Gå til innhold

C-klasse + Wool = sant


Colli

Recommended Posts

Yes... Ryktene og bildene sprer seg på nett som et virus. Det er en skummel mann i Bergen som pleier biler. Så jeg fikk denne levert i dag morges klokken 0715.

Som vanlig....

Grit Guard + 2BM

WM

Chemical Guys CWG

Optimum NO Rinse Clay lube

Riccardo Clay

Wool fra megs (aggressive) (arevb husker sikkert navnet på puten) + Optimum Compound

Hvit LC + Optimum Polish

Blå LC + Jetseal

Megs Trim Detailer

Her følger noen før, under og 50/50 bilder av ullingen.... :)

look.jpg

IMG_1773.jpg

IMG_1772.jpg

IMG_1771.jpg

IMG_1770.jpg

IMG_1769.jpg

IMG_1768.jpg

IMG_1767.jpg

IMG_1766.jpg

IMG_1765.jpg

IMG_1764.jpg

IMG_1763.jpg

IMG_1762.jpg

IMG_1761.jpg

IMG_1760.jpg

IMG_1759.jpg

IMG_1758.jpg

IMG_1757.jpg

IMG_1756.jpg

IMG_1755.jpg

IMG_1754.jpg

IMG_1753.jpg

IMG_1752.jpg

IMG_1751.jpg

IMG_1750.jpg

Nei, jeg har ikke vært gjennom på det ene/andre bildet, det er bare lysarmatur i taket som fikk en ugunstig plassering akkurat på kanten av skjermen! :P Dessuten ligger bildene i feil rekkefølge nå... Hehe! Dere ser nå hva som ser ut, og ikke ut.

Endret av Colli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en runde med Polish og Jetseal... Fikk fram en lilla effekt i lakken som eier ikke hadde sett før! :P Snakk om jackpot

IMG_1774.jpg

IMG_1777.jpg

IMG_1779.jpg

IMG_1781.jpg

IMG_1782.jpg

IMG_1783.jpg

IMG_1784.jpg

IMG_1785.jpg

IMG_1786.jpg

IMG_1787.jpg

IMG_1788.jpg

IMG_1789.jpg

Som sagt, les første innlegget mitt nedenfra og opp!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo bra detta Colli.

Hekta på ull eller????

Puten heter MEG WWHC7 HEAVY CUTTING PAD ULL fra So1o systemet til megs.

Den røde ullputen altså.

Endret av Are
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Nice jobb Colli. Temmelig hard den lakken, men du kan være faen så hardhendt med den. Iaff om den ikke er slipa på før. Har du prøvd den gule ullpadn ifra Solo systemet ? den er oxo temmelig nice. Den kutter noe mindre, men er ei jævli fin pute for de som er ferske med ull iaff. Noe jeg syntes er fordel med Solo ullpadsa kontra den andre megs ullpadn er lengden på ulla. Halv lengde av den vanlige ullpadn :D Solopadsa er oxo mye flatere, så de ligger ann bedre på lakken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miatajon

Fantastisk jobb her ja Colli! :)

Denne fargen er bare helt nydelig i sollys. Er et skikkelig lillaskjær i den selv om den egentlig ser blå ut. Svigerfar hadde en Mercedes E-klasse med denne fargen tidligere.

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs fan: Jeg fikk en gammel ullpad av arevb, den hvite som du referer til med lange sauehår... Den som gjorde at jeg dro opp og kjøpte meg en ny. Den var knall også, men alt for stor og skålete. Samt defekt festepute. Jeg hadde valget mellom gul og rød, og gikk for rød. Dette var første ulling fra meg, men def. ikke den siste. Føler meg såpass trygg på rotary og maskinen min at jeg gikk for den kraftigste. Er jo bare å bruke huet! :P Lå VELDIG fint på lakken ja.

miatajon: Takk. Har ikke fått sett den i sollys, men tror ikke eier hadde lagt så mye merke til lillaskjæret før jeg polerte den opp. Hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Colli + ull = sau...he he

ser ut som seier på første forsøk dette her..

Mye kjørespor etter den?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Første bil med ull, grattis :) Ble utrolig bra dette her :D

Ble bra dette her Colli.. Kan man bruke ull på plastikk også? Tenkte på bakfangere o.l.

Resultatet ble jo helt digg. Etter ull`a så må man vell over hele bilen med en polish?

Tok det lang tid? Forskjell tidsmessig med å bruke gråve pads kontra ull?

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe jeg sparte en gooood del tid på ulla. Jeg måtte nok ha tatt to-tre runder med grov pute for å få samme resultat. Ja, polish er MUST på så grove saker som rød ull og rubbing! :P Jeg brukte ull på fangere osv, så lenge lakken er i grei tilstand, er det ingenting i veien for det. Bare huske å maskere plast og gummi!!! Brenner fort stygge merker i lister...

Takker for fine ord! :) Denne jobben tok ufattelig lang tid ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du SKAL! Alltid vært litt bekymret jeg også, men gikk helt fint. Bare å bruke hue, og bruke litt mer produkt enn nødvendig første gangene... Så blir du fort vant til hvor lenge, hvor mye, og hvor hardt! ;)

Takker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det ull på deg også! :)

Deilig å jobbe med sant? Slipper å tenke på varme og alt det der..

Prøvde meg en gang med orange lc og powergloss.. Det var direkte PYTON syns jeg, ble kokende varmt med en gang, og det ble en ganske matt finish på det når jeg var ferdig..

Bilen ble blank og fin den, som vanlig fra deg :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Flott jobb! begynner å bli en del ullhuer her nå.. Fy f så digg å bruke! slipper den syke varmen den blir av de harde, grove fra ccs som jeg har.. Skal ta en mazda etterpå, trenger sikkert ikke ull på den, men det frister ;)

igjen; FLOTT JOBB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...