Gå til innhold

CG Leather Cleaner - Fargestoffet kommer av


kalbakk

Recommended Posts

Hei !

Benytter fridagen til litt skinnpleie. Prøver Chemical Guys Leather Cleaner på lyse-grått skinn i en 2000 modell e39.

Setet blir veldig rent, men nå ser det egentlig ut som fargen kommer av også. Vasket et tilsynelatende rent område med et hvit håndkle, og nå ser det faktisk ut som gråfargen sitter igjen på håndkle. Er det normalt at fargen sitter løst dette skinnet?

Trodde dette var en ganske safe operasjon, men nå er jeg litt usikker. Når jeg tenker meg om så ristet jeg ikke flasken før jeg sprutet på, det kan kanskje ha vært en medvirkende årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Sikker på at setet ikke har vært farget opp tidligere?

Har akkurat kjøpt bilen, så det er mulig. Testet på en området under setet og der farget det ikke av, det forsterker vel egentlig teorien om at det er farget opp. Jeg får bare være forsiktig i fortsettelsen, kan jo uansett ikke gjøre noe med saken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister skinnet farge? Hvis ikke tror jeg rett og slett det bare er dritt som løsner. Samme CG-stoffet med en SV lærbørste fjernet sinnsvakt mye mer dritt i min E39 med beige skinn enn Leather Master som jeg har brukt tidligere. Det kunne minne om en gråaktig substans på MF-klutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister skinnet farge? Hvis ikke tror jeg rett og slett det bare er dritt som løsner. Samme CG-stoffet med en SV lærbørste fjernet sinnsvakt mye mer dritt i min E39 med beige skinn enn Leather Master som jeg har brukt tidligere. Det kunne minne om en gråaktig substans på MF-klutene.

Avslørte noe "underskinn"(?) noen utsatte steder, så skinnet mistet vel fargen ja. Er uansett fornøyd med resultatet, men neste gang blir det swissvax i stedet for CG. Og gjerne leather healer så jeg får tilbake fargen der den forsvant nå :-)

Deilig med ren hud

20100513182013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...