Gå til innhold

Min BMW E87


WaxOn

Recommended Posts

BMW E87 - 116i - 2005 modell

Sydneyblau Metallic Lakk

Videre følger noen få bilder (tok dessverre ikke før-bilder) etter vårshine som bestod av følgende trinn:

- Avfetting / vask: Prickbort og Duragloss 901 Car Wash Concentrate

- Vask av felg og hjulbrønner: PS21s Gel Wheel Cleaner på felgene, og CG BareBones inni hjulbrønnene

- Behandling av dekk: Tuf Shine Tire Appearance Kit

- Lett motorvask: Utblandet (20:1) Duragloss All Purpose Cleaner

- Forsegling av frontrute: NanoLotus Vindusforsegling

- Innvending vask med duster/detailer brush og rens av tekstil i kupé fremme og bak - mikrofiber på vinduene

- Claying m/ Duragloss 921 Fast Clean & Shine som claylube

- Fjerning, for hånd, av swirls med Meguiars ScratchX (1.0) - ikke fornøyd med resultat, gikk derfor over til D/A

- Fjerning av swirls med Biltema D/A maskin og Sonus Pads: Fant fort ut at jeg måtte gå rett på Meguiars Ultimate Compound da SwirlX sammen med hvite Sonud pads tok lite. Gikk over hele bilen med gule Sonus Pads og Meguiars Ultimate Compound. Passe fornøyd med resultatet for å være første gang med D/A maskin

- Etter dette så jeg ikke noe behov for å rense lakk ytterligere og gikk rett over til Duragloss 601 Polishing Bonding Agent for hånd

- Sistnevnte lot jeg tørke i ca. halv time (buffes ikke av), og gikk så over til første lag forsegling med Duragloss 105 Total Perf. Polish

- Etter ca. 24 timers herding la jeg på ett lag med CG JetSeal hvilket jeg lot herde i et par timer før LSP

- La også på CG JetSeal på felgene

- Gikk over alle dørkarmene med A1 Ultra Minute Wax: Flytende voks som påføres uten å buffes av

- Last Step Product (LSP): Begynte med CG Pete´s 53 Black Pearl Signature Paste Wax på panseret. Synes den var tung å jobbe med for hånd. La derfor på Collinite 845 Liquid Insulator Wax - som er svært holdbar, gir en fin glans og er meget lett å jobbe med - på resten av bilen

- Bruker som regel Duragloss 921 FSC eller DG 951 AquaWax som top-off på en standard vask av bilen

post-503-1274392737,72_thumb.jpg

post-503-1274392752,39_thumb.jpg

post-503-1274392769,51_thumb.jpg

post-503-1274392781,79_thumb.jpg

post-503-1274392795,38_thumb.jpg

post-503-1274392811,84_thumb.jpg

Endret av WaxOn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut dette! Men bildene, hvor er de? ;)

Knotet litt med opplastningen av bildene da de var for store. Ikke verdens mest spennende bilder,

men gir et visst inntrykk likevel. Skal se om jeg ikke får lastet opp noen flere bilder senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil og nydelig farge.

E87 blir bare tøffere og tøffere hver gang jeg ser en. :) Designet var virkelig forut for sin tid.

Jeg spår at E8X blir den nye e30.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger så langt!

Er forøvrig enig i at E87 - rent designmessig - var forut for sin tid. Den skiller seg fortsatt ut i mengden med sine særegne linjer.

Skal bli spennende å se hvor lenge forseglingen holder, både på lakken og ikke minst på frontruten hvor jeg for første gang har benyttet med av Nanolotus. Har hørt mye lovord om det produktet, senest i testen opp mot Duragloss sine tilsvarende produkter som ble publisert her på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Mini-update med noen bilder fra ifjor høst.

Jæger merkene skal fjernes så snart vinteren er omme - når årets vårshine står for tur.

Ser at lakken har fått noe hard medfart så langt denne vinteren, og vurderer å levere

den inn til behandling hos et bilpleiefirma i år - dersom det gis "garanti" for en tilnærmet swirl-free bil.

Vet det finnes flere firmaer som driver med dette i distriktet (Stavanger/Sandnes), men har personlig ikke særs kjennskap til noen av dem.

Dersom noen har erfaringer med noen av dem, både gode og dårlige, så del dem gjerne.

post-503-0-86430200-1296913770_thumb.jpg

post-503-0-18116900-1296913782_thumb.jpg

post-503-0-27770000-1296913788_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...