Gå til innhold

LED TV


Solhaug

Recommended Posts

LG sliter med innbrenning desverre. Har selv hatt dette problemet i butikk på en model. Til og med den svake logoen på Voice brenner seg inn. TV'en står jo på fra 09:00 til 20:00 hver dag så kanskje ikke så rart.. Men men

Har hatt noen LG plasma tv'er til nå og ikke hatt et eneste problem med innbrenning. At LG sliter med innbrenning er i mine øyner bare tull. Det de derimot sliter med er ghosting. Fa*n så kjapt det oppstår ghosting. Men har hatt ekstremt lange intervaller med både tv og spilling - uten at annet en ghosting av stillbilder oppsto. Nå er vell jeg kansje litt over middels med å kjøre hvitvask (Som er genialt at LG har lagt inn i menyene), noe som klart forhindrer innbrenninger.

Men som du sier, 09:00 til 20:00 hver dag - sikkert uten noen form for hvitvask også?, da er det ikke rart at du brenner ting inn i skjermen.

Hvis man skal komme unna innbrenninger er det bare å kjøpe en litt eldre Pioneer tv. (de lager vell ikke plasma lengre) Sliter med å finne tv'er som når opp til Pioneer Kuro når det kommer til i allefall sortnivå :)

Hvis tv'en skal brukes mye til pc, ville jeg kansje tatt plasma til siden - men både film, tv og spill fungerer helt supert på plasma. Nå er det vell heller ingen delay på Plasma (respons tid), i forhold til lcd? Man får ekstremt mye tv i forhold til prisen når det kommer til plasma ;)

edit: btw, ingen fanboy av LG her - ville bare si det :lol: Neste tv blir nok Sharp eller Samsung.

**** Og grattis med ny tv **** :)

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tv'ene jeg har satt i utstilling, så er det kun LG som har fått innbrenning. Samsung, Panasonic osv klarer seg helt fint. Nå skal det sies at dette blir bare bedre og bedre med tiden. Og må også få si meg enig i at plasma er mye for pengene!

50" til 5000 kr er jo latterlig default_biggrin.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med du har bestilt deg TV og fått løst saken din så hijacker jeg tråden din litt :P

Noen med god peiling på LED TV her? Vurderer sterkt og bestille denne: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=39245&cid=6541#

Noen som har noe comments for eller imot? Er åpen for alle andre merker og modeller, bare det er LED, mellom 40-42 " og maks 10 000,-

Edit:

Hvordan er den jeg linka til kontra den her? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=144563#

Endret av Mats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thumbs.gif

Tror Sony kommer til å gjøre det bra i år. Gode tv'er, stort utvalg og lave priser i forhold til mye annet! Har KDL40NX og EX700 på jobben. Og de er slettes ikke dumme!

Dette her kan veie begge veier. Men for meg blir det en ulempe å ha heldekkende glass på tv'en da dette gir en del gjenskinn når man har 40.000 vinduer i stua. Men det kan jo fort fikses mtp persienner(?) o.l.

Fordelen er hvis man har unger. Lett å holde glasset rent!

Tror ikke du kommer til å angre på kjøpet akkurat, flotte tv'er. Mye måtte du forresten gi? 52" er voksent thumbup.gif

har en kjenning som jobber i sony,så jeg å svigers kjøper ilag,blir en god del billigere enn å kjøpe fra butikk,TVèn skal stå i en polert aluminiumsfot som er like bred som TV,denne gjør att TVèn haller 6 grader bakover,slik att man skal unngå en del gjennskinn som det snakkes om,ikke att jeg vet det,men regner med att det er slik ;)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan heldigvis vinkle tv'en med orginalfoten også. Den aluminiumsfoten selges i butikk for over 2 lapper rolleyes.gif Ikke alle tv'er som har slikt ekstrautstyr. hehe

Mats: UE40B7050 er ingen dum TV! Hadde UE40B7070 på timesalg til 6888,- forrige uke. Gikk unna som hakka møkk. Har de fleste muligheter på den også og leverer et bra bilde!

EDiT: Ser at elprice.no tar 11.999,- for B7070'n...

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du skriver at du hadde tv'n på timessalg forrige uke så regner jeg med du selger tv'r og har litt peiling, hva slags LED tv ville du kjøpt til ca 10 000,- pluss/minus? Er det bare og bestille den jeg linka til eller er det noe annet som duger bedre?

Må ha ny TV for feriepengene :D

Endret av Mats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KDL40EX700 ville jeg personlig kjøpt for de penga. Finnes så mye å velge mellom.

Og hvis du skal ha litt ekstra go'lyd uten 10 høyttalere og 2 sub's. Så er det værdt å teste ut / dra til butikk og høre på Arvani Ergosound "lydplanke". Dunker ganske greit og gir en overraskende god lyd.

Tv'en ligger på 10 - 11.000

Arvani Soundbar selges for 4499

Expert som har Arvani Soundbar. Så hvis du har en expertbutikk i nærheten kan du spørre om å få et pristilbud på tv'en og soundbar'n. Hva KDL40EX700 ligger hos andre forhandlere har jeg desverre ikke oversikt over, men hvis du bestiller på div. nettbutikker så er den sikkert å finne noen (hundre)lapper billigere kan jeg tenke meg.

Knallgod tv til en fornuftig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det nok om det blir en slik ja, så skyter jeg deg hvis jeg ikke blir fornøyd :P

Neida, skal kikke litt i byen idag men virka som du hadde grei peiling på det her så da ender jeg nok opp med en sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid lurt å titte på tester på internett + gå i butikk å se hvordan ting fungerer i det ekte liv. Jeg personlig synes hvertfall det er en knall tv til den summen. Også har den ikke så blankt panel som Samsung sine LED har. Dvs mindre gjenskinn ;) Kommer jo helt ann på plassering men men.

Får jo 40" LED fra Samsung til 8990,- Heter så mye som UE40C5105QWXXE. Er så mye å velge mellom Mats. Må nok bare velge noe du liker :P Også kan du tenke på pris etterpå, altså før du kjøper. Veie opp og imot :)

http://www.lydogbilde.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir overrasket hvis du ikke blir fornøyd med den tv'en der.. Enten det, eller så har du skyhøye krav, og veldig lite penger default_biggrin.png Tror Samsung kommer til å selge sinnsykt mange Edge-LED dette året her.

Si ifra hvis noen er ute etter O-LED TV. 1000kr pr tomme. laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det sånn jeg kommer til og gå fra helvete til himmelen når jeg får den der.

Har en CRT tv fra før av nå som er gud vet hvor gammel, den skal kastes så hardt som en tv aldri har blitt kasta før straks den nye kommer i hus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA kan jeg med 100% sikkerhet si at du blir fornøyd laugh.gif Du vil jo komme inn i en ny verden med tanke på hva du har fra før. Kjøpe deg Blu-rayspiller også nå så begynner det å ligne noe! default_cool.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottatt TV'n idag og er dritfornøyd! Eneste jeg stusser på er at når jeg skrur den på så står det "1280X720 @50Hz" men det er jo ikke full HD og 100hz? TV'n støtter jo full HD samt 100hz, hvordan fikser jeg det? Finner ikke noe innstillinger på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

Ahh okay, er litt grønn på detta område skjønner du :P

Er det noe muligheter for og handle ny dekoder a som gir 1920X1080 @100Hz inn?

Får nok desverre ikke Full HD signaler på TV i Norge enda... Så er bare fra PC/Blu-Ray/PS3 osv du får full HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...