MortenB

Lagerstatus

Heisann

Dumt det ikke finnes lagerstatus på varene i nettbutikken. Slik det er nå kan man risikere å måtte vente i 1-2 uker før pakkene sendes da en eller flere av varene kanskje er utsolgt. Hadde lagerstatus vært der kunne man heller bestilt i flere omganger og fått varene oftere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da lagerstatus? Hvis man går inn i handlekurven er varer som ikke er på lager merket med 3 røde stjerner? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere så hadde SS det slik at varer som ikke var på lager gikk det heller ikke ann å bestille. Men etter ønske fra DCN brukere ble det gjort om slik at det som ikke var på lager ble ettersendt så snart det var inne.. Men uansett så er vel det aller meste på lager nå? Jeg tok en titt igår og da var det ytterst lite som ikke var på lager...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så finnes det programvare for lagerstyring (+ fakturering, regnskap, crm etc) som er integrert med webshops, slik at man ved å trykke på et par knapper i ERP-systemet så er lagerstatus ute på web... hint-hint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da lagerstatus? Hvis man går inn i handlekurven er varer som ikke er på lager merket med 3 røde stjerner? :)

Hmmmm... Okai.... Det burde man jo kanskje skjønne av seg selv ;) Får sjekke det neste gang jeg skal bestille fra SS da :)

Tidligere så hadde SS det slik at varer som ikke var på lager gikk det heller ikke ann å bestille. Men etter ønske fra DCN brukere ble det gjort om slik at det som ikke var på lager ble ettersendt så snart det var inne.. Men uansett så er vel det aller meste på lager nå? Jeg tok en titt igår og da var det ytterst lite som ikke var på lager...

Nå er det ihvertfall ikke bare ettersending av det som ikke er inne... Bestilte 2 varer 10. mai og fikk pakkesporing mandag 12 mai. Varen var ikke sendt 14 mai så sendte mail til Ketil for å sjekke og fikk beskjed om at ene varen ikke var på lager og at alt ble sendt når den kom inn.

Men man får vel bare smøre seg med tålmodighet og vente..

Og mener fortsatt at det finnes bedre måter å merke varer som ikke er på lager enn å vise det med tre røde stjerner?

Online lagerstyring er ikke hokuspokus i 2010 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir feil å kalle det lagerstatus. Lagerstatus sier noe om hvilket antall som finnes av en vare på lager.... Uansett opplever jeg dette som kronglete litt irriterende. Blir noen omveier for å finne ut om varen er på lager. En løsning som essiek skisserer er mest optimalt for alle parter.

Endret av gulliks
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg skal være alt for freidig her nå... så kan jeg vel si meg enig i at bestillingene fra Ketil til tider blir litt kronglete...

Det virker som om når bestillingene blir store og kanskje flere, så sliter Ketil litt med å henge med i svingene og jeg pleier da og sende en mail til han for å få bekreftelser.

Virker som han har veldig mye å gjøre, så jeg tror nok kanskje han har en ledig stilling muligens? hehe.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg skal være alt for freidig her nå... så kan jeg vel si meg enig i at bestillingene fra Ketil til tider blir litt kronglete...Det virker som om når bestillingene blir store og kanskje flere, så sliter Ketil litt med å henge med i svingene og jeg pleier da og sende en mail til han for å få bekreftelser. Virker som han har veldig mye å gjøre, så jeg tror nok kanskje han har en ledig stilling muligens? hehe.

Svarer han på mail da ? Ser ut som om alle mine mailer går rett i spamfilteret. Tilogmed de som blir sendt fra scandicshine.no . Venter ennå på Bilberry som står i rest fra en bestilling 02.04.10 . Må vel ringe og mase snart selv om det ikke bør være nødvendig.

Har hatt ting i rest oss Ketil før og han har altid ordnet opp så jeg tviler ikke på at det blir ordning denne gangen også. Bare synd at man må gi beskjed så mange ganger før det enedelig skjer noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kjapt svar på mailen jeg sendte :) Så supert det.. men ja. Det skal ikke være nødvendig for kundene å måtte "mase" for å få status.

Litt derfor jeg kunne tenke meg lagerstatus i nettbutikken. Da slipper man å bestille produkter som havner i rest og man slipper også å ev. måtte følge

opp ordrene :) Enklere for meg som kunde og mindre jobb for ScandicShine. :)

Min første post var ikke ment som noe negativt om SS men som et konstruktivt innspill til forbedring av butikken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lagerstatus så stemmer det at det som ikke er på lager merkes med rød stjerne + at det står øverst i kassen at noen varer ikke er på lager.

Noen ganger kan dessverre skje at en vare står som på lager, men ikke er det allikevel.

Må nok ta en prat med Espen igjen og få ordnet med automatisk lagerstyring, så det hele tiden er så korrekt som mulig.

Svarer på mail så fort jeg kan, håper alle får svar innen 24 timer!

Kan gjerne ringe om det er noe som haster, så ordner det seg enda kjappere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lagerstatus så stemmer det at det som ikke er på lager merkes med rød stjerne + at det står øverst i kassen at noen varer ikke er på lager.

Noen ganger kan dessverre skje at en vare står som på lager, men ikke er det allikevel.

Må nok ta en prat med Espen igjen og få ordnet med automatisk lagerstyring, så det hele tiden er så korrekt som mulig.

Må svare på tlf da, prøvde å ringe deg ista. Skal alltid ha det du ikke har, og helst igår jeg vettu :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det letteste er å ta bilen, kjøre opp til Ketil og fylle opp med det han har :D Da får man det han har inne med et samme og er det noe han mangler så finne man stortsett noe annet i stedet. En Flex eller noe i den duren eller hva Truls :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ketil dette blir veldig ot. men hva het han som laget nettsiden din?

Han jobbet ikke tilfeldigvis på Datakjeden tronheim rundt den tiden han laget den? 06/07 vil jeg tro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakk: Stemmer, bekjent av meg. Joakim.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha! bekjent av meg også :)

Han begynte på datakjeden mens jeg jobbet der og plutselig var han faen meg midlertidig sjef i butikken!

Dette var vel mens jeg var 17år og ga faen i bilpleie og syntes han var teit som handla drit dyre ting >.<

Hils han om du møter han da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gjør som Ørjan sier... sleng dere i bilen, kjør opp, ta dere 12 øl og så går dere bananas der inne.... funker fjell HVER gang det gitt... men, men... Ketil må nok svare for seg den dagen han står ved perleporten og st.Peter står der iført en Chemical Guys t-shirt, har en Flex DA i armen og er sånn passe muggen...

:lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Automatisk lagerstyring tror jeg vil være et stort pluss for nettbutikken - utvilsomt.

Foruten svartid på e-post (som diskutert i annen tråd) så er det ikke noe som er mer irriterende en feil i lagerstatus og manglende varer, samt sen forsendelse. Personlig handler jeg heller et annet sted om det er mye en nettbutikk ikke har på lager, da jeg ikke ønsker å vente flere uker på en ting med mindre det kun føres ett sted.

ScandicShine har et meget bra og bredt varesortiment (og ikke minst ekspertise), men dessverre - etter min mening - svært mye som ikke er på lager. T.o.m. basisvarer som bøtter og pads. Pga dette tror jeg SS mister en del salg. De 3 siste gangene jeg har vært klar med best. hos SS har jeg droppet det fordi det:

1) ved 2 anledninger var omtrent kun halvparten av de varer jeg skulle best. som var på lager (uten at man visste når resten kom inn...)

2) ved siste anledning var så treg tilbakemelding på e-post at jeg heller handlet et annet sted

Dette er IKKE ment som noen surmaget kritikk, men konstruktiv tilbakemelding. Jeg synes det er topp at det finnes norske nettbutikker som har såpass bra sortiment som SS, men man bør ta til etterretning de nevnte faktorer hvor forbedringspotensialet er stort. Da blir kundene fornøyde og enda flere.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si meg helt enig med WaxOn her...

Tror Ketil har litt av en jobb og gjøre angående dette.

Har selv tatt det opp med han og hans svar var at det har vært veldig mye å gjøre til tider og spesielt rundt påskekampanjen. (som nå bør være over?)

Ønsket til Ketil er å gi god service og dette er noe han klarer uten problemer hvis tiden strekker til.

Desverre er det ganske vanlig at feil varer blir sendt med istede for det som faktisk var bestillt.

Jeg har sendt han flere mail for å få bekreftet at handlelisten er lest og forstått og desverre har det selv disse gangene kommet feil, eller ikke kommet i det hele tatt.

Jeg er dog aldri i tvil om at Ketil ordner opp og jeg er ikke redd for at varer aldri dukker opp. Jeg synes bare det til tider kan ta veldig lang tid og når varene først ankommer så er det feil og mangler.

Heretter så sender jeg han alltid en mail om at jeg har lagt inn eb bestilling og betalt og ramser atpåtill oppdet som er bestillt i mailen og ber han om å bekrefte at dette er forstått. Da gir han beskjed om at ditt og datt ikke er på lager og jeg kan ordne det opp der og da før jeg får varene.

Mitt ønske er at Ketil leier inn eller ansetter noen til og ta seg av nettbutikk biten, for jeg tror nok han har litt for mye å gjøre til tider.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gjør som Ørjan sier... sleng dere i bilen, kjør opp, ta dere 12 øl og så går dere bananas der inne.... funker fjell HVER gang det gitt... men, men... Ketil må nok svare for seg den dagen han står ved perleporten og st.Peter står der iført en Chemical Guys t-shirt, har en Flex DA i armen og er sånn passe muggen...

:lol:

Hahaha....tidenes kommentar :rofl1::rofl1::rofl1::rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når får dere Scholl polerings/cut puter på lager?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive