Gå til innhold

Produkter til motor shine


Martin.S

Recommended Posts

Martin.S

Noen som har tips til gode produkter både til vask og et bra slutt resultat. Tips og triks tas i mot med takk. Er litt fersk innenfor dette faget, men veldig interessert:)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Dersom det er skikkelig møkkete så er prickbort gull til motorvask.

Selv så bruker jeg Autosmart G101 1:4 eller Surfex HD 1:8 til motorvask og en skvett prickbort eller tardis dersom det er noe olje som må fjernes.

Til slutt så sprayer jeg Autoglym vinyl and rubber care for å få litt glans i plasten og slangene igjen.

Har nettopp kjøpt inn 5 L med Valetpro Vinyl clean and sheen som jeg skal teste i motorrommet.

Skal se om jeg klarer å komme med en tilbakemelding etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.S

Dersom det er skikkelig møkkete så er prickbort gull til motorvask.

Selv så bruker jeg Autosmart G101 1:4 eller Surfex HD 1:8 til motorvask og en skvett prickbort eller tardis dersom det er noe olje som må fjernes.

Til slutt så sprayer jeg Autoglym vinyl and rubber care for å få litt glans i plasten og slangene igjen.

Har nettopp kjøpt inn 5 L med Valetpro Vinyl clean and sheen som jeg skal teste i motorrommet.

Skal se om jeg klarer å komme med en tilbakemelding etterhvert.

Har selv prøvd meg litt fram med AG vinyl and rubber care, men synes det krever mye tørking med microfiber for å ikke legge seg i renner når det tørker. Går du over etter det er spryet på eller lar du det bare tørke med varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Etter vask så starter jeg motoren og lar det tørke helt i motorrommet før jeg sprayer lett over med AG vinyl og tørker etterpå.

Trengs ikke så mye, vil tro jeg bruker 6-7 sprut til et vanlig motorrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jeg bruker Autoglym Vinylshine, sprayer på den etter jeg har spylet av avfetning. Lar den tørke, og spayer ett lett lag over og buffer det av med microfiber, blir perfekt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Jeg bruker Surfex HD 1:5 og en detaljkost og synes det er supert. Dekk til med plast over dynamo/el. deler der det trengs, spray på avfetting, jobb med penselen overalt du kommer til, spyl/skyll (jeg liker bedre å bruke hageslange istedenfor HT) og voila.. rent :-)

På plast og gummi liker jeg Meguiars Gold Class Trim Detailer, den er tykk og lett å jobb inn med en applicator. Et siste tips for bra resultat; bruk goood tid og gi hver lille del oppmerksomhet, it's all in the details!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owatrol Polytrol er helt knall. Da får du et sluttresultat som varer leenge.. Nå er jeg litt usikker på om den kan brukes på gummislanger etc, så gjør ikke det selv. Men alt av plast blir svart og holder ekstremt lenge! :)

polytrol%20500ml%20lg.jpg

Endret av ESPP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owatrol Polytrol er helt knall. Da får du et sluttresultat som varer leenge.. Nå er jeg litt usikker på om den kan brukes på gummislanger etc, så gjør ikke det selv. Men alt av plast blir svart og holder ekstremt lenge! :)

polytrol%20500ml%20lg.jpg

Personlig ville jeg ikke brukt polytrol på slanger.. men alt anna plast e knall ...

Endret av Janko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt CRC Tire shine på slanger i motorrom, har faktiskt beholdt den mørke fine gummifargen siden påføring i juli i fjor.

Ellers er som sagt Polytrol veldig bra på plast ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.S

Da fikk jeg en pekepinn, jeg har i allefall vært inne på noe. Har faktisk brukt Sonax sin engine clean, egentlig fornøyd med hvor mye den tar med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Drøyt å kjøpe dyr Seal feed ene og alene til dette formålet... :)

Ja, hadde du bare hatt dørpakninger eller gummilister rundt vinduene, så kunne du jo brukt den der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørpakninger på BMW skal ikke behandles med hva som helst og skal egentlig ikke trenge noen behandling. Inneholder stoffet det minste snev av silikon så blir det gnisselyder fra helvete. Dessuten slår gnieren meg til en gang i blant og jeg synes det er mye $ å bruke på noe så lite, selv om fanboysen sikkert har tusen argumenter for at dette er et must... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Ingen andre råtips på produkter til slanger og gummi?

Megs Gold Class Trim Detailer er "fet" og fin, kan kanskje bli litt glossy for noen.. Men jeg synes den er knall i motorrom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Dørpakninger på BMW skal ikke behandles med hva som helst og skal egentlig ikke trenge noen behandling. Inneholder stoffet det minste snev av silikon så blir det gnisselyder fra helvete. Dessuten slår gnieren meg til en gang i blant og jeg synes det er mye $ å bruke på noe så lite, selv om fanboysen sikkert har tusen argumenter for at dette er et must... :)

Skyt meg om jeg tar feil, men jeg trodde seal feed var silikonfri?

Om du kjøper den av Dag, bruker du ikke en eneste $ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...