Gå til innhold

Lakkrens før maskinpolering?


Talker

Recommended Posts

Var innom ei lakksjappe å fikk tak i noe lakk til en sliten bmw jeg har. Denne har ikke klarlakk, så den er helt matt og full av rds og swirls. Kom på snakk om at jeg skulle prøve meg med maskina på denne, og han sa bla. at jeg måtte bruke lakkrens med maskin først. Jeg har hatt en oppfatning av at en grov kombo med maskin ville fjerne nok (lakk) til at man ikke trengte lakkrens jeg. Men han konkluderte med at poleringa bare tar toppene, og at jeg trengte lakkrensen for å hente ut ulumskhetene fra lakken. Uansett så blir det jo brukt Vertua Bond eller lignende før lsp da, men bare for hånd.

Hva sier dere om dette? Kan jo forstå det, men vet ikke om jeg ville sett noe forskjell? Er kanskje mest holdbarheten det går utover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du bruker et produkt beregnet for maskin, så renser du lakken for alt av urenheter. Alle variantene av rubbinger etc blir i noen tilfeller også kalt lakkrens. Kan du høre med denne personen hva som er forskjellen mellom en lakkrens og rubbing er? Spent på svaret der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Det eneste du bør gjøre før polering som har noe med lakkrens å gjøre er grundig avfetting og claying :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så det vil ikke sitte igjen noe skit inni noe porer el. langt nedi lakken å ødelegge for meg? :P

Mulig han tenkte på noe ala Autoglym's SRP når jeg sa polish. Altså for hånd. Selv om jeg snakket om grove produkter å pads.

Har selv bare en erfaring ved rubbing av oksidert lakk. og det gikk smertefritt det. Men bmw'n er av en helt annen verden likevell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Det er nok ikke noe problem. Når man polerer med "forbruker produkter" så har man som regel en form for kjemisk lakkrens før polish ettersom ingen av delene som regel inneholder slipemidler. Den type proff polish eller rubbing som vi oftest bruker fungerer på en helt annen måte. Så lenge det ikke sitter noe i overflaten på lakken så har jeg aldri hørt om noe problem :)

Det kan godt hende han ikke forestilte seg at du brukte profesjonelle produkter, og det kan også hende at han rett og slett ikke har peiling :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Kan jo ta en titt på denne her! Stort mer oksidert kan du ikke få det, og her brukte jeg ingen kjemisk lakkrens, bare vanlig poleringsmidel med slipemidler beregnet for roterende maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre hvor du var?

Dette var på Øverland.

Kan jo ta en titt på denne her! Stort mer oksidert kan du ikke få det, og her brukte jeg ingen kjemisk lakkrens, bare vanlig poleringsmidel med slipemidler beregnet for roterende maskin.

Får bare opp at du må oppgradere til pro versonen av photobucket, pga bandwith osv jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...