Gå til innhold

Sommerklargjøring. Hvordan fjerne voksforsegling.


AudiRS2

Recommended Posts

Hei,

En kompis har kjøpt deg SV concorso og ønsker at jeg hjelper han med å legge dette på bilen. Bilen ble behandlet før vinteren, og det er fremdeles mye igjen av Sealeren som jeg la på før vinteren.

Skal jeg bare kjøre på med avfetting, og vaske ned bilen til sealer er vekke?. Trenger ikke noe polering, da lakken er knallfin enda.

Eller holder det med vanlig vask, så kjøre cleaner fluid på poleringspad på maskina. Så legge Concorso?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

avfett + vask osv så CF på bilen så er du klar ja....

CF sammen med DA maskin?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avfett + vask osv så CF på bilen så er du klar ja....

CF sammen med DA maskin?

CF med DA ja, og polish pads...

Hvordan er det å bruke vertua bond før SV voks?

Jeg vurderer å kjøpe med en SV selv, og tenkte på denne komboen før vinteren:

Veruan bond, CG jetseal og SV shiel på toppen... Det vil vel vare hele vinteren eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vertua bond før Swissvax går fint det, men liker enten Cleaner fluid eller cleaner fluid pro før swissvax voks selv... er hånd i hanske det..

VB + CG jet + Shield holder nok bra det.. bare CF + shield holder nok bra også alene, testet Concorso her i vinter som var på kangoo og den hang på bra hele vinteren på en bil som er ute 24/7...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vertua bond før Swissvax går fint det, men liker enten Cleaner fluid eller cleaner fluid pro før swissvax voks selv... er hånd i hanske det..

VB + CG jet + Shield holder nok bra det.. bare CF + shield holder nok bra også alene, testet Concorso her i vinter som var på kangoo og den hang på bra hele vinteren på en bil som er ute 24/7...

Ok. Da la du 2 eller 3 lag med voks da eller?

Da blir det nok CF og Shield til vinteren tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

1 lag med Concorso etter rens med CF :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 lag med Concorso etter rens med CF :)

Er Concorso så bestanding altså... Kanskje jeg skal vurdere å gå opp et hakk i pris. Ser mange som synes den voksen er knall voks.

Litt lyst til å bruke opp vertua bond føre jeg kjøper CF...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Så lenge du prepper lakken din skikkelig med CF før voks så holder voks fra Swissvax bra lenge uansett prisklasse... testen som ble gjort på kangoo var på panseret, lavere paneler på sidene har kortere levetid bare så du er obs, men det gjelder det meste av produkter...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...