Gå til innhold

Telenor ADSL Turbo.


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Oppgraderte igår bredbåndet her hjemme, hvor det skulle virke fra idag..

Bredbåndet er Telenor ADSL Turbo uten kundesupport, og det som nå står på skjermen min er: Your DSL connection is down.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Ta strømmen til modem og ev router og vent i 3-5 minutter. Plugg i alt igjen og la det stå noen minutter før du sjekker at alle lampene på modem/router lyser. (Skal vel lyse i DSL, Internet, LAN, Power)

At du har gjort dette og har status på lampene hjelper deg også når/hvis du skal prate med Kundesupport hos Telenor. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Selv om du ikke har kundeservice så skal du jo kunne ringe dem om du har problemer som er på deres side. I alle fall virker det som det er det som er problemet her. Evt er det jo de vanligste tingene som å ta strømmen på modemet, sette den til default og prøve igjen. Kan også være at modemet du har ikke takler den nye hastigheten, men dette tviler jeg egentlig litt på. Hva slags modem er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Det er gjort.. Lampene lyser og modemet er Speedtouch 585i....

Hvis alle lampene lyser på modemet, inkl Internet (eller den har vel kanskje et @ symbol) så har altså modemet sync med sentralen og logga seg på. Da er det rart det ikke virker altså.

Men, hvor er det du ser at det står "Your DSL is down"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

På skjermen når jeg skal inn på nettet, åpner Mozailla og da kommer det.. Det samme skjer med Internet Explorer også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Jeg fikk også det supre tilbudet av de å oppgadere til superduperssrallyturbogt..

Som i innlegget over virket det ikke, reperatør kom, satte ned hastigheten igjen og det virket. Så dette er et tilbud som er for godt til å være sant.

Reperatøren sa også at nettet i norge ikke var lagd for den hastigheten.

Etter denne hendelsen byttet jeg til internet fra Canal digital og har enda ikke vært noe problem fra de. (så lenge man husker betale regningen da.)

Sååååååå B, du har blitt buttfukket..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Turbo fra Telenor. Samme problem i starten. De har kundespurt bare at det koster ca. kr. 20 pr min. Du må bruke en del minutter for å komme forbi de som ber deg å gjøre helt åpenbare ting. Etter en del frem og tilbake kom innrømmelsen at det var gjort en feil i sentralen. Da hadde jeg sikkert brukt flere hundre kroner til support telefonen. Etter den tid har det fungert perfekt. Har hørt at ingen får 16 Mbit. Som de fleste andre har jeg 12Mbit, men det er helt greit for mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte også opp med 12... Ble lovet 16.....

Nettopp. Alle går på den men de lover inntil 16. Kan jo ende opp med hva som helst da under 16. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Ok, så kjent problem at modem ikke takler hastigheten altså.

Men........ kan dette være virus problem tro? -Stusser litt siden jeg har nemlig aldri vært borti at nettleseren "vet" at man har en DSL-forbindelse, normalt når man ikke har nett så dukker det opp en melding om at "Siden kan ikke vises" , "Kan ikke koble til siden xxx", etc. :huh:

Noe du kan prøve som enkel sjekk: Hvis du velger StartMeny-Kjør og skriver cmd og trykker Enter så får du opp Dos-vindu/Ledetekst. Skriv så ping 195.88.55.16 og trykk så Enter. Da skal det dukke opp 3 linjer med som sier noe om "Svar fra 195.88.55.16: ........" hvis du har kontakt med nettet.

Hvis du får "Intet Svar fra 195.88.55.16: ........" så er det dødt ja.

Telenor har vel ikke betal-pr-minutt når du feilmelder en linje? :blink:

-Den 20.- /minutt er vel for support på egen maskin, etc og ikke for å melde feil som man tror er hos Telenor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Flott, typisk Telenor dette her med andre ord..

Ok, så kjent problem at modem ikke takler hastigheten altså.

Men........ kan dette være virus problem tro? -Stusser litt siden jeg har nemlig aldri vært borti at nettleseren "vet" at man har en DSL-forbindelse, normalt når man ikke har nett så dukker det opp en melding om at "Siden kan ikke vises" , "Kan ikke koble til siden xxx", etc. :huh:

Noe du kan prøve som enkel sjekk: Hvis du velger StartMeny-Kjør og skriver cmd og trykker Enter så får du opp Dos-vindu/Ledetekst. Skriv så ping 195.88.55.16 og trykk så Enter. Da skal det dukke opp 3 linjer med som sier noe om "Svar fra 195.88.55.16: ........" hvis du har kontakt med nettet.

Hvis du får "Intet Svar fra 195.88.55.16: ........" så er det dødt ja.

Telenor har vel ikke betal-pr-minutt når du feilmelder en linje? :blink:

-Den 20.- /minutt er vel for support på egen maskin, etc og ikke for å melde feil som man tror er hos Telenor?

Hmmm, jeg hadde dessverre ikke gresk på skolen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telenor har vel ikke betal-pr-minutt når du feilmelder en linje? :blink:

-Den 20.- /minutt er vel for support på egen maskin, etc og ikke for å melde feil som man tror er hos Telenor?

Unnskyld rett pris skal være kr. 26 pr. min :blink:

Fra Telenor sine websider :

Bredbånd Turbo gir bare tilgang til selvhjelpen på nettet eller Telenoreksperten på tlf 820 90 100.

Eksperthjelp når du trenger det

Telenoreksperten hjelper deg utover vanlig kundeservice. Finner vi ikke en løsning på problemet, betaler du ingenting.

Telenoreksperten treffer du på 820 90 100 Mandag - fredag: 08.00-22.00. Lørdag, søndag og helligdager: 10.00-22-00.

Prisoversikt

Kr/min (egne priser fra mobil) 26,-

Makspris pr. henvendelse (23 min.) 598,-

Edit:

Dette er grunnen til at Turbo er så "billig" i forhold til andre abonnement. Virker som om man legger inn en eller annen feil i starten for alle kunder. Her håver de inn penger på "Telenoreksperten".

Bernhard. Regner med at du har konfiguret modem og ruter da?

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hirobofly

Ok, er en stund siden jeg var Telenor-kunde, men dæven døtte det der er jo nesten svindel med sånne betingelser. :unsure:

Bernhard; Jeg ville ha ringt 05000 og feilmeldt linja. Si at du har restarta alt hos deg og at problemet oppstod når Telenor skulle koble om. Det koster ingenting å feilmelde linjer, og da vil Telenor kjøre test på linja inn til modemet ditt iløpet av dagen imorgen senest i alle fall og gi deg status.

edit: jkart slo meg med 2 min. :)

Endret av Hirobofly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...