nok litt som å pakke hundebæsj inn i sølvpapir - blir ikke konfekt av den grunn.(kanskje ved levering, men ikke 2 uker etterpå!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...