Gå til innhold

Imponert over P21S Power Gel!


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Jeg hadde ikke veldig høye forhåpninger til P21S Power Gel i dag (ublandet) når jeg skulle teste den på en 2007 modell Transporter med alufelger. Bilen har rullet 164.000km. på disse felgene og har KUN vært maskinvasket (med børster) tre ganger siden den var ny. Felger har heller ikke vært vasket før dem ble stuet bort...

Her snakker vi om en arbeidsbil som har gjennomgått NULL bilpleie siden den ble kjøpt splitter ny.

Jeg sprayet på P21S Power Gel (ublandet) og lot stå i ca. 20 min. Spylet så av UTEN høytrykk. (vanlig hageslange) og felgene ble så og si heeelt rene! Alt av bremsestøv løste seg opp sammens med annen møkk og nærmest prellet av felgene!

Det var igjen noen få svarte flekker på innsiden av felgene men det kan hende at det ikke hadde kommet til noe felgrens på disse stedene. Jeg var ikke så veldig nøye med vasken... da jeg bare ville teste ut P21S på noen inngrodde felger.

Det som irriterer meg mest er at jeg ikke tok noen før/etter bilder, da jeg rett og slett ikke trodde at den skulle være så effektiv og dermed ikke så veldig mye å "skryte" av i etterkant...

At den fjernet noe hadde jeg regnet med, men ikke at jeg hadde sluppet og bruke børste...

Dette er rett og slett den råeste felgrensen jeg har prøvd i hele mitt liv og jeg annbefaler alle som ikke har prøvd den til å teste den ut.

Helt fantastisk!

Jeg har nå ca. 4x5L av denne stående og denne skal jeg kjøpe inn mer av, så jeg har i lang tid fremover....

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hvorfor hadde du ikke høye forventninger?? Elsker den selv. Prøver Bilberry nå, men kommer nok til å gå tilbake til p21s ja.

Hehe... ikke missforstå meg her nå...

Det jeg mente var at jeg ikke hadde forventninger til at denne skulle få felgene heeelt rene. Derfor så gadd jeg liksom ikke å hente kamera etc...

P21S Poer Gel er jeg svært godt fornøyd med, da jeg liker at den kan ligge lenge på felgen siden den har en skikkelig tjukk konsistens. Saken er bare den at jeg aldri har prøvd den på så møkkete felger før. Bare mine egne på den nye bilen, og disse har vel knapt hatt en eneste asfaltflekk så langt... hehe.

Ble bare så voldsomt overasket at felgene ble helt rene etter bare 20 min. Man så at den røde gel'en ble mørkere der den løsnet skitten og asfaltflekker bare rant avfelgene. Det at jeg ikke engang trengte høytrykk for å få de helt rene imponerte meg voldsomt.

Har prøvd mange felgrenser og det finnes mange andre gode også, men etter min mening er det ingen som slår Power Gel.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JørgenT

Dette er bra å høre:)

Eg sitter å lager meg handle liste hos litt diverse forhandlere. La først inn Bilberry men har nå tatt den bort for P21S sin fordel. Virker som om P21S er en god felgrens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

P21S Power Gel er helt super etter min mening!

Har dog ikke prøvd Bilberry... så skal ikke uttale meg om den.

Spray på P21S og la stå noen minutter slik at du ser Gel'en endrer farge (noe som betyr at den "jobber") og spyl av etter en stund.

Gel'en tørker heller ikke ut på veeeeldig lang tid og denne kan garantert stå på veldig lenge på svært skittne felger.

Løp og kjøp :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ca. 4x5L av denne stående og denne skal jeg kjøpe inn mer av, så jeg har i lang tid fremover....

Hvorfor ikke bare supplere med mer når du blir fri?

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hvorfor ikke bare supplere med mer når du blir fri?

Fordi jeg liker å ha gallons i kjelleren :)

En 5-liter med denne koster ca. 550,- og deler man dette opp til halvlitere, så koster 500ml. 55,-

Synes da ikke dette er så veldig dyrt jeg da...

Dessuten så kan den jo også vannes ut...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det mange ganger før og nevner det gjerne igjen: Har prøvd mye forskjellige felgrenser som er basert på syre, syrefrie, gel konsistens, ikke gel konsistens you name it men faller alltid tilbake på P21S. Helt rå er den, eneste minuset er at den lukter som noe som har dødd for tre-fire uker sia og bare ligger å råtner :P men har blitt vant med lukten nå og må si jeg skal ikke ha noe annen felgrens

Thumbs up for P21S :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg liker å ha gallons i kjelleren :)

En 5-liter med denne koster ca. 550,- og deler man dette opp til halvlitere, så koster 500ml. 55,-

Synes da ikke dette er så veldig dyrt jeg da...

Dessuten så kan den jo også vannes ut...

Prisen har vel forsåvidt ingenting med poenget mitt å gjøre. 20 liter BØR holde en goooood stund? Da ser jeg likesom ikke poenget med å kjøpe mer med det første, med mindre man har en fetish på å lagre dunker i kjelleren. Det er ikke akkurat som om den blir bedre med årgangene eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Prisen har vel forsåvidt ingenting med poenget mitt å gjøre. 20 liter BØR holde en goooood stund? Da ser jeg likesom ikke poenget med å kjøpe mer med det første, med mindre man har en fetish på å lagre dunker i kjelleren. Det er ikke akkurat som om den blir bedre med årgangene eller...?

Kanskje jeg har en litt uvanlig fetish :)

er det forresten noen her som har erfaringer med CG Diablo felgrensen?

Denne har vel den samme farge/konsistens som P21s ?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diablo fungerer helt ok, men ikke noe mer. Ublandet er den så tykk at den må "males" på om du bruker orginal sprayer, så bør absolutt blandes ut litt. Holder ikke til noe mer enn vedlikeholdsvask egentlig. Dyrere enn P21S også, og mye mindre effektiv

Fargen er nok ørlite lysere, og konsistensen er mye mye tykkere enn P21S. Rister du en flaske med Diablo slik at det kommer små bobler i den, så forsvinner de aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Har sett denne testen Knutis :)

Ser at P21S også kommer bra ut der.... selvom den ikke vant...

Det som JEG synes er så fantastisk med P21S er at den ikke tørker ut på felgen så fort, og dermed kan den virke mye lenger enn mange andre felgrenser...

Kanskje det kan hende at Diablo er FOR tykk... slik at den ikke trekker seg inn i møkka...?

Da burde kanskje Diablo være mer effektiv når man blander den ut.... ? Men da vil den jo også bli svakere...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også på samme tanke som deg der, angående at den ville være mer effektiv dersom den ble blandet ut. Prøvde å blande den 1:1 men så da at den var noe mindre effektiv enn å bruke den ren. Så er mest effektiv om du bruker den ren, men å bruke denne ublandet ren med orginal sprayer fører til at du får en tynn stråle. Skal du dekke felgen med denne går det altså mye produkt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Var også på samme tanke som deg der, angående at den ville være mer effektiv dersom den ble blandet ut. Prøvde å blande den 1:1 men så da at den var noe mindre effektiv enn å bruke den ren. Så er mest effektiv om du bruker den ren, men å bruke denne ublandet ren med orginal sprayer fører til at du får en tynn stråle. Skal du dekke felgen med denne går det altså mye produkt :P

Skulle nesten fulgt med malebrett og rulle da.... hehe.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21 S Power gel er knallsaker det, kan skaffe den i 25 liters dunk også for de av dere som er interessert B)

Må ikke si sånt, da kjøper Bjerknez 4 stykker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...