Gå til innhold

Honda Accord 05


Belle

Recommended Posts

Jess, da var det endelig tid til å skrive ferdig denne tråden.

Starter med litt før vask bilder

Felger fulle av bremsestøv

IMG_3105.jpg

IMG_3106.jpg

Møkk som følge av regnvær og våte veier

IMG_3107.jpg

IMG_3108.jpg

IMG_3109.jpg

IMG_3110.jpg

IMG_3111.jpg

IMG_3112.jpg

Litt rennemerker fra under håndtak

IMG_3113.jpg

IMG_3114.jpg

IMG_3115.jpg

"fartsstriper"

IMG_3121.jpg

Ble tydeligvis ikke så mange bilder under vask, men her er de jeg tok

Felg før CG sticky - spyling - sticky med vikan kost

IMG_3122.jpg

Felger etter, og påført tardis

IMG_3123.jpg

Bilen ble så avfettet med Joker 1000 og bilt-hamber surfex HD, før håndvask med mothers ullhanske og SuperSlick&Suds. Allerede her merket jeg ulumskheter da vaskehansken hadde tendenser til å lugge på lakken, selv med såpe med mye glid.

Tørket og clayet bilen med gul riccardo og ONR som claylube, og her var det veldig lite asfalt og nupper igjen, kun på undersiden av kanalene og falsen i hjulbuen.

Og det var her jeg begynte med en stor tabbe, jeg aaner ikke hvilke produkt jeg har brukt på bildene, med hvilken pute og med hvilken maskin. Men under følger et par av hva som ble brukt til testing på første dagen

Etter scholl S30+ og orange scholl :lol:

IMG_3130.jpg

IMG_3131.jpg

S30+ tørket ut vanvittig fort og paden lagde kjørespor, som du kanskje ser :P

50/50 med blå uber og S40 kjørt, selv S40 tørket ut for fort. Nok av hologrammer og kjørespør her og.

Bildet er tatt etter 2x wipedown med CF02

IMG_3143.jpg

Alt dette er kjørt med roterende.

Under følger bilder av dag to, etter at jeg ikke hadde plass til mere testing på panseret gikk jeg over til forskjermer

IMG_3144.jpg

IMG_3145.jpg

IMG_3146.jpg

IMG_3147.jpg

IMG_3148.jpg

IMG_3149.jpg

IMG_3150.jpg

IMG_3151.jpg

IMG_3152.jpg

IMG_3153.jpg

IMG_3154.jpg

IMG_3155.jpg

IMG_3156.jpg

IMG_3157.jpg

IMG_3158.jpg

IMG_3161.jpg

IMG_3164.jpg

IMG_3165.jpg

IMG_3167.jpg

IMG_3168.jpg

Under alle hologrammene og ripene her ser man noen rennemerker som har etset (Begynner det å bli kjedelig lese om komboer som verken du eller jeg vet hva er? Scroll ned til rett under halve siden, der begynner det å skje ting i orden igjen)

IMG_3169.jpg

IMG_3170.jpg

Etter flere runder S03gold og gul scholl ble det mye bedre, men desverre etset igjennon lakken.

IMG_3171.jpg

Kjørespor etter et eller annet

IMG_3172.jpg

Etter at jeg hadde testet panseret til det ikke var plass til mere testing der, gikk jeg videre på dørene og testet videre

IMG_3173.jpg

IMG_3174.jpg

Så ble jeg litt lei, og startet på interiøret. Her er før støvsuging

IMG_3175.jpg

IMG_3176.jpg

IMG_3177.jpg

Etter støvsuging, burde hatt rensemaskin her men ble litt bedre etter en runde med grean clean

IMG_3178.jpg

Pedalene og fothvileren ble tatt med grean clean og kost etter bildene ble tatt

Så dag tre begynte jeg med litt 50/50

IMG_3180.jpg

IMG_3182.jpg

Liten ripe igjen der som ble tatt med spotpad etterpå. Det ble gjort på hele bilen for å ikke fjerne for mye lakk, men samtidig ta de ripene som var.

IMG_3183.jpg

Ripefritt, men langt ifra holofritt

IMG_3184.jpg

To små riper igjen her under blitsen

IMG_3185.jpg

Riper borte

IMG_3187.jpg

Og her er hvordan det ble seendes ut med S3gold på gul scholl pad med roterende

IMG_3188.jpg

IMG_3189.jpg

IMG_3190.jpg

IMG_3191.jpg

Her er det fortsatt litt holos, men begynner å nærme seg

IMG_3193.jpg

IMG_3194.jpg

50/50 real style

IMG_3198.jpg

Dype riper

IMG_3199.jpg

Generell tilstand rundt dørhåndtakene

IMG_3200.jpg

Ble et par strafferunder rundt håndtaken

IMG_3201.jpg

IMG_3205.jpg

IMG_3206.jpg

Begynner å komme seg, men fortsatt litt igjen

IMG_3207.jpg

Her etter en finere runde, ble vanskelig å ta bilde på samme plassen da jeg ikke fant igjen ripene :P Jobbet litt på kryss og tvers for å la panelene kjøle seg ned, så det det ble glemt i mellomtiden hvor de var

IMG_3208.jpg

Maangee riper under lista på dørene!

IMG_3209.jpg

IMG_3210.jpg

IMG_3211.jpg

Etter tre runder med s03g og gul fikk det som var igjen være

IMG_3212.jpg

Nå har det også gått surr i dagene, da jeg hadde denne bilen i halvannen uke for å få den så bra som mulig.

Her er jeg over på panseret igjen, for å finne en løsning på hologrammer

IMG_3214.jpg

IMG_3215.jpg

Masse holos og kjørespor etter Menzerna 106fa på grønn hex-logic med flex DA

IMG_3216.jpg

IMG_3217.jpg

Litt bedre med tanke på kjørespor etter po85rd og blå uber, men fortsatt holos

IMG_3220.jpg

IMG_3221.jpg

IMG_3223.jpg

Og så har jeg mistet kontrollen igjen på hva som ble brukt

IMG_3224.jpg

IMG_3225.jpg

Her vet jeg ihvertfall at jeg ikke har kjørt!

IMG_3240.jpg

Ikke her heller

IMG_3242.jpg

Men her har jeg det

IMG_3247.jpg

Og her

IMG_3248.jpg

Her ser du hvordan produktet brant seg fast hvis jeg kjørte tørt, eller brukte for lite produkt, eller kjørte produktet ut

IMG_3249.jpg

Og her enda bedre

IMG_3252.jpg

For å klare å fjerne menzerna produktene måtte jeg bruke IPA og helt ren microfiber så fant ut etterhvert at å bruke S40 med kort kjøretid og mye vann/QD gikk det mye bedre, så menzerna ble fort kuttet ut til fordel for scholl

Her har jeg tatt masse bilder igjen jeg ikke aner hva som er kjørt igjen

IMG_3262.jpg

IMG_3270.jpg

IMG_3272.jpg

IMG_3273.jpg

IMG_3274.jpg

IMG_3275.jpg

IMG_3276.jpg

IMG_3278.jpg

IMG_3279.jpg

IMG_3280.jpg

IMG_3285.jpg

IMG_3288.jpg

Kan si så mye som at plasten på denne bilen var mye bedre å jobbe på enn resten av lakken, her er speilet etter kun gul scholl spot pad med s03 gold

IMG_3292.jpg

IMG_3293.jpg

IMG_3294.jpg

Tilbake til kaoset

IMG_3295.jpg

IMG_3296.jpg

Her er et bilde av alle produktene brukt hittil, brukte godt over 50 timer bare i testing på denne!

IMG_3298.jpg

Ga meg den kvelden og fikk lånt meg en Meguiars G220 DA og noen andre pads for å teste (takk til dere alle!)

Og etter litt testing fant jeg ut at Scholl S30+ på ny, orange scholl pad med G220 ga et bra resultat! WOHOO!

IMG_3323.jpg

Så ble bilen kjørt ut i sola for wipedown og solsjekk

Bra med oljer

IMG_3315.jpg

Etter tre runder med Surfex HD 1/3 og en runde IPA

Ikke så mye oljer igjen nå

IMG_3317.jpg

Surfex HD tar polishrester og oljer veldig bra faktisk

Var ikke helt fornøyd med resultatet, så kjørte inn igjen og fortsatte testingen med S30+ og orange

Så store områder kjørte jeg på for at produktet ikke skulle tørke

IMG_3326.jpg

Uten noe press, på laveste hastighet med DA, (flex Da var for sterk og lagde holos, og tørket ut produktet for fort) og uten å være i nærheten av å kjøre ut produktet

Her ser du hva som skjedde hvis jeg kjørte på for store områder, produktet tørket for fort, og ble kjørt ut for fort og da ble den vanskelig å fjerne på en skånsom måte (les under)

IMG_3325.jpg

IMG_3327.jpg

Fortsatte så med kjørespor fjerning med nevnte kombo

IMG_3330.jpg

Måtte kjøre opptil 2-3 ganger over der jeg bare hadde kjørt s03gold med gul hex-logic eller scholl for å fjerne alt av kjørespor og microswirls, S30+ på orange var også det eneste som ikke etterlot microswirls

Under testingen studerte jeg "gråsonen" etter ledlykta nøye, hvis man legger ledlykta på skrått mot lakken kommer det jeg mener, og med nesa godt trykt inntil lakken så jeg godt alle spor etter microswirls, kjørespor og diverse

Etter å ha kjørt mange nok ganger til at alt av microswirls endelig var borte så jeg noe snevert, alle "hologrammene" hadde bitt-bitte små riper som gikk i samme retning og ledlykta viste også at det kun var en rett strek over og under lykta, ikke mange stråler som gikk overalt som vanlig. Etter mer testing og tørking i kun samme retning, og så motsatt retning beviste det jeg fryktet, det var microfiberen som lagde spor. Så ble hele sjåførsiden av bilen testet med alt av microfiber jeg og Bernhard hadde, og det viste seg at lakken var fysisk UMULIG å få helt 100.

Etter denne konklusjonen falt jeg skikkelig i kjelleren, og resten av kvelden gikk til røyking, og skitsnakk med Bernhard...

Menmen, bilen var ikke ferdig og jeg hadde kommet frem til det som ble best, og hvis dere ikke har fått det med dere enda skriver jeg det igjen: S30+ på orange Scholl med Meguiars G220 :lol:

Microfiberen som ble brukt i kampen rosa mf fra Swissvax/scholl, og røde fluffers fra CG. Disse etterlot seg minst riper

Så var det bakfangeren som sto for tur, og da ble valget S17/s03gold på Mirka ull med roterende for å fjerne riper, og deretter S30+ på orange scholl med Meguiars DA 1-2 runder

Her litt polishrester og bra med riper

IMG_3341.jpg

IMG_3342.jpg

IMG_3343.jpg

IMG_3345.jpg

IMG_3347.jpg

IMG_3348.jpg

Bra ved første øyekast

IMG_3349.jpg

Ikke fullt så bra med ledlys

IMG_3350.jpg

Her måtte det strafferunder til.

IMG_3351.jpg

Fortsatt litt igjen, disse fikk bli da de var dype og frykt for å brenne igjennom på kanten

IMG_3359.jpg

IMG_3360.jpg

Ei lita lur ei som ikke ville vekk, ble nesten usynlig

IMG_3361.jpg

Flere defekter

IMG_3362.jpg

IMG_3363.jpg

IMG_3364.jpg

IMG_3365.jpg

Ripe som ikke ville vekk

IMG_3368.jpg

Resten ble ok, men ikke 100 etter flere runder

IMG_3373.jpg

Weapons of choice

IMG_3374.jpg

Lykter før

IMG_3376.jpg

IMG_3377.jpg

Nei, det er ikke 50/50, det er en dyyp ripe

IMG_3378.jpg

IMG_3379.jpg

Lakktilstand over lykta

IMG_3380.jpg

Ehh, ble visst bare før-bilder på bakluke/lykter. Men ble da ok, mye som var for dypt

IMG_3381.jpg

IMG_3382.jpg

IMG_3384.jpg

IMG_3385.jpg

Og etter litt kjøring med Megiuars DA aka. "ristern-som-skyter-pads-hvis-du-slipper-maskinen-fra-lakken-uten-å-skru-den-av-asap" skjedde dette.

IMG_3395.jpg

2-3cm tjukke flak med møkk som ble ristet løs av DA'n. Nevnte dette for eieren og da lo han og sa at han pleide å ta av fangeren en gang i blant for å rense skikkelig der :D

Så var det over på sideskjørtene, de så helt forferdelige ut og var av plast, så her kjørte jeg s03gold med mirka ull 1-2 runder og da turte jeg ikke mer ettersom lakken alltid er tynnere der, og det er greit å la det være igjen litt klarlakk til videre slitasje.

IMG_3398.jpg

IMG_3399.jpg

IMG_3400.jpg

IMG_3401.jpg

Etter å ha kjørt to runder med s03gold og ull fikk denne ripa være igjen

IMG_3402.jpg

Før

IMG_3403.jpg

Etter

IMG_3405.jpg

Så etter litt testing for siste finish fant jeg ut at Cleaner Fluid Pro på sort uber verken lagde hologrammer eller kjørespor, så jeg kjørte den et kjapt pass for å spre, så rett opp på full guffe på G220'n to litt raske pass og så rett av. Det ble blankt og så bra som det kunne bli. Ble desverre ingen bilder av dette, da det var siste dagen og jeg hadde virkelig dårlig tid nå. Litt komisk når jeg hadde halvannen uke på meg, men det sier litt om hvor mye jobb det var med denne bilen

Etter jeg hadde funnet riktige komboer, ble alt tørket av i samme retning veldig forsiktig forfra og bakover. Voks lagt på og tørket av på samme måte som resten for å lage minst mulig nye synlige riper

Var litt vanskelig å legge tynt og jevnt

IMG_3408.jpg

Når etterbildene ble tatt, skulle jeg egentlig ha levert bilen så de ble tatt i noe hui og hast

IMG_3409.jpg

IMG_3410.jpg

IMG_3411.jpg

IMG_3412.jpg

IMG_3413.jpg

IMG_3414.jpg

IMG_3415.jpg

IMG_3416.jpg

IMG_3417.jpg

IMG_3418.jpg

IMG_3419.jpg

IMG_3420.jpg

IMG_3422.jpg

IMG_3423.jpg

IMG_3424.jpg

De siste bildene ble tatt ved fremkomst og det var litt mørkt så håndholdt kamera med lukkertid var ikke så veldig lett å få bra

IMG_3423.jpg

IMG_3424.jpg

IMG_3425.jpg

IMG_3426.jpg

Jeg har tidligere aldri vært helt fornøyd med finishen på sort lakk, men etter å ha brukt Mirage fikk jeg gløden og dybden jeg var ute etter og det ble virkelig pent!

Jeg hadde sett frem til å kunne komme med en konklusjon på denne lakken fra helvete og skryte skikkelig av det etterpå, men jeg er ihvertfall stolt av egeninnsast og i det hele tatt ha kommet frem til en konklusjon på dette. Og selv om det ikke ble helt 100% skal det fortsatt et trent øye til for å se det. Eieren ble ihvertfall fornøyd og det er jo _egentlig_ det viktigste, selv om vi alltid skal gjøre vårt beste :)

Ble også som nevnt en del rot i denne tråden, men håper det var verdt å lese for det. Jeg har ihvertfall prøvd å dele mine erfaringer så godt jeg kan med dere.

Setter stor pris på tilbakemeldinger, positive som konstruktive :)

Mvh

Belle!

Endret av Belle
  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

blir moro å følge dette her.... får du testet med DA også?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja cut og hvordan det ser ut etter en runde... har du Flex DAn?

Prøver å finne ut om tvungen rotasjon gjør at den kan lage holos, men har ikke hat bil her med bløt lakk på en stund (evo teller ikke)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en x-trail med sticky myk lakk inne for en stund siden, og jeg endte opp med å kjøre DA. det tok nok og tørket ikke ut produktene så fort.default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Flex sin DA lager hologrammer ja :( Ihvertfall på suuuuuuuuuuuupermyk lakk...

Da ses i helga da Belle :) Jeg skal inn med en A6 imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Kan du ikke også prøve med Menzerna produkter på Roterende. For å se om det hjelper med mer oljete produkter...

Plllliiiiissss!!!!!!!

EDIT:

Noe ala samme som jeg var borti på Denne

S40, Blå Sonus og Flex DA...

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke også prøve med Menzerna produkter på Roterende. For å se om det hjelper med mer oljete produkter...

Plllliiiiissss!!!!!!!

EDIT:

Noe ala samme som jeg var borti på Denne

S40, Blå Sonus og Flex DA...

Akkurat nå gleder jeg meg, men tipper jeg står med blod i munnviken imorgen kveld :lol:

Har 106FA som skal testes også, har egentlig litt troa på den.

Jeg har en pakke sendt med express over natt fra SS som burde være her hvert øyeblikk med litt pads og S03 Gold, håper den er såppas oljete at jeg kan fjerne de dypere ripene med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Lykke til Belle ;) Du kan trenge det etter det jeg så i går kveld....... :lol: Neida går nok så bra så. Forsøk Menzerna PO85RD på blå Über pad. Står i hylla hos meg. Bare å låne DA maskinene mine også om du trenger.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo bilen min jo :P Blir spennende å se hvordan den blir når den er ferdig. Lakken er nok ikke den enkleste nei, satte den bort til noen "amatører" i fjor og det ble ikke bra :(

Jeg er imidlertid trygg på at den er i beste hender nå.

Lykke til til Belle og legg gjerne ut bilder underveis.

Endret av karaba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytti....

Håper du tar deg tid til å forske litt, og beskrive resultatene av de forkjellige tingene du prøver, for her er det litt å lære for mange av oss tror jeg :)

Tror jeg kan bekrefte Truls sitt spørsmål jeg også....DA med tvungen rotasjon lager antydninger til Holo selv på medium hard Volvo-lakk

hvis man bruker Scholl S30 og Blå Uberpad. Når jeg skifta til Orange Scholl pad så lagde det ikke hologrammer.

Ser virkelig frem til fortsettelsen av dette interessante prosjektet hvor det åpenbart finnes både gøttz und ztåpåvilje hos trådstarter

mvh

Ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testet en god del idag og dette blir en skikkelig utfordring... Det vanskeligste hittil er å finne en kombo som cutter nok da det er en del småriper som må taes, men som ikke legger igjen et helvete av kjørespor. Får en par hex-logic polish og cutting pads imorgen sammen med S03 Gold så får vi se hvordan det går da.

Menzerna 106FA med blå uber pad på roterende tar en del swirls og ender nok opp som steg 2 av 3, finish med DA

Har funnet ut at ved å bruke mye vann under kjøring tørker ikke produktet helt ut og det er lettere å avslutte uten kjørespør, men hologrammene er jo der enda

Scholl S40 er nytteløst da den ikke er oljete nok og tørker ut.

Setter min lit til Hex-logic imorgen så får vi krysse fingrene :)

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive det isted at jeg prøvde 106fa på blå uber med Flex DA, det fungerte ikke like godt som på roterende faktisk. Virket som det tørket for fort og lagde kjørespor, tror jeg må prøve det igjen imorgen med mere vann og på et mindre område.

Takk East, hvis ingen i nærheten har blå 3M kan det godt hende jeg kontakter deg for en test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...