Hans Marius 1 267 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 (endret) Audi RS2 Bilen er altså en 1995 mod Audi RS2, blå av farge, som har knappe 140 000 km på telleren. Den er i veldig god stand, både utvendig og innvendig, og eier ville som sagt heve standen på lakken et par hakk. Det er en kollega av meg som eier bilen, og blir bare kjørt på godværsdager, dermed kunne jeg ha den hos meg i 5 dager for å slippe stress, og kose meg max med den Bilen er lakkert opp igjen en gang før, i samme Nogaroblau perleffekt (LZ5M) som originalt, og jeg var derfor litt skeptisk på om denne lakken var like myk som noen av skrekkeksemplene på omlakkerte Audier her inne (ref Bernhard sin jobb på RS4’en). Med en gang jeg fikk se bilen skjønte jeg at den var holdt godt vare på, og at det her hadde vært håndpoleringsmiddler inne i bildet. Så da var bare spørsmålet hvor mye riper som hadde blitt skjult, for jeg kunne ikke se så alt for mange verken vaskeriper eller RDS i sola. Siden lakken var så bra som den var, ble det ikke de beste 50/50 bildene, men noen ble det da. Produktliste: Vask 1 stk stor pressending til å ha bilen stående på under vask Mac 124 Prickbort Autosmart Tardis Bilthamber Surfex HD 1:16 og 1:3 Autosmart Safe Wheel 1:3 SS Foam Cannon Karcher K6.50 2BM m GG Poorboys SS&S Dodo Juice Supernatural Shampoo Meguiars NXT Tech Wash Chemical Guys Maxi Suds II Mother’s ullhanske Billig Rema 1000 vaskehanske til hjulbuer osv Meguiars Vaskehanske Bilthamber Autofoam Swissvax Wheel Brush Swissvax Detail Brush Mother’s felgbørste EZ wheel brush Meguiars dekkbørste Dodo Juice Supernatural Drying towel Chemical Guys Miracle Dryer Scandicshine Dehydrator towel Micropack drying towel Clay Bilthamber Soft clay Rennende vann som lube Lakkpleie Scholl S03 Gold Scholl S17+ Meguiars MG#83 Meguiars MG#80 3M FCP Swissvax CFP Medium Godkjemi ullpute Medium Sonus Blå Medium Uber Orange Medium Meguiars Gul Medium Uber Sort Medium 3M Grønn Medium Scholl Gul Liten Godkjemi ullpute Liten Uber Orange Makita roterende 3M medium bakplate Scholl liten bakplate Kestrel DAS6 DA Sonus liten bakplate Meguiars Final Inspection Menzerna Final Inspection 3M GPAC 3M 233 maskeringstape Optimum No Rinse blandet som clay lube (1:20) Biltema børste Trustfire LED lykt 2x500W arbeidslamper Grit Guard Pad Washer 3M Kontrollspray 3M Sliperondellholder 36 mm 3M 9 micron våtslipepapir 36 mm 3M Trizact halvmånepad 3M Trizact P3000 150 mm våtslipepapir til halvmånepad Clas Ohlson mikroskop med 10x forstørring og 10-100x forstørring MASSE microfiberkluter Gummi/vinyl/vinduer/chrom/alu Chemical Guys New Trim Look 1Z Gummi Pflege Swissvax Pneu Swissvax Pneu kost Nanolotus Vindusrens Nanolotus svampen Nanolotus Ruteforsegling Meguiars NXT Metall Polish Mothers Power Cone Black & Decker Drill Q-tips LSP Swissvax Concorso Annet CRC Multilube 3M Sitrusrens 3M VHB tape Canon EOS 500D Kamerastativ Sony DCR-HC17 Swissvax klistremerke DCN skiltplater Så til selve jobben. Aller først startet jeg med å demontere skilter på bilen. Disse var festet med sterk dobbeltsidig tape, dermed brukte jeg først 3M GPAC til å løsne tapen. Så noen bilder av inspeksjon av bilen før vask. Bilen var ikke veldig møkkete, da den kom rett fra garasjen der den har tilbrakt den aller meste av tiden den har vært i kollegaen min sitt eie, men noe støv var det. Eieren hadde også misstanke om at det var en viss nabokatt som hadde tatt seg noen turer på både panser og tak. Dette stemte nok ganske bra… Eksosstussene blir jevnlig behandlet med Megs NXT Metall Polish, og jeg fant noen rester fra sist runde på stussene. En liten krabat som hadde fått haik på turen. Laget også en liten film for å vise hvordan bilen så ut før vask: Brukte pressending på vaskeplassen for at det ikke skulle sprute opp grus og lignende fra bakken, om jeg kom til å peke i bakken med HT spyleren. Før selve vasken brukte jeg 3M GPAC for å fjerne det som var igjen av tape fra den dobbeltsidige tapen. Så til vasken. Startet med å legge på Autosmart Smart Wheels 1:3 på felgene. Dermed fikk nedre del av bilen en runde med Mac Prickbort. Den fikk ligge i ca 5 min å godgjøre seg, før jeg la på et lag med Bilt Hamber Auto foam skum med foam cannon. Denne blandingen fikk da ligge en stund, mens jeg blandet opp en ny dose til foam cannon. Denne gangen 150 ml Meguiars NXT Tech Wash, og 50 ml Chemical Guys Maxi Suds II. Resten av beholderen ble fylt opp med varmt vann. Så ble bilen spylt med HT fra topp til tå (edit tå til topp). Deretter gikk jeg over hele bilen med Bilthamber Surfex HD blandet 1:3. Brukte så sterk blanding for å være sikker på at jeg fjernet alt som var av beskyttelse og gammel polish, slik at jeg kunne se hva jeg egentlig hadde å gjøre med. Surfexen fikk så ligge i 5-6 min, før bilen igjen ble spylt med HT. Tunga rett i munnen, og begge hendene på flaska! Ikke så mye beskyttelse igjen nå nei… Så gikk jeg i gang med litt grundigere felgvask. Brukte igjen Autosmart Smart Wheel blandet 1:3 sammen med div børster på felg, og Surfex 1:3 med megs dekkbørste på dekksider. Lot Smart Wheel’en ligge i 5 min på hver felg, før det ble spylt av. Woot??? Da var det tid for håndvasken. Brukte her Dodo Juice Supernatural såpe i bøtta sammen med Mothers ullhanske. Lagde såpeblandinga før jeg så på etiketten til supernatural såpa, og så at det nok var litt mye med de 5 sprutene jeg hadde brukt... Holdt vist egentlig med 1 sprut per 3’dje liter, men pytt pytt… Dette var første gang jeg hadde testet denne såpa, og syntes den var helt OK egentlig. Grei glid, og bra med skum. Lukt kan jeg ikke si noe om, da jeg har vært så forkjølet i det siste at jeg ikke kjenner noe som lukter godt lenger Vasket bilen fra tak og ned, med spyling med HT innimellom for å hindre at såpa skulle tørke på lakken. Etter håndvask gikk jeg i gang med å vaske dørkarmer og bensinlokk. Her brukte jeg først Surfex HD blandet 1:16, men syntes det gikk litt sent, og tok frem blandinga 1:3. Da ble det fart i sakene skal jeg si deg! Brukte Surfex sammen med Swissvax detail brush i dørkarmene. Denne comboen er jeg veldig fornøyd med, da den løser opp både olje og annen møkk veldig effektivt, og det blir rent og pent. Etter dette brukte jeg Megs vaskehanske i dørkarmene, sammen med en blanding med Poorboys SS&S i vaskevannet. Deretter spylte jeg med rennende vann for å fjerne det som var igjen av såpe og lignende. Så var det Tardis time Siden også denne bilen var såpass lav at jeg verken kom til med verken kost eller vaskehanske, og Porsche felgene hadde noen spesielle bolter som jeg ikke hadde nøkkel til, og dermed ikke kunne ta av. Så var det tur for å skumme ned bilen igjen med foam cannon. Nå med blandingen jeg hadde gjort klar tidligere, med NXT Tech Wash og Maxi Suds II. Skummet hele bilen, og gikk deretter over alle sprekker og lister med Swissvax Detail brush. Skummet så på nytt felgene og hjulbuene og ventet 5 min. Deretter ble også de spylt av. Da var det klart for clay. Er veldig godt fornøyd med Bilt Hamber Auto Clay, både soft og regular, ettersom hvor ille lakken er. Men som regel har jeg ikke behøvd å bruke noe annet enn soft. Den ble også benyttet her, med rennende vann som lube. Generelt lite møkk igjen i clayen. Flushet så over bilen med rennende vann for at minst mulig vann skulle feste seg til lakken. Deretter bar det inn i verkstedet or å tørke bilen, da det selvfølgelig skulle begynne å regne når jeg skulle tørke… Til tørk ble både Dodo Juice Supernatural Drying Towel (som har blitt lyseblått etter vask), og Micropack WW drying towel. Etter grundig tørk brukte jeg trykkluft i alle sprekker og rundt lister for å få ut alt vann som sitter igjen der, og det er mye… Deretter fikk bilen stå og lufttørke det siste som var igjen til dagen etter. Da ble bilen først kjørt ut i sola for inspeksjon. Nå så jeg at det var litt mer å ta enn det først hadde sett ut som. Noe vaskeriper og noe RDS, men generelt var lakken holdt veldig godt ved like. Lakkinspeksjon På bakfanger var det noe mer dype riper som sikkert har kommet ved inn/utlasting av varer i bagasjerommet. Fant også ei feit ripe rett bak bakdøra på høyre side. Dagen etter var det første jeg gjorde å fjerne det som var igjen av limrester fra den dobbeltsidige tapen som hadde holdt skiltene. Testet først med 3M GPAC, men hoppet fort over til 3M Sitrusspray da det gikk mye fortere. Gnikke litt med sitrusspray og en MF klut, så gikk det ganske lett bort. Så ble bilen maskert etter alle kunstens regler. Combotesting Så var det klart for litt combotesting. Som sagt var jeg redd for at lakken skulle være smørrmyk, det var den heldigvis ikke Lakken var nærmere medium hard, men også på denne lakken var det lett å lage riper med MF. Tapet opp og gjorde klar for noen 50/50 med div comboer. Med megs polisher kjørte jeg en ”mini” zenith runde, der jeg startet med å spre på 800 rpm 1 pass, deretter 1 pass på 1200 RPM, for så og gå opp på 15-1600 RPM med medium press, og deretter 1 pass på 1200 RPM med lite press. Med S17+ spredde jeg på 800 RPM 1 pass, deretter rett opp på 17-1800 RPM 3-4 pass med medium press(lite press på siste runden), og deretter rett av. Med S03 Gold på ull spredde jeg på 800 RPM 1 runde, deretter 3-4 pass på ca 2000 RPM og så rett av. Først en liten filmsnutt igjen av lakkens tilstand etter vask: Så noen bilder av den generelle tilstanden: Så etter 1 runder med roterende og Scholl S17+ på orange uber. Korrigert til høyre. Så etter 2 runder med S17+ og orange uber. Etter litt div prøving og feiling kunne jeg oppsummere med følgende: - S17+ på orange uber tok en god del vaskeriper, men det sitter fortsatt igjen en del. Ingen hologrammer eller kjørespor av denne comboen. - S03 Gold på orange uber tok noe mer, men la igjen litt kjørespor. - 2 runder med S03 Gold på gul Scholl tok det meste, men var fortsatt litt RDS igjen, men la igjen litt hologrammer. - 3M FCP på grønn 3M skjulte MYE riper. Trodde først den tok nesten alt, men etter wipedown var veldig mye av ripene fortsatt til stede… Denne comboen tok litt mindre enn S03 Gold på gul Scholl. - 3M FCP på gul Scholl la igjen mye kjørespor, og tok ca det samme som de to forrige comboene. - S03 Gold på godkjemi ull tok så å si alt av både vaskeriper og RDS på en runde. La igjen noe hologrammer. Fant ut at denne comboen var den beste siden bilen skulle bli så strøken som over hode mulig. Fant ut at den beste måten å kjøre denne comboen var å starte med å spre på 800 RPM en runde, deretter 3-4 harde runder på 2000 RPM. Slippe opp litt press på siste runden, og deretter rett av. På noen steder måtte jeg kjøre flere runder med denne comboen, men for det meste holdt det med en runde. Denne comboen var for øvrig en drøm å kjøre med. Ull padden var meget god å bruke, og blir jo ikke så varm som skumpadder, og S03 Gold var veldig god å bruke den også. Så å si ingen støvutvikling, du kunne drive en god stund før den tørket, den cuttet bra og avsluttet utrolig bra til å være en så grov rubbing. Korrigering Under følger noen før/etter bilder med denne comboen En ert var nok. Før: Under: Buffe rester: Sjekke før wipedown: Wipedown med 3M GPAC: Buff: Ny sjekk med LED: Litt dårlig buff. Mye bedre. Litt hologrammer igjen. Men veldig ripefritt. Før: Etter: Før: Etter: Litt igjen. Ellers ok! Fant likegodt ut at jeg skulle prøve å våtslipe ripa da den ikke så ut til å være for dyp… Utstyret: Etter noen drag med og mot ripa med 3M sliperondell og 9 micron slipepapir. Etter en runde med ull. Fortsatt mye slipemerker igjen. Etter to nye runder med ull var alle slipemerkene borte. Heretter kommer jeg til å bruke P3000 kornet papir etter 9 micron papiret… Noen dårlige 50/50 bilder. Før: Etter: Før: 50/50 Etter: Før: Etter: Som dere kan se av dette bildet, så ser det ut som det er noen som har prøvd å våtslipe store deler av bilen før, og ikke helt klart å fjerne alle merkene etterpå. Men de ble da borte etter jeg var ferdig Her var det en del å ta tak i… Etter tre runder med ull var det fortsatt en god del igjen av denne ripa. Dermed ble det våtslip! Her etter 35 drag med ripa med 9 micron slipepapir. Og her etter 15 drag mot ripa med P3000 3M Trizact papir på 3M halvmånepad. Fortsatt litt igjen av ripa, men mer turte jeg ikke å ta… Her etter 1 hard og 1 medium runde med ull etter våtslip. STRØKENT!!! Under dørhåndtak brukte jeg Scholl S03 Gold på gul applicator pad. Dette fungerer greit, og får i alle fall dempet en del av ripene. Synes det går mye senere med Megs Scratch-x så har nesten sluttet helt å bruke den… Etter: Før: Etter: Så en hau med random poleringsbilder. Mellom hver runde med ull og So3 Gold brukte jeg børste og fingrene for å fjerne rester som satt igjen i padden for å få best mulig cut hele veien. Fosterstilling skal til for å komme til alle steder! Mens andre ganger holder det å sitte på gulvet… Mens igjen andre ganger ikke… Alle skal få… Er det bra nok da tro? Liten ullpad på trange steder… Ser bra ut! Så var det baklyktene som stod for tur. Før: Etter: Så igjen en liten film av korrigering, samt tilstanden før og etter korrigering: Holofjerning/polering Etter korrigeringa, stod hologramfjerning, samt fjerning av MF riper for tur. Testet diverse comboer. - Megs MG#80 på orange uber med roterende. Denne comboen førte til riper, noe det virket som grunnen til var at MG#80 ikke var kraftig nok til å korrigere riper som padden laget. - Megs MG#83 på orange uber med roterende. Denne comboen lagde nok litt mindre riper enn den forrige, men den klarte ikke å legge igjen hologramfritt utseende. Enten laget den egne hologrammer, eller så klarte den ikke å fjerne de som var der fra før. - Scholl S17+ på orange uber med roterende. Så å si samme resultat som forrige combo. Klarte ikke å korrigere bort de ripene som ble etter MG#80 på orange pad med noen av de comboene jeg testet, dermed ble det kjørt en ny runde med ull på testområdet. - Megs MG#80 og 83 på hver sin runde på Megs gul med roterende. Begge disse comboene resulterte i nesten det samme som de andre. Muligens noe mindre riper, men ikke tilfredsstillende finish. - MG#83 på blå sonus. Denne comboen klarte ikke å fjerne MF riper, og lagde noen få riper selv også. Nå begynte jeg å bli litt irritert og bestemte meg for å teste den nye DA maskin mi. Testet følgende: - Megs MG#83 på blå sonus. Denne comboen lagde ikke nye riper og fjernet hologrammer, men klare ikke å fjerne MF riper. Hadde først tenkt til å teste med orange uber, men måtte slå det ifra meg da bakplata til DA maskina var for stor. Dermed testet jeg i stede Megs gule polish pad som passet perfekt. - Megs MG#83 på megs gul. BINGO. Denne comboen tok både MF riper og hologrammer, samt at den ikke lagde nye riper. Spredde produktet på trinn 5 en runde, før jeg gikk opp til 6 og jobbet 3-4 pass til produktet var brutt ned. Ikke helt zenith metoden, men det funket. Noen bilder av DA runden: Vask runde 2 Etter runden med DA maskina ble bilen kjørt ut for å vaskes igjen. Startet med å spyle av hele bilen med HT, for deretter å dynke hele bilen med Bilthamber Surfex HD 1:3. Etter dette hadde fått ligge et par minutter, ble bilen skummet med foam cannon som ikke var helt i form. Karcher skrukoblinga hadde rett og slett sprukket på langs, og dermed sprutet det nesten mer vann ut der, enn ut av foam canonen… Så ble bilen igjen spylt med HT, før jeg gikk i gang med håndvask igjen med Mothers ullmitt og Poorboys SS&S i bøtta. Vasket også dørkarmer og lignende med dette. Brukte også Swissvax Detail brush i alle sprekker og rundt detaljer for å fjerne alle polishrester. Høyglanspolering Så ble bilen kjørt inn i verkstedet igjen for å bli tørket, og deretter polert med Swissvax CFP på sort uber. Surfex HD 1:3 tar veldig effektivt polish støv og oljer slik at du ser hvordan lakken egentlig ser ut. Noen bilder følger: Bittelitt smårusk som satt igjen, men dette satset jeg på at ble borte etter SV CFP. CFP ble som sagt kjørt på sort uber pad, startet med å spre 1 pass på 800 RPM, deretter opp på 13-1400 RPM 2-3 pass med medium/lite press, så rett av. Etter CFP. Så ble vinduene renset med Nanolotus Vindus rens på Nanosvampen, og deretter forseglet med Nanolotus Ruteforsegling. Etter rens: Etter forsegling: LSP Så ble hele bilen vokset med Swissvax Concorso US versjon med SS rød applicator. Dette gjaldt også dørkarmer og alt annet av lakk. Da det har vært litt kaldt for voksen, skulle jeg kjappe meg å varme den opp litt. Det endte slik… Ingen skade skjedd, men det ble i alle fall varmt nok. Etter første lag med Concorso. Dekkstrekk Som sagt, alle skal få… Etter lag nummer to, ble bilen buffet med Green Monster MF. Min yndlings MF til buffing av voks (i alle fall SV voks). Imens lag nummer to fikk herde, gikk jeg over smådetaljene. Startet med å polere Audi ringene og RS2 merket i front med Megs NXT Metall Polish og q-tips. Deretter fikk all plast i fronten Chemical Guys New Trim Look med q-tips, og annen plast med gul applicator pad. Plasten i motorrommet fikk også en kjapp runde med New Trim Look. Skulle egentlig gå over alle gummilister med Swissvax Seal Feed, men da jeg fikk dårlig tid ble det “bare” 1Z Gummi Pflege. Siden jeg hadde vasket bort all olje fra alle dørhengsler, brukte jeg CRC Multilube på dem. Denne blir transparent etter den har størknet, og dermed mye penere enn svart olje… Felgene fikk en kjapp runde med Mothers Power Cone med NXT Metall Polish, men dette har jeg ingen bilder av. Dekksidene fikk pneu, og det har jeg bilder av… Fuktet så en MF klut med IPA og gnudde forsiktig på et lite felt under den venstre lykta. Her skulle det nemmelig på et vist klistremerke som måtte sitte litt godt Det ferdige resultatet Da var det til slutt klart for noen sluttbilder av resultatet. Bilen ble blå og blank kan du si! Legger også ved noen bilder av interiøret som jeg ikke trengte å ta, da dette er forholdsvis strøkent fra før. Til slutt en film igjen av påføring av voks, samt resultatet av jobben: Brukte i overkant av 35 timer på jobben, og var ganske utslitt på slutten. Men siden jeg hadde hatt den over så mange dager, var den aller meste av tiden kos med en digg bil. Hadde egentlig også bestilt lakk som skulle brukes til å legge i noen steisprut, men lakken har ennå ikke kommet... Så det er mulig det blir en ny runde når lakken kommer. Heldig som jeg var fikk jeg tilbud om å kjøre bilen tilbake til eier(ca 10 mil), noe jeg selvsagt takket ja til. Den turen alene, var nesten verdt poleringa… For en bil. Jeg nøt hvert sekund av turen! Eier virket meget godt fornøyd, og da kan ikke jeg si annet enn at jeg er fornøyd jeg heller! Tror nok dette er den beste jobben jeg har gjort hittentil. Nå har jeg brukt mer enn tre dager på å skrive denne writeupen, så jeg håper virkelig folket på DCN setter pris på den. Dere har jo selv sagt at det aldri blir for mange bilder, så da får dere mange bilder Takk for titten! Endret 28 Mai, 2010 av gomega 45 Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild81 1 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Knall Flott jobb!!!!!!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 28 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Ser at den siste filmsnutten ikke har blitt godkjent på youtube enda, men det kommer nok etter hvert Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Skikkelig flott jobb dette her. Ufattelig nøye i hvert ledd, og det vises jo også på resultatet Takk for at du går igjennom kombotestingen din å forteller litt hva som fungerer og ikke. + Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Det her har jo tatt helt av... Syke greier! Veldig bra utført jobb med tanke på sluttresultat og worklog Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsØ 85 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Her har du gjort en sykt bra jobb! Kongebil, og et resultat som det står respekt av Cred for flott utført arbeid, og en utfyllende tråd, med bra writeup! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadrune 21 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Strøkent, bare synd du ikke fikk tatt så mange bilder Cred gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Ja denne writeupen satte jeg virkelig pris på Detajerte gode beskrivelser i alle ledd og et strøkent resultat. +cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 28 Mai, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Flott jobb Hasse... Cred fra meg, minus for å ikke ha renset puten du ligger på når du polerer nedre paneler Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Ikke så verst dette her nei - savner litt mer dybde i lakken egentlig Neida, dette ble så det jomer etter! Seff cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulliks 46 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Fantastisk jobb på en hinsides rå bil! Siter - SAAB 9-3 AERO TTiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Strøkent Gomega - Rett og slett imponerende Cred på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinbra 4 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 (endret) Pedantisk utført og dokumentert! Helt rått" Kjempe innteresant og innspirerende. Cred fra meg Endret 28 Mai, 2010 av steinbra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Noen få bilder, hehe. Nesten ingen produkter du brukte heller Ufattelig bra jobb. Cred fra meg. Syns denne kvalifiserer til DCN pro detailer. Hva syns du om DAS6 maskinen? Er den noe satse på som DA maskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meguiars Fan 1 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Dæven for en nice writeup Skikkelig fin bil oxo CREDZ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 28 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Knall Flott jobb!!!!!!! Takk! : ) Skikkelig flott jobb dette her. Ufattelig nøye i hvert ledd, og det vises jo også på resultatet : ) Takk for at du går igjennom kombotestingen din å forteller litt hva som fungerer og ikke. + Takk for det Thomas(?) Tenkte at på denne bilen var det verdt å få med hver minste detalj Det her har jo tatt helt av... Syke greier! Veldig bra utført jobb med tanke på sluttresultat og worklog Hehe, ja det tok vel egentlig litt greit av : P Men takk for det Bo! Her har du gjort en sykt bra jobb! Kongebil, og et resultat som det står respekt av Cred for flott utført arbeid, og en utfyllende tråd, med bra writeup! Takk LarsØ, og ja helt enig. Kongebil (B Strøkent, bare synd du ikke fikk tatt så mange bilder Cred gitt. Ja synd det der gitt : P Ja denne writeupen satte jeg virkelig pris på Detajerte gode beskrivelser i alle ledd og et strøkent resultat. +cred : ) Det er bra! Det frister til å gjøre det samme en gang senere, men tror nok det må bli litt mindre bilder da... Flott jobb Hasse... Cred fra meg, minus for å ikke ha renset puten du ligger på når du polerer nedre paneler Ja du har rett i det Bernie! Burde egentlig tatt en runde med MIMO'en på den også : P Ikke så verst dette her nei - savner litt mer dybde i lakken egentlig Neida, dette ble så det jomer etter! Seff cred Ja ble ikke så veldig blank egentlig.... : P Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 28 Mai, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 holly snikies det var en greit dokumentert bilpleie dokumentar gitt... Knalljobb dette her... virkelig en DCN style bilprepp av den gode sorten Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 28 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Fantastisk jobb på en hinsides rå bil! Tusen takk Strøkent Gomega - Rett og slett imponerende Cred på den Takk for det Ole Gunnar! Ble fornøyd selv også... Pedantisk utført og dokumentert! Helt rått" Kjempe innteresant og innspirerende. Cred fra meg : ) Tusen takk for rosende ord : ) Noen få bilder, hehe. Nesten ingen produkter du brukte heller Ufattelig bra jobb. Cred fra meg. Syns denne kvalifiserer til DCN pro detailer. Hva syns du om DAS6 maskinen? Er den noe satse på som DA maskin. Takk Geir! Brukte en del utstyr, og tok en del bilder ja...^^ Synes egentlig ikke DAS6 maskinen var så verst. Har hørt en del negativt om at den rister noe forferdelig, men den var slettes ikke så ille. Syntes faktisk Flex DA'en ristet værre, men det var jo sikkert også pga at den har tvungen rotasjon og er sterkere. Den er jo ikke så alt for kraftig, så rotasjonen stopper veldig fort ved press. Men dette gjør jo egentlig ikke noe for min del, da den bare er for holo fjerning og finish Dæven for en nice writeup : D Skikkelig fin bil oxo : D CREDZ : D Takk for deet : ) holly snikies det var en greit dokumentert bilpleie dokumentar gitt... Knalljobb dette her... virkelig en DCN style bilprepp av den gode sorten Takker Truls! DCN style FTW Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA 36 Skrevet 28 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 Mai, 2010 Underholdning på høyt nivå Pene biler og pen farge! Flott jobba og mange bilder, det liker vi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS2 50 Skrevet 29 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2010 Fantastisk writup og en knall jobb. Hvilke combo brukte du på lyktene? På min så kjørte jeg MG 80 på hvit sonus... Ble ikke 100% fornøyd, men glassene ble varme, så torde ikke prøve noe annet. Disse bilene er helt utrolige til å være så gamle! Cred såklart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.