Gå til innhold

Handleliste for nybegynner, hva, og hvor?


Zepticon

Recommended Posts

Zepticon

Hei, nettopp lest guiden "Bilpleie for dummies 2.0" og fikk arbeidslyst:D

Så, da trenger jeg å handle, men har _null_ peiling på hvor jeg skaffer produktene, og vha de koster, og evt hva som kan skippes om lommeboken er slank.

Bøtte:

GritGuard

Vaskehanske/svamp:

Swissvax Waschpudel

Mothers ullmitt

Såpe:

Duragloss 901

Asfaltfjerner:

124 Prickbort

Clay:

Swissvax Clay

Bilt Hamber Clay

Tørk:

The Guzzler

Rens:

Meguiars Deep crystal cleaner wax

Duragloss 101 polish cleaner

Polish:

Meguiars Deep crystal polish

Duragloss 105 total performance polish

Beskytt:

Meguiars Deep crystal carnauba wax

Duragloss 111 clear coat polish

Så hvor skal jeg starte å lete? Er ikke fremmed for å handle fra utlandet men det er jo avhengig av fraktpriser og slikt for at det skal lønne seg.

Ellers så er jo norkse nettbutikker, evt rekvisitabutikker (bor i trondheim) et valg.

Meguiars er jo tilgjengelig i de fleste rekvisitashapper, men lurte på den duraglossen som ble anbefalt av han som skrev guiden. Hvor får jeg denne billig?

www.ccs-inc.co.uk så jo ut som en grei plass, noen som har erfaring derfra?

Men det viktigste er ting som bøtta, hansker og microfiberkluter, som jeg må kjøpe oftere:)

Hpåer på svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

om du er fra Trondheim er du 1 time fra Scandicshine og de har 90% av dert som er på listen der, det de ikke har har de bra erstattninger for...

så om du sender Ketil/pirex/scandicshine en PM el mail så har han garantert en pakke til deg når du dukker opp der der kl 1100 på mandag ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zepticon

om du er fra Trondheim er du 1 time fra Scandicshine og de har 90% av dert som er på listen der, det de ikke har har de bra erstattninger for...

så om du sender Ketil/pirex/scandicshine en PM el mail så har han garantert en pakke til deg når du dukker opp der der kl 1100 på mandag ;)

"Tilfeldigvis" så er jeg fra Trondheim ja :D Skal sende en PM, men er bare redd for at jeg kommer ut derifra med tom lommebok og "alt" jeg trenger:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he, ja da kan jeg ikke annet en si "velkommen i klubben" gitt... :D

been there, done that..... x 2

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shinearama har Duraglossproduktene, i tillegg så har de gridguardbøtter. Mens du bestiller derifra,så kan jeg anbefale meguirs sitt claykit, billig, enkelt og greit.

Meguiras claykit

Når du bestiller derifra,så kan du like godt ta med disse:

- Microfiber

- Tørkehåndkle

- Avfetting. Men ta deg også en tur på Statoil for å kjøpe Prickbort.

Og det beste av alt, max 7,66 pund i frakt, opp til 17-18kilo. Tar ca 4-5 dager fra England til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...