West

Gjøre reint cyclopads etter bruk

22 innlegg i emnet

Hadde en test-run av DA'n på panseret på gamlebilen idag. Kjempegøy! Brukte først ett sett med pads til UC og et nytt sett (hvite) til polish. Så kom jeg til voksing og stod der og visste ikke helt om jeg kunne bruke samme hvite pads til voksen. Problemet er at jeg ikke har mer enn to sett...... Har det noe å si eller har jeg driti på leggen nå når jeg brukte samme pads til både polish og voks???

Etter jobben var gjort var jeg litt i stuss på åssen man gjør reit disse cyclo-padsene. kan de vaskes med milo i maskin (skåne-prog.)? siden jeg var usikker la jeg de i vann, og der ligger de nå. Kjenner en følelse av at jeg har gjort noe feil her også, men......

kan noen berolige meg eller opplyse meg? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. rengjøring, legg padsa i en bøtte med vann og en dært zalo. Når de har ligget litt, gnikker du de rene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask padsene for hånd, under rennende varmt vann med litt zalo eller annen kurant håndsåpe. Det meste funker fint.

Maskinvask sliter veldig på pads syns jeg, håndmetoden funker knall.

Voksen anbefaler jeg at du legger for hånd istedet, ingen fordel å bruke maskin til det. Når det gjelder å mikse pads til forskjellige produkter har jeg ikke gode erfaringer med det, men du kan også ha sluppet billig unna. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påføringspads kan fint vaskes i maskin. Jeg pleier å dynke alle pads i APC, og "håndvaske" de under rennende vann, og av og til kjører jeg de i maskinvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå er det snakk om Cyclo-pads til roterende, om jeg ikke har misforstått innlegget til OP?

Jeg har ødelagt for "mange" pads i maskin, så har kun håndvasket siste halvåret; funker knall. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå er det snakk om Cyclo-pads til roterende, om jeg ikke har misforstått innlegget til OP?

Jeg har ødelagt for "mange" pads i maskin, så har kun håndvasket siste halvåret; funker knall. :)

Var nok cyclo til DA.

Har gitt de en omgang med en dråpe zalo og god kvalitets-masasje under rennende p-lunka vann. Så ut til å funke fint.

Men hvorfor påføre voks for hånd? Gjør alle det?! Er det noe jeg har missforstått her eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ei bøtte med f.eks Stjärnagloss Pad & MF Wash, dynke godt der og press ut produkt. Så skylle i rent vann. Press ut vann, så varsom oppspinning på maskin etterpå. Helt ren og klar til ny dyst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nesten dra opp denne, så trenger jeg ikke lage en ny tråd om så og si det samme emnet :)

holdt på med bilen til mamms'n idag, en 2000-ett-eller-anna primera, en, ehhhhh, grønn.... med klarlakk...

brukte samme pads'a som jeg brukte på min ekstremt oksiderte mr2, og etter den hadde jeg di i ei bøtte med varmt vann, en dæsj med zalo og gnikka og knukka for hånd til di blei så reine jeg kunne få di... og satte igang i dag, men før jeg hadde tatt halve panseret merka jeg at putene var blitt nesten helt "glatte", så bytta ut og la di første nedi ei bøtte og vaska di og starta med andre paret, og sånn holdt jeg på resten av jobben...

så da lurer jeg på, kommer dette av driten som ligger i lakken? bruker jeg for mye produkt? for dårlig vask av putene??

nå brukte jeg riktig nok "polish" putene fra Uber, men hadde ikke noe sånt problem på mr2'n før jeg var komt halvveis, og primeraen var jo så og si ikke oksidert...

hvor ofte bør jeg bytte puter? har 2 par med orange og blå uber nå, og må vel bestille noen flere... og hvor lenge "varer" disse putene, eller hvor mange biler holder di til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du da på at de blir glatte pga metting av produkt?

Jeg bytter ofte ikke pads, bare holder de rene med børste eller i værste fall en kjapp vask.

Det er forøvrig ingen regel for hvor mange biler pads overlever, varierer veldig med bruken.

Solide pads er nesten evigvarende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du da på at de blir glatte pga metting av produkt?

både og, er ganske sikker på at jeg bruker for mye produkt egentlig, men føler hele tiden at jeg bruker for lite...bruker vel ei lita ert på hver pad på hvert panel...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke slik ut, er omtrent samme mengden jeg kjører med på Cyclo. At de blir glatte pga produkt er nå så, det gjør ingenting fordi de fortsatt har cutten mot lakken.

Du kan evt kjøre de noen runder mot en børste, evt tørke av de med MF og se om det hjelper.

Dersom du syns at de mistet effekten på lakken etter at de ble "glatte", må det være noe annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke slik ut, er omtrent samme mengden jeg kjører med på Cyclo. At de blir glatte pga produkt er nå så, det gjør ingenting fordi de fortsatt har cutten mot lakken.

Du kan evt kjøre de noen runder mot en børste, evt tørke av de med MF og se om det hjelper.

Dersom du syns at de mistet effekten på lakken etter at de ble "glatte", må det være noe annet.

nei disse her mistet helt effekten sin etter litt, kunne ta toppen 3-4 panel om gangen før jeg måtte bytte... men liten kost hadde sikkert ikke vert dumt å prøvd :)

men nå skal det sies, at bilen var helt JÆVLIG i lakken mtp nupper og dritt, nedover langs dørene var det nett som å ta på sandpapir...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay først, så blir det kanskje bedre. :)

Ellers er børste gull, jeg bruker en skobørste fra Boston: akkurat passe stiv, uten å slite ut pad'ene. Og så fås den kjøpt på Bunnpris til en slikk og ingenting. Neglebørste fungerer også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay først, så blir det kanskje bedre. :)

gjorde det :) men hadde veldig lite lube igjen, så måtte ta di værste plassene og heller starte litt forsiktig på resten :) men bilen blei nå blak og fin til slutt, men tok litt ekstra tid pga jeg måtte vaske og bytte pads så ofte...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bedre å blande opp noe såpevann, eller fylle på vann på QD'n enn å droppe flere stede for så å gå over med maskin...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bedre å blande opp noe såpevann, eller fylle på vann på QD'n enn å droppe flere stede for så å gå over med maskin...

eneste plassen jeg droppet var for og bak fanger, og disse tok jeg heller ikke med maskin, da di har veldig mye riper og sånt etter at morfaren min hadde bilen, han er ikke så nøye på bilstell så han vasker gjerne bilen med zalo og pusseskinn han... og panseret blei heller ikke caly'et, men her kjente jeg godt etter og fant ut at det ikke var så gale... jeg gikk over alle skjermer, dører og taket med clay, og taket hadde faktisk mer dritt i seg enn panseret, og etter å ha godt over hele taket uten å kna clayen var det bare litt bøss på den, mens ett etter å ha tatt ett området på kanskje 15*10cm nederst på ene fremskjermen og clay'en var nesten helt svart, så syns jeg at panseret var ganske reint i forhold...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke helt klok på hva du egentlig har gjort her, men det kan vel ikke være slik at pads mister "effekten" selvom du har brukt dem på en annen bil med masse oksidasjon?! Syns det hørtes merkelig ut -uten at jeg er noen ekspert da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke helt klok på hva du egentlig har gjort her, men det kan vel ikke være slik at pads mister "effekten" selvom du har brukt dem på en annen bil med masse oksidasjon?! Syns det hørtes merkelig ut -uten at jeg er noen ekspert da ;)

jeg tror problemet er at jeg rett og slett har brukt for mye produkt på pad'n mens jeg holdt på, den ble ivertfall heeelt glatt på kontaktflata :)

vanskelig å forklare uten å ha ett bilde å vise frem, men di kom seg igjen etter jeg skyllte di...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye produkt skal man bruke, egentlig? Jeg tok en stripe på tvers av begge pads'ene, men syns produktet ble så fort borte..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye produkt skal man bruke, egentlig? Jeg tok en stripe på tvers av begge pads'ene, men syns produktet ble så fort borte..?

Er vel vanligvis snakk om minst muligt på paden. Som f.eks. 3-4 ertestørrelser på paden.

Hugs at dette er snakk om produkter med slipemidler på klarlakk.

Du har vel brukt håndprodukter uten slipemiddel. (megs forbrukerserie) på biltema DA på ein oksydert bil. (som sluker produkter)

Må da rekne med at det går litt da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive