Gå til innhold

Ny Audi arubablå


Swissman

Recommended Posts

Swissman

Er så heldig å få ny firmabil i august. Bilen er en Audi A4 med farge arubablå.

Hvilke produkter skal jeg bruke for å få en dyp, fin glans i lakken og en god beskyttelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er så heldig å få ny firmabil i august. Bilen er en Audi A4 med farge arubablå.

Hvilke produkter skal jeg bruke for å få en dyp, fin glans i lakken og en god beskyttelse?

Her kommer det nok mange gode svar, så du vil bare være enda mere i tvil siden ;) Er det en ny bil så ville jegpå denne fargen ute tvil brukt Nanolex professional.Få bilen helt ren og ta en wipedown før du påfører produkt på ca 1m2 før du buffer/tørker.Er det beste jeg har prøvd på metallic lakk og varer ett par år på nye biler.Ser ut som en tynn glasshinne. Brukes på plast,ruter og egentlig alt.

Her er en test(bruker premium også der)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5667-mazda6-2007-mod24410/

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissman

Her kommer det nok mange gode svar, så du vil bare være enda mere i tvil siden ;) Er det en ny bil så ville jegpå denne fargen ute tvil brukt Nanolex professional.Få bilen helt ren og ta en wipedown før du påfører produkt på ca 1m2 før du buffer/tørker.Er det beste jeg har prøvd på metallic lakk og varer ett par år på nye biler.Ser ut som en tynn glasshinne. Brukes på plast,ruter og egentlig alt.

Her er en test(bruker premium også der)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5667-mazda6-2007-mod24410/

Takk for svar. Men som nykommer må jeg spørre: "wipedown" hva mener du med det?

Skal jeg bruke noe lakkrens før påføring av Nanolex på helt ny bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Takk for svar. Men som nykommer må jeg spørre: "wipedown" hva mener du med det?

Skal jeg bruke noe lakkrens før påføring av Nanolex på helt ny bil?

wipedown er det samme som nanolex lakkrens så og si.Blander ca 50/50 isopropanol og batterivann og tørker på og av ;) Ja, gjør det selv om bilen er helt ny.En helt ren og fettfri overflate er viktig for holdbarheten. Jeg er egentlig en stor tilhenger av Swissvax, men på en ny bil som er metallic er dette favorittproduktet.Skal ikke brukes avfetning ved vask.bilen holder seg nesten ren om det regner jevnlig :) For litt grundig vask er det nok å bruke bøttevask med mikrofiber og helst uten bilshampoo.Om det må til så bruk ph nøytral.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissman

wipedown er det samme som nanolex lakkrens så og si.Blander ca 50/50 isopropanol og batterivann og tørker på og av ;) Ja, gjør det selv om bilen er helt ny.En helt ren og fettfri overflate er viktig for holdbarheten. Jeg er egentlig en stor tilhenger av Swissvax, men på en ny bil som er metallic er dette favorittproduktet.Skal ikke brukes avfetning ved vask.bilen holder seg nesten ren om det regner jevnlig :) For litt grundig vask er det nok å bruke bøttevask med mikrofiber og helst uten bilshampoo.Om det må til så bruk ph nøytral.

Kan, eller skal, jeg da bruke en voks opp på denne behandlingen med jevnlig mellomrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kan, eller skal, jeg da bruke en voks opp på denne behandlingen med jevnlig mellomrom?

Nei, om du slipper unna mye hardt for lakken så slipper du det. Om du vil være bombesikker, kan du kjøpe Nanospray fra samme firma før vinteren.Den kan brukes på alt også, og har varighet på ca 6 mnd sies det ;) Er du vip medlem her så har du spart inn

begge produktene etter innkjøp av disse produktene. Du vil også ha igjen en god del professional om du ikke smør på feil eller for mye.

Det kan brukes på det meste annet også(f.eks. dusjkabinett eller vindu:)

Om du vil prøve voks neste år f.eks, så ta en grundig vask med prickbort og wipedown på bilen.Jeg har testet professional på 2 ganske nye biler til folk på jobben, og de er storfornøyde til nå ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...