Gå til innhold

Offer for mye fugleskitt; Hva bruker folket?


West

Recommended Posts

Ja, jeg har altså fått meg et flott fuglerede på feil side av huset. Inn- og utflygning fra under takstein skjer altså rett over biloppstillingsplassen vår (og jeg har ikke garasje).

Dette medfører jo en del "droppings" på bilene. De siste dagene har jeg vel vært ute 2-3x for å vaske av denne livsfarlige møkka. Den ene gangen kunne jeg faktisk SE at lakken var merket av denne dritten :( GRØSS!!!!

Så nå flyr jeg ut kjapt som faen og dusjer på litt QD/SD fra megs og stryker av med MF ( for dem som lurer; ja, jeg jobber på natta i redusert stilling og er MYE hjemme. Overvåker bilen). Men jeg ser jo at dette fort kan bli litt dyrt mtp antall dritt-klædder og forbruk av QD/SD. Er det noe annet jeg kan bruke? Noe billigere, som likevel tar vekk til dels tørket dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg luft/salong funker veldig bra mot fugle "droppings".

Men er ikke sikkert du bor på gård og har like mye "frihet"?

Er vel QD som er knall mot dette, eller evt vaske av da? men det blir sikkert mye "flekk" vasking av det.

Hva med trekk til bilen? kansje billigst i lengden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg luft/salong funker veldig bra mot fugle "droppings".

Men er ikke sikkert du bor på gård og har like mye "frihet"?

Er vel QD som er knall mot dette, eller evt vaske av da? men det blir sikkert mye "flekk" vasking av det.

Hva med trekk til bilen? kansje billigst i lengden. :)

Bor rimelig tett (i et byggefelt) og vil tro jeg hadde fått noen problemer med noen salver mot fugler ;)

Vask blir bare stress. Kona syns jeg vasker nok som det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo flytte på reiret da. Og etterpå muligens henge opp et par hyssing-tråder over gårdsplassen, så forhindrer du "bombshell-drop flights fra lav høyde" i fremtiden også.

Dæskan han salte som jeg misliker disse fuglene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor rimelig tett (i et byggefelt) og vil tro jeg hadde fått noen problemer med noen salver mot fugler ;)

Vask blir bare stress. Kona syns jeg vasker nok som det er ;)

Da blir det 10l ONR som essiek sier, eller trekk til bilen :P

Men kan hende det er arbeidssomt å legge biltrekk på en caravelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er at fugleskjiiiiiiit inneholder mye småstein/frø eller hva enn det er for noe så jeg ville vært helt sikker på at alt var borte før MF .... er nøden stor så er det bare å kjøre på med QD så nærmt som mulig for å få litt trykk på det, ellers synes jeg HT er rette måten å ta det på.... har en lei tendens til å henge litt fast.....

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fuglan reir på ditt tak? Tette inngangen til reiret kanskje?

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta igjen på samme måte er mitt forslag.

Klatre opp og set skinkene ned over reiret og trykk til.

hahaha kred for den :P

red bull gir deg vinger vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange gode forslag her ja......

Jeg hadde jo en plan om å kaste ut leieboerne en gang for alle, men da med lift (det er 6-7meter oppe) og dertil utstyr for å tette igjen. Sjekket litt på nett og det er visstnok ikke helt stuereint å forstyrre et bebodd reir med unger og alt det der + at der er en viss/stor fare for at jeg drar ut en masse lopper som vil finne seg et nytt bosted.... :(

Jo mer jeg tenker på det jo mer overbevist blir jeg likevel om at NOE må gjøres, og det innebærer nok at noen må bøte med livet. Det er HVERTFALL ikke lakken på bilene som skal lide......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos meg er det for det meste måker som er problemet, så jeg har enkelt og greit kjøpt en del gummislanger(slike som ligner på huggorm osv.) på den lokale lekebutikken og lakt på taket mitt, måkene er redde for disse så de holder seg unna tomta mi, for der er det slanger! ;) hehe

Bare husk å flytte litt rundt på dem når du ser at måkene har begynt å skjønne tegninga, måker er ikke dumme, bare jævla treige, så tar noen måneder før de skjønner at ormen ikke har flytta seg en cm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Bruker selv Poorboy's Spray and Wipe og MF, men det meste av qd fungerer skulle jeg tro

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandresen

Partytelt over bilene :P

Det var vel dagens beste forslag tror jeg. Hvis du skaffer deg et slikt med kun tak og ikke vegger, og gjør det fast i bakken så er det bankers.

Ellers hadde jeg et ellers så lite artig møte med disse blærefylte fjærkrea i helga, jeg stod og hadde totalrengjøring/polish på bilen min i helga, heeeeele helga, var ferdig ute på ettermiddagen på søndag. Jeg setter meg i bilen stolt som en hane og kjører av gårde, tror du faen ikke det kommer en måke stupende mot meg og planter 3 store syrefylte kladder på bilen min kun etter 150 meters kjøretur. Sliten som jeg er etter 21 timers polishjobb hiver jeg bilen inn på sida kaster meg ut av døra og knytter neven i været og roper en gloserekke mot måka, som ikke skal gjentas her! Heldigvis hadde jeg alt utstyret liggende i bilen og trår til og får av møkka. Tror kanskje at tilfeldige forbipasserende tror det har rablet for den stakkars BMW eieren :-)

MVH

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...