Gå til innhold

Parkeringsvakt skadet bil


gxi

Recommended Posts

Kom over denne saken nå nettopp: http://www.an.no/nyheter/article5125685.ece

Spørsmålet er om dette stemmer, eller om det må ha vært en skade der fra før for at dette skal gå an? Ser i kommentarene under at han der tydeligvis ikke er den eneste som har funnet slik skade etter parkeringsbot.

.. kan vist være en idè for oss som har denne typen viskere som parkerer så lavt å ikke få parkeringsbøter virker det som. .. desverre gjelder det vel det samme med de som putter reklame under viskerarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. er det sånn jeg kan ha fått lakkskadene ja? Fikk to parkeringsbøter i vinter.... Har ALLTID vært forsiktig når jeg løfter opp selv så tror ikke jeg har klart å få skrapa bort all lakken på egen hånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Når vi først snakker om parkeringsvakter, så har jeg en fortreffelig histore å fortelle fra i kveld faktisk..

Jeg svinger innom minibanken på vei hjem fra jobb, rett før kl 21 og må parkere på Q-park sin parkeringsplass. Parkerer nærmest automaten. Når jeg svinger inn på plassen så ser jeg at en av Q-park sine biler står der på plassen og at det sitter en ung dame i bilen.(parkeringsplassen er ellers helt tom). Jeg tar frem NOK 1,- og legger denne på automaten, noe som gir meg 5 minutt eller noe tilsvarende. Jeg orker ikke å legge den på innsiden av ruten, så jeg setter den rett og slett under vindusviskeren lengst vekk fra førersiden. Minibanken er ca 20 meter unna og rett rundt hjørnet for der hvor bilen står parkert.. Jeg tar ut pengene og er tilbake på under 1 minutt, og hva er det ikke jeg ser da... Joda, der står den unge damen å trykker inn på PDA'en sin bilnummer og kommer gående mot meg og er litt hissig: "Dette er en avgiftsparkeringsplass og man må betale selv hvis man skal i minibanken."

og hun fortsetter å snakke som en foss om at jeg ikke kan og ikke bare kan og ikke kan... Jeg bare smiler, går bort til bilen min og peker(på litt avstand) på lappen som ligger godt synlig under vindusviskeren min... Dama ble sprengrød i fjeset og presterer å si at lappen skal ligge godt synlig.. Da klarer jeg ikke å holde meg lenger, så jeg begynner bare å flire godt og sier:"Du får det jo ikke mer synlig enn dette, du kunne jo TIL OG MED plukket den opp for å tittet nærmere om du hadde ønsket det.. Hvordan kan du forvente at jeg skal se en evt bot under viskern hvis du som jobber med dette ikke ser p-lappen som ligger under der?"

Hun dro litt på smilebåndet å bablet videre.. Da orket jeg ikke å høre på snakket, så jeg satt meg inn i bilen å kjørte av gårde..

  • DCN Poeng 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om parkeringsvakter, så har jeg en fortreffelig histore å fortelle fra i kveld faktisk..

Jeg svinger innom minibanken på vei hjem fra jobb, rett før kl 21 og må parkere på Q-park sin parkeringsplass. Parkerer nærmest automaten. Når jeg svinger inn på plassen så ser jeg at en av Q-park sine biler står der på plassen og at det sitter en ung dame i bilen.(parkeringsplassen er ellers helt tom). Jeg tar frem NOK 1,- og legger denne på automaten, noe som gir meg 5 minutt eller noe tilsvarende. Jeg orker ikke å legge den på innsiden av ruten, så jeg setter den rett og slett under vindusviskeren lengst vekk fra førersiden. Minibanken er ca 20 meter unna og rett rundt hjørnet for der hvor bilen står parkert.. Jeg tar ut pengene og er tilbake på under 1 minutt, og hva er det ikke jeg ser da... Joda, der står den unge damen å trykker inn på PDA'en sin bilnummer og kommer gående mot meg og er litt hissig: "Dette er en avgiftsparkeringsplass og man må betale selv hvis man skal i minibanken."

og hun fortsetter å snakke som en foss om at jeg ikke kan og ikke bare kan og ikke kan... Jeg bare smiler, går bort til bilen min og peker(på litt avstand) på lappen som ligger godt synlig under vindusviskeren min... Dama ble sprengrød i fjeset og presterer å si at lappen skal ligge godt synlig.. Da klarer jeg ikke å holde meg lenger, så jeg begynner bare å flire godt og sier:"Du får det jo ikke mer synlig enn dette, du kunne jo TIL OG MED plukket den opp for å tittet nærmere om du hadde ønsket det.. Hvordan kan du forventer at jeg skal se en evt bot under viskern hvis du som jobber med dette ikke ser p-lappen som ligger under der?"

Hun dro litt på smilebåndet å bablet videre.. Da orket jeg ikke å høre på snakket, så jeg satt meg inn i bilen å kjøre av gårde..

Ikke føl deg trygg. Plutselig ligger fakturaen med purring i postkassen, og da er ikke beløpet 500,- men 750,- :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren av bilen burde gå å anmelde den aktuelle personen som har skrevet ut boten for hærverk og kreve erstatning, både for lakkering og arbeidet han har hatt med saken.

Om sommeren er nazivaktene så hissige at du rekker ikke legge penger på automaten engang før boten ligger under viskeren. Får bot om man betaler eller ei her, med litt flaks så slipper man kanskje.

Kan virkelig ikke skjønne at noen jobber for å gjøre livet surt for andre, de må ha det j*****

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk aldri fått en parkeringsbot, men det er ikke fordi jeg aldri har feilparkert alså..default_tongue.png

For drøyt ett år siden var jeg en tur i Skien for å betale noen sure kroner til tollvesenet for å få lov til å sette bakseter i landcruiseren. Visste at tollboden lå på langbryggene men ikke hvor! Hadde stor henger på så det var ikke helt enkelt å finne en parkeringsplass som var stor nok. Mens jeg sitter i bilen ser jeg en parkeringsvakt som suser rundt på jakt etter kronene sine, går bort å spør: hvor skal jeg feilparkere uten at du gir meg parkeringsbot? Hvorpå vakta peker på utsiden av muren: Langs muren der, for det var ikke hans område! default_tongue.png Stod der i over en time uten at det lå noe på ruta etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de nye bilene går faktisk viskern borti panseret vis du prøve å løfte de opp vis de ikke står i service posisjon :P På scirocco må man løse ut panser låsen for å få viskerne i service posisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissman

Etter bildet i avisen ser jeg ikke at pusserarmen i den posisjonen klarer å lage ripe der.

Pusserarmen vil jo butte på panseret mye tidligere.

Hva med skaden på bortsiden? Var den der fra før? Kanskje begge skader ble til samtidig en annen gang?

Har aldri sjekket dette på en slik bil, så kan hende jeg bedømmer feil etter bildet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Jeg holdt på å fly i flint her om dagen da jeg så at mine nyvaskede dekk med dagsfersk Pneu var tilgriset av en parkeringsvakt.

Hvit flott krittstrek på dekket på en ellers nystriglet bil.

Kan noen fortelle meg hjemmelsgrunnlaget parkeringsvaktene har for å tilgrise annen manns eiendom?

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å fly i flint her om dagen da jeg så at mine nyvaskede dekk med dagsfersk Pneu var tilgriset av en parkeringsvakt.

Hvit flott krittstrek på dekket på en ellers nystriglet bil.

Kan noen fortelle meg hjemmelsgrunnlaget parkeringsvaktene har for å tilgrise annen manns eiendom?

Ikke at jeg liker p-vakter selv, men sikker på at det var p-vakten da?

Så du det? Synes det er merkelig bare at en p-vakt går rundt med kritt og lager streker på dekkene til folk, ikke hørt om det før heller. Uansett leit at de ny behandlede dekkene ble tilgriset, hadde ikke likt dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På strømmen storsenter f.eks før de startet med betalingsparkering, så gjør de det. For å ha oversikt over hvor lenge bilene har stått der. 99.9% av bileierne legger jo ikke merke til det.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...