Gå til innhold

E30 Cab


Jonas

Recommended Posts

Essa! Kan like godt legge ut noen bilder av bilen min her også ;)

Har begynt å sett litt på "detailing produkter" til E30'n nå i det siste, så skal ikke se bort i fra at jeg kanskje blir litt aktiv her inne :)

Bilen er en E30 325 Cab, med original lakk fra 91, bærer selvfølgelig litt preg av det men ellers er den grei. Har kun brukt Meguiars produkter på den, men føler for å ta steget et liiite hakk oppover :)

Stylinga er så og si original bortsett fra sideskjørtene, speilene, lykter og senk.

Interiøret er vel litt spesielt, tror ikke det er mange i Norge som har trekt det opp i to farger.

Motor er original bortsett fra Supersprint eksos m/grenrør og luftfilter :)

Felgene er Brock B1 8,5" og 10", og ja, vet de fleste synes de er oppbrukte felger, men splitter nye felger skal på om alt går i boks ;)

Mere er det vel, er en lang tråd på bimmers.no om noen har lyst å se hva som er gjort med den den siste tiden.

Så litt bilder..

302711i.jpg

2a4wzkk.jpg

2wpmqf6.jpg

2ch94yv.jpg

Gule lykter står høyt på lista!

bgtk0g.jpg

Mvh

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Jonas

    27

  • truhaa

    3

  • challenger

    3

  • Essiek

    3

Mest aktive i dette emnet

hmsilset

ja,litt på shell åndalsnes og litt på moldestuket tror jeg :) Ser ganske bra ut bilen din da, så får du vekk det meste av swirls og kommer hit ei helg så skal jeg spandere ett lag Swissvax på deg :) Testa den i helga, og det fungerer jo!

http://www.youtube.com/user/hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

Ser veldig bra ut. Har sett denne på bimmers og r3vlimited.

Er ikke overbevist om skjørtene og speilene eller fargen på interiøret, men det er bra at ikke alle har lik smak.

Er hvertfall en gjennomført bil!

Care to share hvem som sydde om interiøret, og evt pris?

Kan gjerne ta det på PM om du ikke vil ha det på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Redt er så riktig innimellom :)

Pen bil og vakkert innpress/dekkstrekk

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

Ser veldig bra ut. Har sett denne på bimmers og r3vlimited.

Er ikke overbevist om skjørtene og speilene eller fargen på interiøret, men det er bra at ikke alle har lik smak.

Er hvertfall en gjennomført bil!

Care to share hvem som sydde om interiøret, og evt pris?

Kan gjerne ta det på PM om du ikke vil ha det på nett.

Takk for det, er ikke så fornøyd me skjørtene selv, så muligens de blir byttet ut etterhvert ;)

Er ikke sikker på interiøret, men billig er det nok ikke ;)

Redt er så riktig innimellom :)

Pen bil og vakkert innpress/dekkstrekk

Takk, blir vel litt mere strekk om felger er i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har! Felgene ser temmelig bra ut i mine øyne, men tror den hadde blitt enda mer digg med litt mørkere farge på felgene.

Ang voks, så vil jo mange her anbefale Swissvax... Jeg stemmer iallefall for deres produkter B)

Takk for det! :) Er plana å senke 2 cm mere forran + andre felger, men time will show!

Noen potensielle vokser på shinearama? MG 16#, Tech Wax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

MG 16 kan være en høydare (husk TYNT på), alternativt Victoria Red på røde biler er ikke feil... Swissvax sine vokser ser også unektelig bra ut på rødt, bare så du er advart ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

#16 påføres med app-pad, men har du på for tykt så kan den være major pain å buffe av. Litt produkt (og da mener jeg _litt_) på pad, og du legger på omtrent 1/4 - 1/2 bilen. Har du en DA-maskin så har jeg funnet ut at jeg påfører litt med app-pad, og deretter kjører jeg det helt ut med maskin. Da blir det tyyyyynt og fint.

Det skal haze til den består "finger-wipe"-testen - dvs. at når du drar fingeren over så skal det bli en fin, tørr strek. Dette tar mellom 10-30 minutter avhengig av temp og luft-fuktighet.

Etter at du har buffet av alt sammen så bør den helst stå og herde noen timer, helst over natta, vekk fra regn etc. Men 2-4 timer burde holde fint hvis den står tørt.

Holdbarhet på #16 varierer mht grunnarbeidet - men det blir en del måneder. Så lite produkt som går med hver gang så vil en boks med #16 vare til omtrent 200 biler tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Da prøver jeg 16# i første omgang!

En annen ting, prøvde å claye bilen i går.. Må voksen av for å få effekt ut av clayen?

Bilen ble vokset for en uke siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

Clay fjerner LSP (voks / sealer) (såfremt det ikke er en Ditec -lignende (grøss...) forsegler som ligger på - enkelte her inne har opplevd at man måtte på med maskin for å få fjernet det). Hvis det er step3 fra Meguiars som ligger der så vil claying fjerne det lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essiek

Hehe, det er bra. Jeg ser du nevnte tidligere at du har kjørt Meguiars-produkter på bilen. Det er vel da DC1, 2 og 3 da? DC1 er en kjemisk lakkrens som drar mucho shait ut fra lakken det også. Clay er for å dra det siste ut av lakken samt få fjernet ymse "nupper" som måtte være igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...