Rubber-Duck

Nilfisk-Alto C 120.3-6 PC og Foam Cannon

22 innlegg i emnet

Hei.

Ser at det er en annen her inne som spør om Nilfisk også, men får ikke opp noe modellnummer når jeg trykker på linkene. Med andre ord så er jeg nødt til å spørre.

Vurderer å kjøpe en Nilfisk-Alto C 120.3-6 PC som monter har på tilbud nå til 1390.

Har lest litt på forumet her og folk sier at det ikke er noe problem å få foam cannon til denne.

Men, redd for bomkjøp som jeg er må jeg bare spørre. :unsure:

Ser at Scandic Shine ikke har noen som det står Nilfisk på.

Kjipt å kjøpe denne når foam cannon er 80% av grunnen til at denne skaffes.

Har forresten noen her inne denne?

Negative og positive ting?

Har forsket litt og mener denne leverer ganske bra trykk og mengde med tanke på pris?

Mvh Kenneth.

Endret av Rubber-Duck
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har denne selv, kjøpte den ifjor vår/sommer.

Til helt normal bruk som bilvask med og uten foamcannon, renspyling av terrasser og naturstein ute osv osv er det mer enn plenty vann og trykk.

Det jeg savner er en lengre og mykere slange, og kanskje noen større hjul så det er lettere å dra den med seg.

Blankbil.no skaffer Wolfgang foamcannon med Nilfisk-alto kobling, jeg har en slik selv og den er helt kanon! (Tog du an?!) B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nilfisk bruker Kew/Alto kobling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en PM til Pirex (Scandicshine) så ordner han med foam cannon til deg.wink.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scandicshine har Foam Canon til Nilfisk ja!!! B)

Nilfisk-Foam

Det med slangen er noe å tenke på, det ene er at den er laget av nesten ren plast slik at den vrir og bøyer seg overalt og vanskelig å få kveilet opp igjen. Det andre er lengden, hvor de mindre vaskerene har kort slange (eks kun 6-7m) og du rekker ikke mye rundt bilen før du må tilbake og flytte vaskeren etter deg. -Muligens eks Tess kan lage en extra-bit til å skjøte på slangen med, men har ingen ide om hva noen meter med slange koster. :mellow:

Er slike ting OK for deg, så tror jeg vaskeren er digg den.

Og, FoamCanon'en kan du bare bytte kobling på senere hvis du oppgraderer vaskeren. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg byttet nettopp fra fiberarmert til stålarmert på min Nilfisk og det er sykt mye bedre med stålarmert :D , kjøpte 10M slange på felleskjøpet ca kr 750,-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får vurdere en slik oppgradering.. koster jo nesten like mye som spyleren er verdt. :)

Vurderer også å bytte ut min med en større sak fra Kärcher eller Foma.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo bra ut dette da. :)

Har ikke sett den med egne øyne, men hadde en misstanke om at denne hadde plastslange.

Hadde selvfølgelig vært bedre om denne var stålarmert og 10 meter lang, men da snakker vi plutselig om en helt annen pris.

Tror dette er en kamel jeg bare må svelge til denne prisen.

Tydelig vis er ikke jeg veldig flink til å lete siden dere fant Cannon til denne med en gang :rolleyes:

Høres ut som det blir en bestilling hos scandishine snart ja. :lol:

Noen som vet noe om holbarheten på pumpe og lignende på disse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står på www.alto.no at den har alu-pumpe, så sikkert ikke værst den.

Men, tipset til bjørn kan være verdt å ta med seg. B)

Som tips så er også Foma vaskere veldig bra, så lurt å titte litt rundt hvis du ikke alleredet har bestemt deg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 110.3-varianten, og har brukt den siden i høst flere ganger i uka (sansynligvis flere timer enn en typisk forbrukerspyler brukes igjennom hele sin levetid) uten at den er død enda.. det er alu-pumpe på den også, så er vel omtrendt samme greia, bare litt mindre. Det som derimot skjer nå er at koblingene lekker endel. Lekker fra slangekoblingen til pistolen og det lekker fra pistolen frem til det som er koblet til den (det originale røret også). Koblingene kan smøres med fett (de er originalt smurt), men det tar ikke så veldig lang tid før det drypper eller spruter fra dem igjen.

Skumkanon til den som selges på Scandicshine kan trenge en annen pakning for å bli tett. Fungerer greit, men det spruter ut fra koblingen uansett. Å smøre dem opp med fett fungerer (drypper litt fra den uansett), men da må man nesten smøre den hver gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Knutis:

Lekker din foam cannon?

Er litt kjipt å måtte bytte pakning for å få ting tett.

Til Gxi:

Eller lekker den fordi pakningene var slitt fra før, altså det ikke har noe med cannon`en å gjøre GXI?

Alle pakninger blir jo tross alt slitt ved jevnlig bruk. Dette er jo en slitedel som skal være billig og enkel å skifte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den wolfgangcanonen har ikke lekt en dråpe siden jeg tok den i bruk for over en mnd's tid siden. :)

Den ser lik ut som de fleste andre til salgs rundtom, men min lekker altså ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min til Alto lekker heller ikke.. Den til Nilfisken lekker i gjengene, men der er det kun å legge inn litt gjengetape..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel godt mulig at de egentlig kommer fra samme sted. :lol:

Fungerer denne med Megs Next gen Wash forresten? (den blå/lilla guggen som lukter lørdagsgodt)

Ser det står på scandic shine at den skal brukes med snow foam.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja funker med NXT såpa men ikke bland den for sterkt da den er forholdsvis sprek i styrke, 1-1,5 cm i bunn + vann holder ofte mht skum og ok smussløsing... er bilen veldig dass, så anbefales det uansett en avfetting ala prickbort før såpe da den løser opp asfalt og oler ol..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer selv Nilfisk 125,3-8 PC til 1890,- på felleskjøpet.

"Solid bygget med pålitelig metallpumpe, automatisk start/stopp og 8meter slange. Trykkregulering på Tornado PR dyse. Hurtigkobling for rask bytte av dyser og tilbehør. Med integrert tralle og 8 meter slange."

Følger med skumsprayer og terrassevasker etter det jeg vet. Noen som vet hvordan denne "Skumsprayer'n" som følger med er?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort fortalt: elendig, og du kan få min mot porto. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort fortalt: elendig, og du kan få min mot porto. :)

:D point taken B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og gjett hva de var utsolgt for hos Monter idag. :lol:

He he, min vanlige flaks. For prøve neste sted imorgen.

Får muligens stikke ned p FK og se på den også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpekanonen som følger med STIHL vaskere har en justering på såpemengden og fungerer helt greit syns jeg. STIHL vaskere har også keramisk pumpe for lang levetid har jeg blitt lurt til å tro.. og stålarmert slange på rull. default_smile.png Og nei, jeg har ikke provisjon på STIHL produkter, er bare veldig fornøyd med de!default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive