Gå til innhold

pærer til min Avensis


Solhaug

Recommended Posts

Solhaug

skal kjøpe hoen xenonmatch av Kjetil,kan noen fortelle meg hvilke type pærer jeg må ha til grøftelys,parklys og skiltlys?er en 2007 modell,ser på siden til SS å lurer på om pærene selges parvis eller som enkeltpærer?

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhaug

Parklys og skiltlys er W5W.

Grøftelys er etter hva jeg kan finne HB4 eller H7 :P

takk for kjapt svar,prøvde å google litt,men fant ingenting på grøftelysene <_<

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dennis

Pæreguiden til Osram sier det er H7

Men en annen fra powerbulbs sier det er HB4

Har selv H3 på min og er veldig vanlig å ha det i tåkelysene.

Så ikke lett å finne akkurat :P

Så ville nok hørt med Toyota eller tatt ut pærene og sett. Kan også hende det står i liten skrift på glasset til lampa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lite sansynlig at det er HB4, ettersom det er en amerikansk type som skjeldent brukes i EU.

H3 er veldig enkelt å gjenkjenne om man ser pæra fra forsiden ettersom det er èn av to godkjente typer i EU som har tverrstilt glødetråd. Den andre typen med tverrstilt glødetråd har skjerming foran på pæra (slik som H7) og er dermed lett å skille fra H3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhaug

Pæreguiden til Osram sier det er H7

Men en annen fra powerbulbs sier det er HB4

Har selv H3 på min og er veldig vanlig å ha det i tåkelysene.

Så ikke lett å finne akkurat :P

Så ville nok hørt med Toyota eller tatt ut pærene og sett. Kan også hende det står i liten skrift på glasset til lampa.

stod ikke på glasset heller,HB4 kan jo være en engelsk betegnelse på pærene,skal jo være litt spesiell "over there" :P så er sikker rett det du sier så skal sjekke men en toyotamekker idag siden jeg skal legge inn storbestilling hos SS og SV,forøvrig en pen T23 du har der,har selv hatt en svart T23 med tein coilovers og 19",helt forferdelig og kjøre :D solgte også en St205 GT4 til en hyggelig kar i Narvik,så vet du det :D he he.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dennis

forøvrig en pen T23 du har der,har selv hatt en svart T23 med tein coilovers og 19",helt forferdelig og kjøre :D solgte også en St205 GT4 til en hyggelig kar i Narvik,så vet du det :D he he.

Takk :), ja kan tenke meg at den var hard å kjøre på norske kvalitets veier hehe.. Kjøpte du den av en i Drammen? gikk en slik her for ca 2 år siden.

Har 18" på min og synes det er stort nok på en slik liten bil. Hadde 35 profil dekk på den før men gikk opp til 40 nå pga man kjente alt av små stein man kjørte over, ble litt bedre men ikke så mye :P men skal man ha comfor er det helt feil type bil å kjøpe uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhaug

Takk :), ja kan tenke meg at den var hard å kjøre på norske kvalitets veier hehe.. Kjøpte du den av en i Drammen? gikk en slik her for ca 2 år siden.

Har 18" på min og synes det er stort nok på en slik liten bil. Hadde 35 profil dekk på den før men gikk opp til 40 nå pga man kjente alt av små stein man kjørte over, ble litt bedre men ikke så mye :P men skal man ha comfor er det helt feil type bil å kjøpe uansett ;)

jepp,kjøpte den i drammen,var en ok stereoinstallasjon i den også,så sikkert rett bil du tenker på,har hatt en del senka biler,men celicaen er noe av det jævligste jeg har kjørt,nei holder meg til TTE senk på familieraketten :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dennis

Det er veldig lite sansynlig at det er HB4, ettersom det er en amerikansk type som skjeldent brukes i EU.

H3 er veldig enkelt å gjenkjenne om man ser pæra fra forsiden ettersom det er èn av to godkjente typer i EU som har tverrstilt glødetråd. Den andre typen med tverrstilt glødetråd har skjerming foran på pæra (slik som H7) og er dermed lett å skille fra H3.

Tror også det er lite sannsynlig med HB4 så ville nok stolt mest på den til Osram at det er H7. Gode tips du kommer med. men er det slike linse tåkelys som på min bil har man ikke sjangs til å se lyspæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhaug

Det er veldig lite sansynlig at det er HB4, ettersom det er en amerikansk type som skjeldent brukes i EU.

H3 er veldig enkelt å gjenkjenne om man ser pæra fra forsiden ettersom det er èn av to godkjente typer i EU som har tverrstilt glødetråd. Den andre typen med tverrstilt glødetråd har skjerming foran på pæra (slik som H7) og er dermed lett å skille fra H3.

jeg har en slik skjerming på mine pærer,vil det da bety H7?i hviken watt bruker dere som har i grøftelysene?55w eller 80w?

Endret av Solhaug

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.. Har selv en 2006 avensis som jeg har byttet grøftelyspærer på. Der er det HB4 sokkel og 55 W. Men siden du har facelift model kan det vere at det står andre lykter på din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhaug

Heisan.. Har selv en 2006 avensis som jeg har byttet grøftelyspærer på. Der er det HB4 sokkel og 55 W. Men siden du har facelift model kan det vere at det står andre lykter på din.

hei og takk for svar,fikk beskjed om att det står i innstruksjonsboka,skal ta en titt,

MEN!!..skal jeg gå for 55w eller 80w?pærene utvikler jo lite varme regner med.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

solhaug: vist du ikke er medlem av TS-ogn så bør du bli det ;) finner alt du vil om toyota der inne, selv om det er mest ment for sportsbil segmentet til toyota, så er det mange som kjører corolla, avensis, auris og mye anna der inne og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste stedet å finne ut hvilke pærer du bruker er å lese / se i det fine lille heftet / boka som fulgte med bilen din.. Hvertfall der jeg fant alle pærene til bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for svar,fikk beskjed om att det står i innstruksjonsboka,skal ta en titt,

MEN!!..skal jeg gå for 55w eller 80w?pærene utvikler jo lite varme regner med.

Hvis du ønsker å beholde lyktene bruker du 55W. 80W blir mer varme. Mer varme kan ha andre konsekvenser enn at du ser at det smelter plast. Lyktene kan degradere seg gradvis over tid i form av at lykteglasset gulner, reflektoren beveger seg, eller at refleksjonsmaterialet på reflektoren blir skadet. Anbefales absolutt ikke å bruke mer watt enn hva som skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhaug

solhaug: vist du ikke er medlem av TS-ogn så bør du bli det ;) finner alt du vil om toyota der inne, selv om det er mest ment for sportsbil segmentet til toyota, så er det mange som kjører corolla, avensis, auris og mye anna der inne og ;)

har vært medlem der i flere år,bra forum,men synes det er lite trafikk der inne,å spørsmål om pærer trenger man ikke så veldig mye peiling for å kunne gi ett svar på :D men takk for tipset.

Hvis du ønsker å beholde lyktene bruker du 55W. 80W blir mer varme. Mer varme kan ha andre konsekvenser enn at du ser at det smelter plast. Lyktene kan degradere seg gradvis over tid i form av at lykteglasset gulner, reflektoren beveger seg, eller at refleksjonsmaterialet på reflektoren blir skadet. Anbefales absolutt ikke å bruke mer watt enn hva som skal være.

takk for nyttig info,da går jeg for 55w :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

nja, lite trafikk vil jeg ikke påstå at det er, er innpå der stort sett hver dag jeg :)

og nei pærer er kanskje ikke akkurat det mest vanskelige å finne ut av, holder med å stille det spm i off-topic tråden ;)

fet avensis du har btw, såg den låg ute for salg på forumet en stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, lite trafikk vil jeg ikke påstå at det er, er innpå der stort sett hver dag jeg :)

og nei pærer er kanskje ikke akkurat det mest vanskelige å finne ut av, holder med å stille det spm i off-topic tråden ;)

fet avensis du har btw, såg den låg ute for salg på forumet en stund ;)

ok,gjorde det selv i "andre modeller" var visst H11 pærer,ganske unormalt,men tusen takk for hjelpen,joda Avensisen er grei den,skiller seg litt ut fra di andre tror jeg,i og med att jeg har all TTE styling,senk og 19" felger,å en akseptabel stereo.skal shine bilen nå i mai håper jeg,satser på å legge ut inn en utfyllende tråd her inne på det når den tid kommer :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

ok,gjorde det selv i "andre modeller" var visst H11 pærer,ganske unormalt,men tusen takk for hjelpen,joda Avensisen er grei den,skiller seg litt ut fra di andre tror jeg,i og med att jeg har all TTE styling,senk og 19" felger,å en akseptabel stereo.skal shine bilen nå i mai håper jeg,satser på å legge ut inn en utfyllende tråd her inne på det når den tid kommer :D

har du tatt vekk alle klistermerkene på den og eller?? vil tro den ser bedre uten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du tatt vekk alle klistermerkene på den og eller?? vil tro den ser bedre uten ;)

ja det meste,eneste jeg lot være igjen er den "ahead of the curve" dekalen,men den forsvinner når polering starter :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...