Gå til innhold

Litt start-hjelp for Foma Mimo..


AcciDabbi

Recommended Posts

AcciDabbi

Nå har jeg alså fått tak i en Foma Mimo til en billig penge. Så nå trenger jeg litt rense-middel osv..:P

Jeg søkte litt rundt på forumet men fant ikke heelt svar på alt, så jeg prøver meg med en ny tråd.. B) Jeg trenger noen anbefalinger til hvilke produkter jeg skal bruke.. Hva skal jeg gni inn i setene? Hva skal jeg ha på tanken til Mimo'n?

Rekner med at det er en del der ute som har erfaringer med hva som funker bra.. Ser mange bruker CG's Green Clean.. Er dette bra å vaske seter med før man kjører over med Mimo? I dette tilfellet, trenger man ha noe på tanken i tillegg når man suger opp?

Håper på noen gode erfaringer nå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver APC kan vel brukes, sånn i grovt. Bland ut med vann da. Typisk 1:10 for interiør. Og kjør igjennom med rent vann etterpå.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Alså først jobbe inn Green Clean f.eks i seter for så å ha rent "skylle-vann" på tanken? :rolleyes:

F.eks, eller ha såpe på tanken først, og så over med vann etterpå, i tillegg til såpe og skrubbing først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jeg får prøve det.. B)

Hvis noen har forslag til andre rensemidler som bør prøves så må de hyle ut.. Må ha litt å teste.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du CG Green Clean trenger du ikke kjøpenoe annet for å teste. Sykeste produktet jeg har. Bruker det på alt fra flekker, inni stekeovn, båtinteriør, typisk sky-skinn osv. Helt rått! Blander 1:16. Tar sykt bra der også, tør ikke tenke på å blande den sterkere..

Endret av East
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

trenge rikke skummdemper til green clean, den skummer lite...

bruker både og her..

alt1

sprayer Grenn clean med sprayflaske på det som skal renses, går over med børste og suger så opp med foam mimo og vann i beholderen

alt 2

Green clean dossert i tanken, så over det som skal renses med maskinen, bytter ut green clean med rent vann ogs å en rask runde over...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

flott! Da har jeg litt å gå ut ifra.. :P Men et lite spørmål til.. Kan man bruke mimo'en som vanlig støvsuger? Ja? Jeg fikk med støv filter så rekner med at når man putter i dette så fungerer den som vanlig støvsuger? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hans Marius

flott! Da har jeg litt å gå ut ifra.. :P Men et lite spørmål til.. Kan man bruke mimo'en som vanlig støvsuger? Ja? Jeg fikk med støv filter så rekner med at når man putter i dette så fungerer den som vanlig støvsuger? :P

Jepp! MIMO funker gull til vanlig støvsuger. Men du må ha en egen slange og munnstykke til den, da det ikke følger med som du sikkert vet. Jeg brukte slange og munnstykke til en gammel avdanket støvsuger, og det funker bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jepp! MIMO funker gull til vanlig støvsuger. Men du må ha en egen slange og munnstykke til den, da det ikke følger med som du sikkert vet. Jeg brukte slange og munnstykke til en gammel avdanket støvsuger, og det funker bra :)

Kan man ikke bare bruke den slangen som følger med? Bare fjerne vannslangen òg sette på et annet munnstykke? :P Vannslangen fra pumpa kan jo tas av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Jojo, kan forsåvidt det også, men om du skal bytte mellom støvsuger og rensefunksjon en del ganger så blir det litt tungvint i lengden! I alle fall syntes jeg det :P

Du har helt rett.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott! Da har jeg litt å gå ut ifra.. :P Men et lite spørmål til.. Kan man bruke mimo'en som vanlig støvsuger? Ja? Jeg fikk med støv filter så rekner med at når man putter i dette så fungerer den som vanlig støvsuger? :P

jeg har kjøpt støvsugerposer til min mimo stoff eller hva det heter( ikke papir ) typen så sparer jeg på filteret men det er self. montert i mimon , enklere også å bytte fra våt til tørr suging

jeg synes det er greit å ha tepperensen på en lavtrykkssprøyte og rent vann i tanken på mimo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg bruker GreenClean 1:16 på sprayflaske og sprayer godt før jeg kjører på med rent vann fran Mimo'en. Fortsetter med vann til det ikke skummer eller ser mere møkk bli sugd opp. Knallprodukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...