Gå til innhold

Masse riper etter feil MASKINVASK på Esso!


Martinsh

Recommended Posts

Hei..!

Jeg var på hytta i helga og bilen så heeelt jævlig ut etter grusveiene osv. Så kjørte innom Esso på Støren og ba om en børsteløs vask (Avfetting, foam, spyl og tørk) som i og for seg bare er en skylling av bilen men det var det jeg hadde mulighet til. Men når jeg satte igang så ble alle detaileres VERSTE mareritt satt i verks. Børstene begynnte å snurre og japselakken min begynte og be om nåde. Inspiserte bilen etter vasken og den var FULL av riper. Langs dører, FRONTRUTE!!! bagasjelokk og tak så helt forferdelig ut! Det er snakk om riper igjennom lakken til grunningen.. Ser ikke ut i det hele tatt. Hva skal jeg gjøre? Jeg fikk jo tydeligvis feil vaskeprogram.. Men jeg har vell igjen for å kjøre den inn der også. HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bedt om børsteløs, og det står børsteløs på kvitteringen (du tok med den vel) så skal Esso betale for korrigering / opplakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt. Ned til grunningen? :blink: Og frontruten? Den er jo 1000 ganger hardere enn lakk. Var det stålbørster i den maskinen eller?

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel de som har gidd deg feil "vare" så vil tro en runde med forbrukerkjøps loven eller hva den heter skal nok fikse det der.

om ikke er vel forbruker rådet til stor hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Har du ingen bevis i form av at det står børsteløs vask e.l på kvitteringen og om du gikk inn på stasjonen etter endt vask for å vise hva som skjedde så har du nok dessverre ikke mye å stille opp med.. Hvem som helst kan jo komme tilbake noen dager etter og "kreve" erstatning for noe sånt.. Så håper for din del at du gikk inn etter endt program :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det mulig jeg er helt på bærtur.

men hvertfall så vidt jeg kommer på lærte jeg på Service og Samferdsel at kunden

ikke må ha kvittering for å bevise at en vare er kjøpt på den butikken. men butikken som skal bevise at varen ikke er kjøpt der.

Men igjen som bernhard sier du må nesten ha den som bevis på at du spesifikt ba om børsteløs vask.

om ikke så er det vel lit sent å si ifra nå som Bernhard sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

det er vel de som har gidd deg feil "vare" så vil tro en runde med forbrukerkjøps loven eller hva den heter skal nok fikse det der.

om ikke er vel forbruker rådet til stor hjelp :)

Husk at forbrukerkjøpsloven dekker også veldig godt opp for forhandlere og leverandører såvel som for kunde og sluttbruker.. Jeg har fått kastet den med at kunder skal gå til Forbrukerrådet mange ganger, uten at jeg har hørt noe mer etterpå, og det er på kunder hvor det har vært brukerfeil på produktet..

nå er det mulig jeg er helt på bærtur.

men hvertfall så vidt jeg kommer på lærte jeg på Service og Samferdsel at kunden

ikke må ha kvittering for å bevise at en vare er kjøpt på den butikken. men butikken som skal bevise at varen ikke er kjøpt der.

Men igjen som bernhard sier du må nesten ha den som bevis på at du spesifikt ba om børsteløs vask.

om ikke så er det vel lit sent å si ifra nå som Bernhard sier.

Det er kundens ansvar å ta vare på kvittering, det blir litt det samme som at jeg kaster ut en beskyldning mot deg om at du har underslått penger fra bedriften du jobber i.. Beskyldningen har ingen rot i virkeligheten, men uansett så vil sjefen din at du skal bevise at du er uskyldig.. Åssen skal du få til det?

Men nok om det uansett, han lurte egentlig på noe helt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Når du så børstene begynne å snurre har du muligheten til å trykke nødstopp? Uansett, går børstene igjennom lakken skal du ha erstattet den om du valgte feil eller ikke ;) Du bør ihvertfall prate med driveren av vaskeanlegget i dag. ;) Om dem ikke er enig, så gå inn i vaskehallen, klipp av noen børstetupper og gå til sak.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Har du fått riper gjennom lakken av de børstene så er det uansett en erstatningssak fra Esso sin side. Håper du sa ifra med det samme og ikke kommer etterpå.... for da kan det fort bli litt vanskeligere...

Riper gjennom lakken er jo helt uhørt uansett. Jeg vet man får swirls/vaskeriper fra disse børstene... noe som lett kan poleres bort... men riper gjennom lakken tyder på en feil med annlegget og eller urene børster...

Slike børster mener jeg skal inspiseres hver dag fra stasjonene...

Tror du har en lett sak her... Si ifra med det samme og ta masse bilder for å dokumentere, samt ta vare på kvitteringen.

Man betaler for en tjeneste og den tjenesten skal rengjøre bilen din. Hvis den lager riper gjennom lakken så kan dem ta "vaskes på eget ansvar"-skiltet og dytte opp i r***.

Da kan du jo be dem om å sette opp ett skilt til hvor det står "børstene vil med stor sannsynlighet ødelegge bilen din"

Endret av Bjerknez
  • DCN Poeng 3

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper ned til grunningen bør vel være en grei sak dersom du har alt på det rene med kvitteringer og dokumentasjon.

Esso bør ta ansvaret for å ha slike ødeleggende maskiner i drift. Hellakkering og bytte av samtlige ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre2

Dette er vell ikke deg? :Phttp://www.tronderbladet.no/nyheter/article1256135.ece

Raserte vaskehall og ruskjørte Lørdag kveld klokka 20.09 fikk politiet melding om at en person raserte vaskehallen på Statoil Støren. Personen som viste seg å være en trondhjemmer sist i 20-årene, var aggressiv ifølge meldinga til politiet. Etterhvert satte han seg på en moped. Politiet pågrep mannen, og Sør-Trøndelag politidistrikt opplyser at mannen er mistenkt for blant annet ruskjøring på moped.

Dette var Statoil da men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...