Gå til innhold

Klargjører søkes


Mats900SQR

Recommended Posts

Mats900SQR

vet ikke om jeg poster denne på rett sted...

Scanauto as i Bergen er forhandler av Saab og Citroën

og trenger en ny Klargjører. Tenkte jeg skulle nevne det her da jeg vet det er mange dyktige folk her inne :)

jobben består av kosmetisk klargjøring av nye Saab og Citroën og brukte biler av alle merker..

dekkskift er også en del av en klargjørers jobb

om noen er intressert så ta kontakt med

Salgssjef/markedsansvarlig

Trond Hopen Lidal

55987180

trond.lidal@scanauto.no

www.scanauto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mats900SQR

hehe... må ha en person som kan jobbe effektivt, kan desverre ikke holde på i flere dager med en og samme bil

Dette er heltidsjobb ja fra kl09-17

jeg hadde selv denne stillingen for et års tid siden før jeg fikk tilbud om jobb på verkstedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

hehe... må ha en person som kan jobbe effektivt, kan desverre ikke holde på i flere dager med en og samme bil

Dette er heltidsjobb ja fra kl09-17

jeg hadde selv denne stillingen for et års tid siden før jeg fikk tilbud om jobb på verkstedet :)

Det at folk her inne driver med en bil i flere dager har ingenting med dårlig effektivitet å gjøre.... Mange her jobber nok hardere enn de fleste som har dette som yrke, forskjellen er at de ikke slipper fra seg noe som ikke er så strøkent som det lar seg gjøre å få det.

Yrkesstolthet heter det, og om du leser litt i Show & Shine delen av forumet, og da spesielt Saab, så tror jeg du også skjønner at det ikke er mange her inne som er villig til å bruke 4-5timer pr. bil, og levere fra seg ett hologram-helvete.

Endret av roadrune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at folk her inne driver med en bil i flere dager har ingenting med dårlig effektivitet å gjøre.... Mange her jobber nok hardere enn de fleste som har dette som yrke, forskjellen er at de ikke slipper fra seg noe som ikke er så strøkent som det lar seg gjøre å få det.

Yrkesstolthet heter det, og om du leser litt i Show & Shine delen av forumet, og da spesielt Saab, så tror jeg du også skjønner at det ikke er mange her inne som er villig til å bruke 4-5timer pr. bil, og levere fra seg ett hologram-helvete.

Problemet er at hos de proffe stedene bruker man ofte produkter som fyller, uten å bli fjerne (wipedown). Så med et lag voks/sealer over kan det se strøkent ut, men etter noen uker/måneder kommer holohelvete frem igjen! :P

Men nok offtopic her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Nå søker jo ikke trådstarter etter en detailer, men en "klargjører". Her ligger det jo en vesentlig forskjell spør du meg.

Hehe, natt og dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært klargjører i 7-8 sommere, det skal bli rent, blankt og fort.

do it right

do it right now

en liten forskjell på de to...

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solhaug

klargjører av saab?lykke til...er jo ikke den letteste lakken å jobbe med,tror nok den lakken krever noe mer arbeid enn andre typer lakk :)

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å bytte jobb, men hvor lang tid beregnes det egentlig på en sånn klargjøring?

Og hva gjøres innenfor den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å bytte jobb, men hvor lang tid beregnes det egentlig på en sånn klargjøring?

Og hva gjøres innenfor den tiden?

Ca. 5. timer.

- Klargjøringservice (Mange punkter)

- Teknisk klargjøring

- Utstyrsmontering (ekstra)

- Kosmetisk klargjøring (Avfetting, vask, lakkrens, wax,)

Dette er hos VW, men er vel ganske likt som saab...

Helt kurant jobb, og godt betalt:) Hadde selv denne jobben 1.år, og har ikke levert en eneste nybil med "holo" ;)

Likevel så klarer man fint 1.5- 2 biler om dagen uten problem..

Brukte biler er noe annet, men der er heller ikke kravene så store, bilene skal i salgs-posisjon og thats it..

Money talks B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! :)

Hva med bruktbiler med vaskeriper osv som trenger litt korrigering osv, poleres de før voksing, isåfall må jo ta endel ekstra tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mats900SQR

Brukte biler får full rubbing om det er nødvendig ja..

enkelte biler må man bare bruke lang tid på :)

Endret av Mats900SQR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk 4-5 timer på bruktbil og 1,5 - 2 timer på nybil

såklart, de matteste og styggeste bruktbilene fikk jeg noe mer tid på og det var så klart ingen som skjøt meg om jeg brukte lengre tid, med mindre det var noen som skulle leveres den dagen som ikke var tatt enda

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg hadde sommerjobb hos Mazda i Molde nårjeg var 16 år gammel (joda..er lenge siden nå) hvor jeg skulle klargjøre nybiler før kunde hentet dem.

Den gang så varjeg jo så klart fornøyd med resultatet, men man må huske påat det var også den gangen Turtle Wax var det eneste som fantes og som ble brukt og tenker jeg tilbake på dette i dag, så er jeg glad for at det ikke var JEG som skulle ta imot en bil som ble vasket av meg.

Har sikkert skjedd litt de siste 20 årene angående dette, men den gang var det børstevask, turlte polering etter at bilen hadde tørket i sola og støvsuging inni samt lett tørk med fultig klut.

Når jeg hentet min nye bil 15.mars i år så må jeg si at jeg ikke var veldig imponert over resultatet og hadde klart en bedre jobb selv, hvis jeg fikk avslag i prisen for at møller skulle slippe dette.

Bilen var full av fingermerker og støv, samt litt skitt nederst på skjermene forran.

Hvis resultatet er jamt over slik over alt, så synes jeg at en slik jobb bør utlyses på Aetat og ikke her inne.

Jeg er selv ingen proff detailer, men jeg har øye for detaljer. Problemet er bare at tiden strekker sjelden til da det er andre ting som prioriteres før detailing. Er jo tross alt ikke dette jeg lever av.

Målet mitt er å kunne korrigere lakken på en bil 100% med maskin, slik at jeg kan imponere andre med blankeste bilen i gata. Alt det andre er jo ganske lett, selv om det tar tiiid for å få et 100% resultat.

Hadde jeg blitt tilbudt en jobb som klargjører så hadde jeg takket høffelig men bestemt nei. Ikke for at jeg ser ned på klargjørere, men jobben dem gjør etter min erfaring er absolutt ikke bra. Om det er personene som utfører jobben eller tidspresset som ødelegger det vet jeg ikke. Det jeg vet at resultatet på de siste tre splitter nye bilene jeg har hentet fra forhandler ser ut som dem er avspylet og tørket. Thats it. Fingermerker og små skavanker i lakken er vist desverre ganske vanlig.

Felgene til golfen jeg nentet meg i 2002 var fulle av oljete fingermerker etter hjulskift. Selgeren bemerket dette og jeg fikk beskjed om at dem skulle spyle av felgene.

Så jeg kan vel gå så langt som å si at i stede for å kalle det "klargjører" så ville jeg kalt det "bilvasker"

Jeg har i skrivende stund holdt på og vasket bilen i fire timer og du kan skrive under på at den ser vesentlig bedre ut enn da jeg hentet den.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...