Gå til innhold

Sort Toyota RAV4.2008.Kun med DA


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Dagens 4,5 timers polering :) En av de første jeg avtalte å polere i desember, og fikk endelig tatt den nå.Håper å få maskinpolert den nøyere om ett års tid, for den trenger mere tid..for Fikk bort det meste av swirls, men ikke rds etter kosting av bil og vaskemaskin ser det ut til.Lakken på denne ganske nye bilen er i en tilstand som hadde krevd 15 timer ++ med maskine.Men bra noen bruker firhjulsstrekkerne sine på hytta og ikke bare på motorveien B) Kan fortelle kort.

Vasket på Esso Åndalsnes.2 runder med prickbort.

001-14.jpg

003-8.jpg

Tørker ikke bilen da jeg har 7 km å gjøre det på,hehe.Kjører i retning Isfjorden i 9 tida.

006-8.jpg

007-7.jpg

012-5.jpg

009-8.jpg

Tar en bøttevask, og etter vasken begynner jeg å miste motet.Skjønner fort t dette kan bli vanskelig.

013-6.jpg

014-6.jpg

015-7.jpg

016-6.jpg

017-8.jpg

019-3.jpg

020-5.jpg

Kunne gått på og kosa meg med roterende, men har bare noen timer på meg.

Da jeg prøver blå sholl pad og s17 så tar det nesten ikke i det hele tatt.Skifter etterhvert til orange Sholl som vanelig og peiser på med S03,S17,S30 og s40 .Alt etter hvor ripete det er på området.Går over med S40 til slutt på hvert panel, så glansen blir bra.Vel, nok en kjapp jobb av meg.Har egentlig ikke lært så mye mere i dag enn at det går an å mikse og kjøre veldig mange komboer med DA maskine, siden det er ganske trygt. så sluttresultat.Brukte en aplikator som var metta med Divine(kjøpte av Alex), men det er nok Shield igjen som får æren.Det er en fantastisk voks ! Natta folks.håper dere liker noen av bildene.

Ser ett før bilde havna i etter bildene.det får bare være der.

035-4.jpg

036-3.jpg

037-4.jpg

038-3.jpg

039-4.jpg

040-3.jpg

041-5.jpg

024-6.jpg

021-4.jpg

025-4.jpg

026-5.jpg

027-5.jpg

028-4.jpg

029-6.jpg

030-6.jpg

031-5.jpg

032-6.jpg

033-5.jpg

034-5.jpg

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 9

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

hva synes du om lakken da silset?myk eller?pen bil,du ligger ikke på latsiden ;)

Jeg har problem med å si nei når folk spør om polering..Men har skjerpa meg, så blir bare ett par i måneden fra i juli :) Usikker jeg på hardhet.Den er vel kanskje medium.Tok tid å få bort swirls, så kan ikke være veldig myk..Ikke så mye erfaring jeg.Mest BMW, og de er jo ofte knallhard :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel noen leftovers eller holoer rundt om ?

-Var du bortpå med roterende ?.......det er litt småtricky lakk på de bilene her

Bilen ble blank og fin ihvertfall B)

Men nå er vi klare for noen 25 timers jobber fra deg her i S&S Silseth :)

Mvh

ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel noen leftovers eller holoer rundt om ?

-Var du bortpå med roterende ?.......det er litt småtricky lakk på de bilene her

Bilen ble blank og fin ihvertfall B)

Men nå er vi klare for noen 25 timers jobber fra deg her i S&S Silseth :)

Mvh

ståle

støtter den fullt ut Ståle,nå trenger vi en 25 timers silsetn,du kan kalle den: ss MR2 turbo mellom bakkar og berg nede ved havet :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med noen "full runde" jobber ja :) Jeg aner forresten ikke hvordan du greide å ta hele den bilen på 4 timer. Det er ca så lang tid jeg bruker på 2-3 paneler, på en 1-stegs jobb :huh:

Hvis noen spør meg om jeg kan polere bilen deres og bare vil gi meg et SÅ trangt tidsrom så sier jeg bare at de får komme tilbake når de har bedre tid. Ellers får de dra til våre nye landsmenn borti byen. Der går det kjapt...

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

WORD! Jeg sier alltid minst to dager, uansett om det er en 1-step da jeg VET at ting tar tid og jeg HATER å stresse med en jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg tror det er noen hologrammer på den ja.Tok ett eneste blitz bilde(dårlig ett så sletta det) før jeg begynte med clay, og det er ganske sikkert at det var en god del før jeg begynnte,.Jeg har brukt kun DA og på trinn 2 på flex maskina.

Skulle kanskje ikke nevnt tiden jeg brukte,hehe. Jeg lover at det vil komme jobber på 20 timer ++ senere i år. Tar ikke på meg noen nye jobber før lista over dem jeg har lovt bort å polere for er ferdig. Lærer ihvertfall å være effektiv når det er så få timer det skal gjøres på.Jeg hadde ett par timer til på meg med bilen, men den hadde fortsatt ikke blitt bra nok. Ringte eieren akkurat nå, og han var veldig fornøyd :)

Likte denne også jeg Hans Martin.Ble strøkent.Cred gitt for "haste jobb",hehe

Takk :)

Var vel noen leftovers eller holoer rundt om ?

-Var du bortpå med roterende ?.......det er litt småtricky lakk på de bilene her

Bilen ble blank og fin ihvertfall B)

Men nå er vi klare for noen 25 timers jobber fra deg her i S&S Silseth :)

Mvh

ståle

Jeg hadde faktisk litt vansker med å se hva jeg gjorde og hvordan resultatet ble :blink: Var så skarp sol når jeg holdt på ute, og feil lys når Jeg maskinpolerte inne at jeg er rett og slett ikke så hvordan alle paneler ble.Er første gang jeg holder på andre plasser enn på jobben, og kanskje siste gang også.Får ikke roen på seg i en trang garasje..25 timer jobber kommer utpå året :) Må bare handle inn en god del produkter jeg snart er tom for først.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser bra ut :) Synes jeg ser noen hologrammer på panseret men.

Ja, det ser sånn ut :o Ikke bra, men tror ikke det er så mye mere.Har jo tatt bilder av hele bilen, og sett på den i sol hele tiden nesten ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
hmsilset

Drar frem denn igjen for å vise de som kjøper DA og er nybegynnere hvor lett det er å få ett ok resultat som nybegynner.Jeg var ganske fersk selv da jeg gjorde denne lille jobben.Føler det meste går på DA, men er holos på panseret på denne fordi jeg holdt på hardt og lenge der.Ellers ser bilen bra ut enda.Ser ofte bilene jeg holder på med siden jeg bor på en liten plass.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kjørte du denne bare på steg 2 på Flexen? Har tatt en Rav4 nå og den var vrien å få bort merker i lakken på.

Kjører alltid på steg 4,5 - 5. Brukte Gul meguiars softbuff og s17 / s30. Tok noe men måtte jobbe hardt for å få vekk noe. Skjønner ikke at du klarte å få vekk så mye (forskjermen førerside) på 4 timer og steg 2.

Det må da være noe jeg gjør feil. Kanskje det er så stor på orange scholl og gul megs?

Brukte du mange orange pads under denne jobben? Eller vaska du den mellom hver gang du skifta produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hei Mats :) Er en stund siden dette nå.Har altid kjørt på trinn 2-4 jeg, og skulle kjørt hardere på denne.Brukte også grovt produkt, så fint produkt.Samme pad hele veien :) Kjører nesten tørt før jeg buffer av og kjører S30 eller S40. Du gjør nok ikke mye feil.Jeg var temmelig hyper på denne jobben.Hoppet rett på den etter 4 nattskift og hadde lyst på helg,hehe.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...
hmsilset

Nesten 5 år siden jeg polerte denne nå.Som nybegynner..Nå var den også 5 ganger verre, og med vaskeriper fra maskin så dype at snart all klarlakk ville gått med over hele bilen. :) Skulle bare ta en kjapp 1 stegs før salg.Brukte 2 steg og 1 time på panser.Så ga jeg opp selv med grønn rupes pad og uhs! Ble jo mye bedre, men alt i alt ingen god dag. Ser at komboene mine for 5 år siden må ha gitt hinsides mye mikroriper og ugagn,hehe. Blir kjekt med BMW i morgen!!

 

20150402_122056_zps0manrgol.jpg

 

20150402_121646_LLS_zpsgukadz0w.jpg

 

20150402_145023_zpso3yisroh.jpg

 

20150402_154214_HDR_zpsocvcibyo.jpg

 

20150402_160911_zpsjmswomyx.jpg

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende  :) Et spørsmål, etter at du er ferdig å polere, vasker du da bilen for å bli kvitt eventuelle rester av polish før du påfører voks? Eller holder det med wipedown?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hmsilset

Imponerende  :) Et spørsmål, etter at du er ferdig å polere, vasker du da bilen for å bli kvitt eventuelle rester av polish før du påfører voks? Eller holder det med wipedown?

 

Litt treig å svare her jeg ;) Trenger ikke wipedown i det hele tatt om en får buffa av sånn at det ikke er oljer/hologrammer igjen.Dette gjelder med voks.Før lakkforsegling brukes det wipedown.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...