Gå til innhold

Fjerne hvite malingsprikker på sort met vitara.


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

var på ett hasteoppdrag nå.Kom maling på bilen før i dag, men prickbort tok det ikke, og clayen som en får med på SV Shield settet tok bare noen få prikker.

Har avtalt om å fjerne dem og gå lett over med maskin(DA S30 og S40 siden det er få swirls og riper).

Jeg har blå riccardo clay liggende her.Er den betydelig mere agressiv enn den clayen jeg nevnte over her? Isåfall har jeg planen klar til lørdag :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

aggresiv clay og DA til slutt.Det funker.

Topp :)

Gul Riccardo tok gamle malingsflekker på min bil.

Tror gul riccardo er litt mildere enn blå, så da er jeg ihvertfall ganske sikker på å få av alt :) Skal sjekke opp på scandicshine på forskjellene.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok malingsprikker med hvit Megs clay på en bil i fjor sommer.

----------------------------------------

2016 - BMW 420D xDrive M-Sport

2013 - VW Caravelle

X- 13 Volvo V60 R-Design

X -12 Ford S-max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

bruk en liten myk plastkkskrape og claylube. borte på en to tre. lager ikke mere merker enn clay og fjernes lett med S30+

Hvis det er den skrapen jeg brukte på kurset du sikter til så er det en sak som følger med i mobiltlf holdere fra Brodit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den skrapen jeg brukte på kurset du sikter til så er det en sak som følger med i mobiltlf holdere fra Brodit..

exactly ;) Kan no funke med mye rart, men fikset biffen lett, tok alt clayen ikke klarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Brukte Riccardo gul her mht lakkprikker, funka bra det....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har bestilt meg 100 barberblad i plast.kan sende noen til deg om de kommer en av de nærmeste dagen.

Ja, skulle prøvd det.Send ett par stk til Hans martin silset, romsdalsv.19,6300 åndalsnes om du har fått de før helga.Send meg kontonr også.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hvis man legger neglen ned på lakken og skyver den mot malingsflekken som da mest sannsynlig har en opphøyning i forhold til lakken, så får man av "toppen" av malingsflekken. Restene som sitter igjen løses vel greit opp med white sprit eller lignende?

Mulig det trengs en ørliten behandling av lakken på det stedet i etterkant, men ser for meg at dette ikke er rare jobben... så fremt ikke heeele bilen er dekket av malingflekker...

Min far hadde noen malingsflekker på sidedøren (hvit Drygolin husmaling) som jeg fjernet for noen mnd. siden. Jeg bare tok neglen og fjernet mesteparten, og resten fikk jeg relativt lett bort meg white sprit. Jeg dynket en klut og la den over flekkene, slik at dem hele tiden ble fuktet. Etter ca. 2 min. så løser dem seg opp og kan nærmest spyles av med høytrykk. Men husk å spyl av mens prikkene er bløte, og ikke vent til dem tørker igjen...

Sikkert ikke etter boka dette, men funket vertfall fint for meg...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Tror nok også at Tardis kunne løst opp en del av disse merkene, da den er "noen" hakk sterkere enn prickbort ;)

Ellers fikser nok blå riccardo biffen, da den er mer aggresiv enn gul, og den er ganske aggresiv den også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle prøvd det.Send ett par stk til Hans martin silset, romsdalsv.19,6300 åndalsnes om du har fått de før helga.Send meg kontonr også.

Ordner det vet du om de kommer.Sender deg en pm når de kommer så ser vi om det er forsent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...