Gå til innhold

Sommer klargjøring på Princess


Spernesn

Recommended Posts

Spernesn

Holder på med en aldri så liten jobb, nemlig polering av en Princess V42. Jeg sliter noe inderlig med å få den skjoldefri... Prøvd ALT innen scholl s03+ til w06... Alt blir bare sugd inn i lakken (noe jeg tror det er) blir blått på paden når jeg holder på...

Noen som har no forslag på hva jeg kan "gjemme" skjoldene med? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en fin polish med mye oljer, som Menzerna PO85RD eller 3m UFSE vil du kanskje mette lakken med oljene, og dermed unngå skjoldene? Fjerner ikke problemet, men skjuler det på et vis. Muligens ikke altfor holdbart heller i saltvann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spernesn

Nei den hopper ikke noe større, men når jeg tror jeg er ferdig og skal tørke av så ligger den hinna igjen, må gnikker hardt som få og sånn skal det ikke være...

Prøvd med cfp og rd85 men blir ikke blankt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke B&B som hadde lignende problemer på en bil nettopp, at etter de hadde kjørt ut produktet fikk de ikke fjernet det skikkelig. Og at de da kjørte et pass igjen etterpå med ny polish, for så å tørke av umiddelbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med en aldri så liten jobb, nemlig polering av en Princess V42. Jeg sliter noe inderlig med å få den skjoldefri... Prøvd ALT innen scholl s03+ til w06... Alt blir bare sugd inn i lakken (noe jeg tror det er) blir blått på paden når jeg holder på...

Noen som har no forslag på hva jeg kan "gjemme" skjoldene med? :blink:

Ville prøvd Meguiars One Step Compound. Beste jeg har testet på båt!

http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=79&category_id=24&option=com_virtuemart&Itemid=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spernesn

UPDATE med bilde.

Har idag vært og prøvd litt igjen. (Ute temp. var 6+, kan det han noe å si?)

Først ut var One step compound marine (Meguairs sin) er etter dette bilde er tatt også..

DSC00315.jpg

Prøvd, s30,a15,s03+, losso oro wax, mirror finish, sw10 og div pader med forksjellig grov het.. Blir IKKE akseptabelt i det hele tatt :(

Endret av Spernesn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ikke bli bra? Korrigerer ikke nok eller legger igjen kjørespor?

Edit: Så hva problemet var over. Er dette kjørt på roterende? Prøvd DA? Ligger en tråd her inne om en Windy (søk Windy så finner du den). Der ble det kjørt Menzerna på Über om jeg ikke husker feil. Blå den også, ble veldig bra.

Endret av East
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spernesn

Etter og ha lest Windy tråden som East ba meg se på, så tror jeg jaggu Scholl blir for tørt jeg siden de ikke er rike på oljer.. Må hente kruttet ( Menz PG,SIP,106f og RD85) en dag. For brukte det på en annen 1982 mod plast snekke og den ble som ny uten problemer i det hele tatt B)

Holder dere oppdatert jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Spernesn

Har idag fyra løs igjen, etter at jeg har mottatt noen prøver fra Ketil. S3 gold på gul über er konge, får en dypere blåfarge men lager hologrammer. Prøvd s30 på blå über men da ble det bare enda mere hologrammen, skjønner ikke noe:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...