killbox

Hva gjør jeg i dette tilfellet?

Var ute å la på Black Wow på plastikken. Har aldri gjort dette før så jeg valgte å bruke maskeringstape rundt. Da jeg tok av maskeringstapen nede ved dørkarmen helt nederst så fulgte det med noen stykker med lakk. Det jeg lurer på er hva dette skyldes og hva jeg kan gjøre med det. Fikk et skikkelig slag i motivasjonen. Er dette rust, må jeg omlakere dørene eller kan jeg bruk spraylakk på boks.Har lite erfaring med bil ettersom dette er min aller først. Bilen er en Ford Focus 99.modell. Legger med et par bilder:

dsc0030v.jpg

dsc0031qq.jpg

Endret av killbox
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være overflaterust som du har teipet over med en teip som har litt for sterkt lim? Sette bilen for å lakkere under dørlist koster ikke allverden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil si det var flaks at dette skjedde jeg. Det er tydeligvis noe som er i ferd med å skje under der. Er nok i ferd med å bli noe rust og drit under der. For vanlig lakk uten trøbbel under slipper ikke så fort. Så du har vel i grunn avduka det før det blir enda værre og det er bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bør jeg i såfall gjøre og hvor mye koster det å lakkere?

Brukte 3M tapen som er beregnet for bil. Hadde planer om å bruke scratch-x og duragloss 101 på fredag med biltema DA maskin. Dette må jeg vell legge på is.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dørene vært opplakkert tidligere pga. rust? vis de er det ville jeg sjekket opp om det forsatt er garanti igjen på arbeidet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vel noen som har prøvd og skjule en lakkskade med å flekke på med litt lakk. :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dørene vært opplakkert tidligere pga. rust? vis de er det ville jeg sjekket opp om det forsatt er garanti igjen på arbeidet.

Det vet jeg egentlig ingenting om. Har hatt bilen siden midten av mars. Kjøpte bilen fra en forhandler som igjen har kjøpt den fra forhandler.

Bør jeg oppsøke en lokal Ford forhandler og høre hva de skal ha for lakkering og fiks? eller skal innfinne meg med at 11 år gamle biler kan ruste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uvanlig med lakkslipp når underlaget er galvanisert og overflaten blir utsatt for steinsprut og annen ytre påvirking. Lakken sitter dårligere da, og med mikroskopiske skader i lakken jobber det skikkelig under der.

Mulig Ford heller ikke er blandt de beste på akkurat dette. Jeg tok nylig en shine på 2008 Ford Focus som hadde lakkslipp på kanalene på begge sider bak forhjulene. Lakkflak på et par cm var flasset av. Bilen hadde gått under 100.000km.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør jeg stikke innom en Ford forhandler og høre hva de kan gjøre med skaden og hvor mye det koster?

Kan vell begynne å ruste visst ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med Ford!

Det er 12års rustgaranti på disse bilene, og Ford har hatt problemer med dører, panser og bakluke.

Jeg hadde min inne for noen år siden og det var null problem å få fikset, selv om servicene ikke var fulgt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skader jo ikke å reise og høre med Ford hva de har å si, det ville jeg gjort..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Ford, du har ingenting å tape på å spørre.

Når det er sagt, så er rustgaranti normalt mot fabrikasjonsfeil der det ruster innenfra og ut, uten ytre påvirkning. Lakk uten skade fra ytre påvirkning (steinsprut, riper etc.) har som oftest maks 3 års garanti...

På en 11 år gammel bil ville jeg ikke hatt store forhåpninger, om jeg så hadde vært oldebarnet til selveste Henry Ford. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Takk for innspill. Stikker innom Ford Kverneland på Forus imorgen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive