hanso

Støv fra Scholl S03Gold

Har hatt jomfrutue med Flex og Scholl i dag. Må si det var en veldig støvete opplevelse. Brukte lite produkt og børstet paden ofte. Brukte Menzerna som steg 2 og den var jo som smør i forhold. Måtte avfette og spyle bilden grundig etter behandlingen. Er dette vanlig?

Skal helt klart inrømme min uerfarenhet, men stiller meg spørsmål med alt støvet.

Men må si jeg er meget fornøyd med cuttinga på Scholl sammen med DA!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det støver mindre etterhvert når du lærer litt mer å bruke den :) Men husk også at den Menzerna'n og Scholl sin er to heeeeeeeelt forskjellige typer også da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å prime pad´n underveis når du bruker S03, da støver den ikke så mye. Jeg primer med en litt mildere rub og eller Quick detailer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det støver mindre etterhvert når du lærer litt mer å bruke den :)

jeg har S03 på veg , hadde vert fint med noen tips ang. bruk ;)

edit: se der ja , der var et tips :D

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt så lønner det seg og prime pad'n, da støver det mindre. Jeg bruker et par sprut med no rinse blanda som clay lube det pleier og hjelpe betraktelig.

Men jeg synes generelt at Scholl produktene støver litt mer enn andre produkter jeg har (Menzerna og 3M) med noen få unntak selvfølgelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

no rinse blandet som clay lube , bra tips mats .

jeg har brukt litt Chemical Guys Express Insta Speed Wax når jeg bruker S17 men har følt at det kansje var litt for flott produkt B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Priming er nok stikkordet her!

Følte ellers at neglbørste gjorde at paden ikke ble mettet eller full av produkt slik at jeg fikk opprettholdt cutting på hele bilen uten å vaske paden underveis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg primer aldri padene mine, jeg legger 4 erter med produkt på

en pad str. M og begynner med å spre 2 runder på 600 rpm, kjører deretter opp på 1100 rpm i 2 runder for å få litt lunk i panel og pad, deretter opp på 1800-2100 rpm og det støver så og si ingenting hos meg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan heller ikke si at scholl støver spes. mye..default_blink.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker at den støver mindre når jeg begynte å bruke litt mere produkt enn de 2 "ertene" som henger igjen i alle slags guider og how-to`s men som sansynligvis er beregnet for produkter med helt andre karakteristikker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stort sett brukt 4 erter av alle produkt, det seg være Scholl, Megs eller Menzerna. Av disse tre syns jeg helt klart Menz støver minst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stort sett brukt 4 erter av alle produkt, det seg være Scholl, Megs eller Menzerna. Av disse tre syns jeg helt klart Menz støver minst.

Er det mye oljer i Menzerna ?

Jeg tenkte å kjøpe den fineste slik at jeg har alle typer polish i kampen mot hologrammer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg usikker på hvorvidt PO85 kan kalles oljete, men den er iaffal utrolig fin å jobbe med på finishing pads.

På hard lakk gjør den ikke stort annet enn å heve glansen, sånn sett er nok 106 en bedre hologramkiller.

Jeg har brukt mye Top Inspection på de siste bilene uten at polishen har skjult spor/riper og gitt meg overraskelser sånn sett. Si ifra om du vil ha en produktsample av Menz, så ordner vi det. :) Jeg er tilbake i garasjen på fredag og da blir det Silverado hele helgen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye oljer i Menzerna ja. Kan jo kjøres i evigheter hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spredte produkt en runde på hastighet 1, og kjørte rett opp på hastighet 6 i 5 runder. Kan det ha nok med det å gjøre tru?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive