def456

Noen som har prøvd Bilxtra lakkforsegling

Mulig dette er feil plass å spørre om dette produktet, men jeg prøver uansett.

Er vel som en amatør å regne når det kommer til bilpleie. Har stortsett bare polert 2 ganger i året tidligere, men fikk lyst til å prøve noe nytt i år.

Prøvde meg med lakkrens og forsegling fra bilxtra. Resultatet ble ikke særlig bra, etter min mening.

Spørsmålet mitt er hvilken farge/konsistens skal rensen og forsegleren ha?

Har en følelse av at flaskene må være feil merket. Rensen var hvit og litt seig og forsegleren var blank og helt tynnt flytende. Kan dette stemme?

Respons mottas med takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette bilXtras egne merker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri prøvd Bilextra sitt merke. Men konsistensen på det kan nok stemme det. Feks. Autoglym Extra Gloss Protection er også blank og tynnflytende

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette bilXtras egne merker?

Ja. Dette er bilxtras egen produktserie.

Skal forsegleren være blank og helt tynn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er ikke uvanlig det... som Dennis sier så er Extra gloss protection rimelig tyntflytende.. skal på veldig lite av den.. tynt lag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri prøvd Bilextra sitt merke. Men konsistensen på det kan nok stemme det. Feks. Autoglym Extra Gloss Protection er også blank og tynnflytende

Takk for det!

Var bekymret for at jeg hadde kastet bort en dags jobb.

Hva kan du anbefale å bruke over forsegleren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for at dere tar dere tid til å svare.

Fyrer løs med et par spørsmål til:

Hvordan får jeg bort "vaskevirvler" på bilen? (Var i utgangspunktet derfor jeg prøvde lakkrens. Er eneste mulighet rubbing?)

Jeg liker i utgangspunktet Meguiars produkter veldig godt. Hvor får man kjøpt "Proff" produktene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Proff meguiars finner du i enkelte bilxtra butikker, men ville nok settt på 3M hos godkjemi el scholl hos scandicshine også, mye bra der... skal du skjule riper etc så er SRP polishen til Autoglym bra, skal du fjerne de så er det over på roterende el DA maskin + prdukter som korrigerer lakken og fjerner de.. feks 3M el Scholl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Proff meguiars finner du i enkelte bilxtra butikker, men ville nok settt på 3M hos godkjemi el scholl hos scandicshine også, mye bra der... skal du skjule riper etc så er SRP polishen til Autoglym bra, skal du fjerne de så er det over på roterende el DA maskin + prdukter som korrigerer lakken og fjerner de.. feks 3M el Scholl

Som sagt så er jeg jo amatør på området.

Hva er forskjellen på roterende og DA maskin?

Har kun en billig biltema maskin pr. idag ( med to hoder. 2 x 7,5 cm tror jeg). Hvilken maskin vil du eventuelt anbefale?

Produkter som korrigerer lakken, er de "trygge" å bruke for en nybegynner? (vil nødig "spise" opp all klarlakken)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 Hoder fra biltema sammen med cyclo pads gjør mye sammen med Ultimate compound fra Meguiars gjør mye mht lakken din... det tar en god del swirls men dypere riper sliter den noe med.

Roterende vs DA maskiner er vel i all hovedsak at roterende går jevnt rundt mens en DA maskin har osilerende bevegelse, dvs beveger seg sidelengs samtidig som den roterer....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse god informasjon her også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatet ble ikke særlig bra, etter min mening.

Spørsmålet mitt er hvilken farge/konsistens skal rensen og forsegleren ha?

Har en følelse av at flaskene må være feil merket. Rensen var hvit og litt seig og forsegleren var blank og helt tynnt flytende. Kan dette stemme?

Respons mottas med takk.

Heisann! Jeg jobber hos BilXtra selv, og kan svare deg på dette! Det høres ut som riktig konsistens det du beskriver. Rensen skal være hvit og litt seig, og lakkforseglingen blank og tyntflytende. Lakkrensen er helt OK, hverken mer eller mindre, etter min mening. Lakkforseglingen derimot er knallbra(like bra som Autoglym sin), men den aleine holder ikke mål. Da er det bedre å bare bruke den på rutene, og heller sette inn bilen med Meguiars Tech Wax 2.0 :) DENNE holder lenge, og gir en utrolig glans. Er det dypere\flere\vaskemerker\ du skal ha bort må du nok bruke noe kraftigere lakkrens enn BlXtra sin, som forøvrig er produsert av Hagmans i Sverige. Da er Meguiars Swirl X effektiv.Vil du være sikker på at de lir borte, bruk heller Ultimate compound som er den mest agressive rensen i forbrukerserien.

Når det gjelder forskjell på DA og Rotary er DA oscilerende, det vl siat den ikke går rundt og rundt som en vinkelsliper, men oscilerer. Denne er tryggere å bruke, fordi det er så å si umulig å gjøre skade på lakken når du polerer med en sånn en. På den andre siden er en rotary maskin bra for de som har peiling, da den lettere kan brukes til mer agresssiv polering\rubbing. Faren er at du får såkalte polergater og polermerker nhvis du er uerfaren og bruker en roterende maskin

over og ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkforseglingen er knallbra, men den holder ikke mål? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive