Dette er et populært innlegg Brynjar 1 481 Skrevet 26 Mai, 2010 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 26 Mai, 2010 Porsche 964 - 1990 modell - 3,6l Utstyrsliste vask/poleringsklargjøring: Prickbort Scholl Crack 9000 SV Car bath Maxi suds MG APC Wookie Fist mitt SV Detail kost ONR Megs Wheel Brightener SV gulclay EZ koster SS tørkere Polering/Div: Makita og flex roterende Porter Cable DA Scholl S03Gold Scholl S30 Menzera PO85RD Div pads CFP SV autobahn SV Zuffenhausen SV Trim Restorer Dynamix cleaner og milk Scholl Purple 9000 Nanolotus Pro Pneu Glossy SV Crystal _______________________________________________________________________________ Tok noen snap-shots før vask: Vingen ble selvsagt kjørt opp : Så var det pre-wash.. La på Prickbort: Lot den få virke i ca 5 minutter før jeg spylte av: Så tok jeg felg for felg(avfetting og spyling): MG Wheel brightener lot jeg ligge på i ca 1 minutt før jeg spylte av.. Dette er en syrebasert avfetting og nokså sterk.. Har i alle fall en relativt grei hark hoste effekt: Effektiv: Spylte godt da dette ikke er et middel du ønsker å ha liggende for lenge på felgene.. Blandingsen var 1:4 : Foamet godt: Bilen var laaaaangt fra rein, så jeg la et lag med Scholl Crack 9000 og maxi suds i kanonen: (1liter skumblandings for å være eksakt): Deilig med litt skumbilder: Så laget jeg til en hærlig blandings med litt såpe: "mmmmmmm, car bath!!": Så var det bare å finne frem den minste vaskehansken i samlingen.. Wookie fister, og her var halve bøtta tømt: Ferdig håndvasket.: Gul SV clay og ONR som lube: Efter panseret og skjerm.. Ikke ille dette: SS tørker til grovtørk og Espuma til fintørk.. Har testet disse Espuma tørkerne noen ganger nå, og de er av veldig god kvalité: Så tok jeg bilen ut i solnedgangen får en nærmere titt: Dette er jo ikke så ille vel?!?: Kult!!: Ferdig rubbet : Ble forespurt om jeg kunne fikse dette, men takket høflig nei denne gangen: Polishrester? Nei, men antatt vinduslim eller liknende. Satt noe så innst inn i hæ#%"e: Dette er et veldig bra bilde på hva denne bilen er dekket av.. Vaskestripene er en grei sak, men absolutt hele bilen er fullstending dekket av slike riper du ser her: Så ble det litt lakkmåling med mr.Paint Detective: Omlakkert område. også bekreftet av eier: Lakkverdiene var noe ufulstendig og jeg er usikker på om en gjennomsnittsmåling ville gitt spesielt gode grunnlagsdata, dette fordi lakken var svært ujevn i tykkelse.. Hva sier dette meg.. Noen lakkerte områder hvor det tydelig er mattet over gammel lakk og sprayet BC/CC over = områder som man generelt bør være litt forsiktig med: Startet med en orange scholl pad og S30, noe som etter to pass ble byttet ut med S03 Gold og en gul pad: Kjørt en 6-8 pass med bra press: Slipper opp på trykket på slutten å passer på å "dra" maskinen ekstremt jevnt og sakte for å prøve å avslutte nogenlunde fint - det hjelper: Så var det klart for en 50/50 da det absolutt er potensiale for slikt på denne: Følgende er kjørt: S03 Gold 6-7 pass, 600->2000>900rpm, og ennå en runde: 50/50 : Har gått over med S30 og orange for bildets skyld : Her er området på panseret polert 2 runder med overnevnte kombinasjon, men denne sitter igjen: 75mm scholl ull og S03 Gold jobbet lenge: Før: Etter: Sparer denne til i neste dag: Startet neste dag ute i solskinnet.. Tenkte jeg skulle få lik farge på liket og kjørte bakluken med gul scholl og S03G: Wipet med 50/50 IPA.. Lakken er hard her og det hjelper veldig å lette på trykket på S03'en på slutten og hvis du har kjørt lenge så har man bare på en liten skvett med polish før man avslutter: Omlakkert skjerm: Var det jeg egentlig rakk å få tatt ute denne dagen før regnet kom: Så var det bare å bli godvenn med denne rakkeren... Liten pad/ull er nesten et must på en bil med så mye kurver på: Urrrk ikke noe spes glad i plastskjermer med tynn lakk på(så det på flak som hadde flasset av - mikroskop): Litt 50/50 frihånd: Var SS lakk på denne fangeren gitt: Ferdig etter to lange runder med S03G på ull etterfulgt av S30.. Tok panel for panel på vanskelige plasser med grovsteg og mellomsteg: Pænser før: Etter.. Her har jeg kjørt Scholl S03G på gul, S03G på 75mm ull, 75mm ull, 75mm ull, 75mm ull, gul medium pad med S04G for å fjerne kjørespor fra ull, S30 på orange spetzial method, PO85RD: Takluke før: Takluke etter med maaaaaaaaange pass: ca 1 dl witpedown som fikk lov til å ligge en god stund: Ikke kjørt finishing her ennå: Så var det bare å ta et par blanke bilder som jeg kunne titte på til kvelden før jeg ga meg denne dagen: Tid brukt frem til hit er 5 timer... (evt + 20timer!!) Eksosshine tar litt av: Gikk ivrig på med S0 og en råtten MF pad: Gnikk-gnukk: ahhhh, gikk for sakte.. Frem med Flex'en og ny alu ullpad'en min fra scholl(alupad fordi den er permanent sort ): Så en finishing pad med S03G... Ble jeg fornøyd - på langt nær og en liten titt under bilen ga meg en idé : : Take it down. To 11mm fastnøkler gjorde biffen. Siden det har blitt "sosialt akseptert" å demontere plastlister, tenkte jeg å prøve å starte en ny trend her. Grublet litt på på hva jeg skulle rengjøre stussen med? I hjørnet stod det en maskin å ropte navnet mitt: "Brynjar, bruk meg, bruk meg!!!!": Og maskinen ble brukt.. Hele røret ble glassblåst og vips 3 minutter etterpå var den nokså ren. (ikke noe koffert her Sandmo) Satte så eksosen i skrustikke og gikk over med P120 på DA sliper(tørt), etterfulgt av P240: Så var jeg tom for P400 som er fin å avslutte med, så da ble det P400 for hånd.. Angrer litt på den egentlig for det er enklere å få vekk P240 spor DA enn det der fra P400 for hånd for å si det slik: Puss-puss: Så får du en suss: Gjett hva denne originale Makita ull pad'en har vært brukt til før?!? S0 på pad'en i alle fall: Masse rpm og var vel oppe i full spiker her en stund(Dag.. Sorry mtp hvit SV skjorte og dirty-polish): Skiftet så over til en litt mindre utgave.. (legg spes merke til den flotte beskyttelsen av eksosen - finishing kluten min ): Ferdig polert men ikke tørket: Tørkes: MG Metal polish: CG metal polish: SV CFP på vei til en applicator og litt på bordet: SV Autobahn: Ferdig... NEIDA, langt der i fra: Siden flekkene som satt på resten av røret var så stygge og kom til å "ødelegge" total inntrykket(mitt), så hadde jeg lyst til å dra denne litt lenger og i alle fall når jeg først hadde tatt meg bryet med å demontere eksosen: Matteklut 800 korning: Tynner ble brukt for å rengjøre.. Blank pakketape ble brukt ytterst der hvor jeg skulle ha lakkskjøten da denne er mye tynnere enn den andre tapen jeg hadde for hånden: Tredd ned på en dertil egnet holder: Spraylakken jeg bruker her trenger ikke grunning og hefter til både stål, alu og treverk og er varmebestandig opp til 600 grader: La 3 strøk vått i vått med ca 5-7 minutts mellomrom, etterfulgt av 2 lag med klarlakk av samme kvalitet/merke.. Hadde egentlig lyst på matt finish men var tom for matt spray desverre: Lot denne få flashe i en liten time før jeg fjernet tapen: Fant frem Endurance og la et lag og tørket av etter ca 5 minutt(klarte ikke vente lenger: Litt av de vertikale slipesporene vistes desverre på nært hold og jeg skulle gjerne laget speilfinish på denne, men tiden tok meg desverre en hvis plass.. På tide å komme seg videre: Jeg vurderte å legge skjøten lengre frem pga av forurensningen men etter å ha synset litt så kom jeg frem til at dette var en ok plass: Litt 5-56 på skruer til opphenget ble først påspandert: Så litt monteringspaste til eksos.. Denne tørker/stivner når den blir utsatt for varme og eksosen er så tett : La på en god klædd: Brukte innledningsvis en MF for å holde stussen med, men litt kronglete montering gjorde at den ble droppet og valgte heller, "tørke etterpå løsningen.": Etter litt banning, synsing, justering og litt mer finjustering ble klemmen strammet og et en mini restaurering var et faktum.. Tid brukt i arbeid på denne var ca 2-3 timer ink demontering/montering: Da var det bare å fortsett på poleringen med ullpad, og ja du gjettet riktig: S03 gold: Litt hjernefeilpolering: S30 på orange: også plassen der det bare er oss her inne(DCN) som titter, måtte få seg en ekstra shine: Wish you the best of luck: 2-3 pass med gul og Gold for å skille vaskestriper fra RDS's: Så var det bare å begynne å jobbe på ripene: Bare på denne døren var det mellom 10-12 slike + noen mindre og alt det andre: Tørket ikke av etter Makita runden og hadde bare på litt polish før jeg fortsatte. et pass på 600->1500->2000->mer polish->1500->2000rpm->ny ripe(pga varme)->tilbake til forige ripe og fortsette->mer polish->fjerne kjørespor med Makita og gul scholl: Da blir det slik: Da snakker vi helt borte.. Jeg hadde ikke trodd at denne bilen var så ille som den viste seg å være, men når jeg først kom i gang i RDS fjerningen fikk jeg helt kikk og den ene fjerningen ble erstattet med en ny: Vingen gikk jeg forsiktig på med Gold og ull: Her var det full konsentrasjon fra første snurr: Så vart det en liten runde med S30 på en...ehh, rød pad: Jaggu fikk jeg ikke laget en liten 50/50 også: Ute å knipser litt bilder: Bilde til ære for Kenneth/Whiplash: Så litt test wipe: ahhhh, lei nå... Lotus stilling: men blankt blir det.. etter dette bar det rett inn i vaskeriet for en liten fylletur etterfulgt av en skikkelig kalddusj:: På den omlakkerte skjermen ble det en liten strafferunde med PO85RD: SV CFP påført med Porter Cable: Matter ble støvsugd. Skinnseter ble renset med Dynamix cleaner og satt inn med Dynamix mil. Interiøret forøvrig ble rengjort med CG Green Clean 1:10 og Scholl Purple 9000: Zuffenhausen var selvsagt kommet på nå: og også et par merker: Ferdigbilder: Gjett hva jeg har hatt i hjulber Petter:-) Så i litt bedre oppløsning: Takk til Gunnar som virket lamslått når han fikk se bilen, og som lurte på om det virkelig var hans?!? Det er slikt som gjør det vært alle timene:-) og ikke minst....... Takk for titten! 63 Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 26 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Mai, 2010 Dette er så hinsides at jeg ikke gidder å si noe mer + kred og du skal få en kvikk-lunsj av meg også, for dette er ren terapi-lesing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS 339 Skrevet 26 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 26 Mai, 2010 Nydelig som alltid når det kommer fra deg Mener forresten det sier noe om kvaliteten på arbeidet når du ser hologrammene som var der, og så ser hvordan du avslutter med S03/gul. Viser at det er klasseforskjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 26 Mai, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 26 Mai, 2010 vill jobb og ville bilder Brynjar.... Seriøs turnover av denne bilen her, og nå liker jeg grønne biler også Om ikke eier er lammslått av dette så vet ikke jeg .... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Fantastisk bra jobb Skjønner godt at eieren kunne begynne å lure på om det var hans bil! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veedar 5 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Stakkars dataen min... slet jo med å laste sidene her, og det samme nå når jeg skal svare, hehe Dette var jo helt hinsides, er ikke bare eieren som er lamslått.. foreslår at du legger inn ett par svada svar her Brynjar, så jeg kan gi litt mere cred, for denne fortjener mer enn en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakk 22 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 wow... De derre S&S'ene dine får meg rett og slett bare til å sitte å gape i timesvis etterpå. Ikke bare er det god lesing det er også god læring. Takker veldig mye for at du tar deg tid til å sette deg ned å skrive så detaljert Men tilbake til bilen da, den ble jo helt rå! helt utrolig hvor mange detaljer du tar deg av, er vel ikke lenge til du tar ut rådene og legger autobahn på dem å? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Hinnsides Brynjar!! Cred fra meg også Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel 30 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 herre...... har ikke mer å si. Cred er gitt. Siter [center]I put Swissvax on my Swissvax[/center] [center]Mirage[/center] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Åååå nå er du litt tidlig ute Brynjar....... Jeg skal la denne ligge til i kveld og kose meg med den da... passer seg ikke i arbeidstiden Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_Tk 60 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 rått!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Helt sykt rå jobb og flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Må si du har gjort deg ekstra flid med denne, helt super jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Busch 5 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Som vanlig Brynjar. Helt RÅTT Både write up og jobben. Helt fantastisk Creds er gitt. PS. Hvor lang tid brukte du på jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Swissvax / Dag 234 Skrevet 27 Mai, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Fantastisk jobb (som vanlig) Brynjar Jeg tittet over denne live når jeg var innom Brynjar i helgen, og bildene med swirls og riper er på ingen måte en overdrivelse - de var det mange av! Kreds herfra Siter www.swissvax.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken911 0 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Jeg kan fortelle at eier av bilen er MEGET fornøyd med jobben til Brynjar, en STOR takk for en fantastisk jobb Brynjar Som jeg sa til deg i går så skulle du ha fått en STOR klem om du hadde vært en jente (for de som lurer så endte det med et hardt håndtrykk ) Vurderte/vurderer å selge bilen for å kjøpe en annen Porsche men resultatet gjør at jeg nå er usikker.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Ja du fikk absolutt Porschen til å stråle Skulle jo egentlig ta denne bilen, men du gjorde ikke skam på at eier valgte deg til å ta jobben Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsØ 85 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 BRUTALT! Er fantastiske lesing dette Brynjar! Rå bil, bra jobba, og ikke minst en kjempejobb med eksosen!! Forstår at eier var gira med dette resultatet. Sykt blank, som vanlig! Cred fra meg selvfølgelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 Perfeksjonistarbeid til 1000 Brynjar ! Helt sinnsykt rått Cred er selfølge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmus/Nanolotus 57 Skrevet 27 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 27 Mai, 2010 (endret) Utrolig bra Brynjar Sindsyg eksos shine du hadde. Gred !! Tenker eieren fik hageslip da han så bilen Ikke noget bedre end en god kop kaffe og SS fra brynjar. Skikkelig kose lesing Endret 27 Mai, 2010 av Rasmus/Nanolotus Siter Nanolotus®Norgerasmus@nanolotus.dkwww.nanolotus.dk Tlf: +4745419713 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.