redline

Bestillie maskin i dag men hvilken??

28 medlemmer har stemt

1. 1. Hvilken poleringsmaskin til korrigering?

• Flex 3403 VRG
      20
    • Metabo PE12-175
      8

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Har bestemt meg for å bestille en ny roterende maskin i dag, har lånt Makita fra en kompis over et par år nå men kunne tenkt meg en egen.

Makita'en er absolutt fin å jobbe med men litt tung og ikke heelt fornøyd med grepet på den. Derfor har jeg endt opp med Metabo og Flex som mine to kandidater men har ikke prøvd noen av dem. Lagt til en liten avstemming så får vi se hva folket mener :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har flex-maskina og kommer nok til å kjøpe meg en makita ganske snart.. flexen blir alt for fort varm syntes jeg, Sett bort ifra det så er den knall :) Mataboen har jeg ikke greie på såå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig mener eg at Makita har kjempegodt grep og eg fin å jobbe med, men om du ikke liker "D-grepet" på den er det alltids mulig å skru det av og holde over girhuset. Av de andre er det bare Flex eg har prøvd og det er en god maskin å jobbe med så eg har ingen problemer med å anbefale den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makita 9227CB roterende

Flex DA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva folk gjør med Flex'en for å få den til å gå varm. Ja, den blir litt varm rundt utblåsningen, men den "går ikke" varm hos meg iaffal.

I tillegg er den så lett at man på trange og vanskelige paneler godt kan håndtere den med 1 hånd for å forenkle ting litt. <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det en Flex på meg :D Fikk knallpris av Autobahn..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva folk gjør med Flex'en for å få den til å gå varm. Ja, den blir litt varm rundt utblåsningen, men den "går ikke" varm hos meg iaffal.

I tillegg er den så lett at man på trange og vanskelige paneler godt kan håndtere den med 1 hånd for å forenkle ting litt. <3

Er veldig fin da den er lett og ikke tar så mye plass, slik at du kommer til på vanskelige steder, men er jo det at den blir varm.

Har ikke opplevd at den har gått varm slik at den ikke virker, men blir så varm at jeg ikke klarer bruke annet enn det svarte håndtaket i fronten, og det bakre. Midt på maskinen er det altfor varmt til å holde... Kjører du f.eks. S03/blå og en del press blir maskinen varm, men skjer jo ikke helt det samme om du går for finere polish og pute da det ikke har så mye motstand

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det forklarer nok det meste, det er teknikken. :) Jeg holder kun midt på maskinen når jeg jobber med 1-hånds på vaskelige steder.

Ellers bruker jeg håndtakene, og da er ikke temp noe problem. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk maskinen dagen etter bestilling og er svært fornøyd :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så nå at du har kjøpt Flex og gratulerer med den :) Knall-maskin på alle måter det.

Nå har jeg såvidt bare testet Flex men må si at jeg nok ikke ble så innmari frelst akkurat. Jeg liker tyngden til Metabo mye bedre, og har ikke noe problem med å en-hånds-kjøre den. Dessuten har jeg til gode å varmkjøre en Metabo slik at den stopper - joa, den blir varm midt på, men slik jeg holder (fpran og bak) så er ikke det noe problem. Dessuten (uten å ha noen spesiell grunn til det egentlig) liker jeg RPM-intervallet til Metabo bedre enn Flex'n.

Min far har noe Metabo-utstyr som rusler og går nå på minst det 10. året - og det har blitt ganske så hardt kjørt.

Bare så folket her inne tror at Flex er the one and only - det er som med DSLR, til syvende og sist er det hvordan utstyret ligger i ditt grep som er det avgjørende :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med good maskin. :) Må snart få prøvd en Flex, siden "alle kjøper" dette for tiden..

Ullpute, SIP og hard lakk, da klarer du til å med å varmkjøre Metabo`n.

20 sek pause, og den er klar igjen til kamp! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ull + #105 og hard lakk + ca 96 kg press. Da ble det varmt ja, men ikke så varmt at det stoppet. Må lære meg å gå på hardere tror jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ull + #105 og hard lakk + ca 96 kg press. Da ble det varmt ja, men ikke så varmt at det stoppet. Må lære meg å gå på hardere tror jeg :)

Hehe må ha vært en skikkelig seig jobb, da snakker vi kvalitetsmaskin :D

Har merket av Flex'en blir noe varm ved mye korrigering men ikke at det er noen plage, liker også grepet som er på den foran girhuset :) Og med Porter Cable til finishen så synes jeg jobbene går lettere enn noen gang.

Endret av redline
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive