Gå til innhold

Produksjon av brosjyre?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Jeg jobber daglig med å lage såkalte brosjyrer som sendes til trykkeri ferdig "designet" og satt opp, og lurer i den forbindelse på følgene:

Hva hvis Detailersclub setter sammen en skikkelig fin brosjyre hvor man tar for seg punktene ved vasking/voksing av biler og gangen i dette.

I brosjyren kan man kanskje også legge inn logoen til sammarbeidspartnere og bedriftsmedlemmer som Scandicshine etc.

Jeg ser i utgangspunkter for meg A5-brosjyre med de antall sider som trengs for å formidle gangen i dette med vask av bil.

Ser for meg at dette kan være ett populært tilskudd til nye medlemmer som bli bitt av basillen og som vil ha litt sengelektyre. Dessuten så er det jo også markedsføring for dette forumet.

Enten kan man jo velge å trykke brosjyren i begrenset opplag for så og selge den til dem som vil ha den, eller så kan feks. brosjyren finnansieren ved at bedriftskunder her inne får litt reklameplass...

Brosjyren kan jeg evt. sette opp og lage helt gratis. Men jeg trenger alt av evt. innhold samt bilder og tekst, slik at jeg kan lime inn.

Det finnes jo drøssevis av gode artikler og guider her på siden som kan få plass i en slik brosjyre, så her snakker vi stort sett om klipp og lim.

Bare ett forlslag dette....

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Knakanes god ide!!! :)

Kan bli en god "referanse" for diverse journalister, bilblader, etc som oftes er på bærtur når dem skriver om vask av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Kan bare tenke seg hvor mange sider det finnes her inne med bilder og tekst som nærmest bare kan limes rett inn i brosjyren...

Det man må bli enig om er hvilken tekst/bilder man skal bruke.

Hva det koster kommer jo ann på, så dette blir jo noe som må tas med trykkeriet.

Det er bare fantasien som setter grenser for hva en slik brosjyre skal inneholde, men det som er viktig er at absolutt ALT skal være med. Kanskje en guide for nybegynneren som ikke bruker maskin. (altså mannen i gata) og en guide for hobby/entusiaster og en guide for de mest gale av oss som nærmest plukker fra hverandre bilen og nekter å legge på annet enn Divine...

Hadde nok blitt norges eneste brosjyre som foretar seg gangen i dette på en perfekt måte. Det at Swissvax og andre aktører som faktisk lever av dette er medspillere og kan sette sin signatur på verket understreker bare seriøsiteten, samt troverdigheten.

Vil tippe at matrialet også vil bli brukt av andre blader og magasiner (mot betaling) når det evt. skulle bli kjent...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Det er bare fantasien som setter grenser for hva en slik brosjyre skal inneholde, men det som er viktig er at absolutt ALT skal være med. Kanskje en guide for nybegynneren som ikke bruker maskin. (altså mannen i gata) og en guide for hobby/entusiaster og en guide for de mest gale av oss som nærmest plukker fra hverandre bilen og nekter å legge på annet enn Divine...

Skal du ha alt dette ned på papir, så ender du ikke opp med en brosjyre....

Det blir en bok og den blir tykk.................

har du sett "guide to rotary" som vel er ca 70 sider bare der, for å forklare hva som er mulig, basics.......... og den inneholder ikke alle basic teknikker den heller... med tanke på f.eks non deminishing produkter...

Tror nok om en skal lage noe slikt så må det være for å vekke "nyskjerrigheten" i folk å få de inn her.

Ved å vise noe "basic" som vask, og clay og rens...

og ikke mins noen 50/50 shots.....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Skal du ha alt dette ned på papir, så ender du ikke opp med en brosjyre....

Det blir en bok og den blir tykk.................

har du sett "guide to rotary" som vel er ca 70 sider bare der, for å forklare hva som er mulig, basics.......... og den inneholder ikke alle basic teknikker den heller... med tanke på f.eks non deminishing produkter...

Tror nok om en skal lage noe slikt så må det være for å vekke "nyskjerrigheten" i folk å få de inn her.

Ved å vise noe "basic" som vask, og clay og rens...

og ikke mins noen 50/50 shots.....

Hehe... en bok hadde vært noe kanskje ja...

Neida.. 70 sider om maskinpolering ville nok kanskje ikke danket ut listetoppen hos Bokea og hadde nok fort blitt kjedelig.

Men som du sier litt grundig basic infor rundt detailing og kanskje også en liten forklaring om hva som er forskjellen mellom en "Bilpleier" og en "detailer" slik at folk der ute får greie på at det faktisk er en forskjell... :)

Kanskje en liste over seriøse detailere rundt om i landet, med kontaktinfo og telefonnummer bakerst i brosjyren hadde vært noe...

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hehe... Å gjøre dette komersielt vanskeligjør nok hele greia, da det plutselig er mange som vil ha sin del av "kaka" da man har brukt andres kompetanse samt bilder/tekst for publiseringen. Skulle detailersclub over all formodning blitt rike på noe jeg har laget gratis, så skulle jaggu meg jeg også hatt en del av kaka... hehe

Men dette velger jeg altså å gjøre gratis. Det koster jo litt å trykke en slik brosjyre, så den økonomiske situasjonen rundt dette vet jo ikke jeg noe om, men det kan vel hende at noen her inne vil sponse litt eller hele greia mot litt "reklame" i bladet.

Er altså ikke meningen at noen skal tjene penger på dette, bortsett fra de som markedsfører seg selv i bladet ved hjelp av bestillinger fra nye kunder etc. Slik må det jo bli, så lenge en slik brosjyre koster litt penger.

Meningen med hele greia er og tillby medlemmer og andre som vil vite litt grunnleggende om bilpleie noe å lese, samt litt markedsføring for selve siden.

Hvis det er snakk om at detailersclub skal tjene penger på brosjyren utover det og få inn utleggene, så er jeg ikke like interisert i å bistå. Tror vi skal holde oss på jorda her...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette her høres ganske spennende ut.

Og det første som slår meg er at dette må være genialt om en har en kundebil og når en har gjort en jobb for han kunne vise dette helftet og forklare litt nermere når det kommer til den "rette" måten å vaske og vedlikeholde bilen på.

Men som det sies så kan en jo ikke stappe den full av maskinpolering osv osv da folk hadde blitt lei og ikke hadde giddet å lese den.

Kort og konsis men likevel nødvendige step by step.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... dette må være genialt om en har en kundebil og når en har gjort en jobb for han kunne vise dette helftet og forklare litt nermere når det kommer til den "rette" måten å vaske og vedlikeholde bilen på.

Kort og konsis men likevel nødvendige step by step.

Helt enig her! Den må nok være "liten nok" for at den skal vekke interesse!

Noe ala "Meguairs 5 step guide", men litt mer detaljert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her virket som en lur ide.

Som du sier en kjapp enkel guide det går ann å sende med eierne av biler som faktisk da bryr seg litt

om hvordan bilen ser ut.

Kansje den også kan være nok til at flerre blir bitt av basillen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg trenger bare logoen til detailersclub i høyoppløselig format, så kan jeg lage ett forslag på en fremside...

Ikke noe bindene altså...

Jeg ser for meg designet som enkelt/klassisk/pent uten masse effekter og dilldall.

Men jeg mener logoen bør være tydelig og gå igjen på hver side. Fargene svart og blått bør kanskje også gå igjen i brosjyren slik at man får noenlunde samme fargene her som finnes her på siden...

Men papirkvaliteten bør være litt tykk og blankt, da effektene ved å vise blanke ting blir mye bedre..

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dennis

Grunnen til at jeg ikke har svart er fordi jeg ikke har hatt mulighet til å være på DCN før nå :P

Har nå sendt dcn logoen på mail Bjerknez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail er mottatt Dennis...

Skal se om jeg får laget ett lite forslag til førsteside de nærmeste dagene :)

Syns dette virket som en kjempegod ide. Så lenge heftet blir som andre har skrevet over meg, kort og enkelt - men likevell detaljert ;) Ser det har vært dødt her noen dager nå, gleder meg til utkastet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Syns dette virket som en kjempegod ide. Så lenge heftet blir som andre har skrevet over meg, kort og enkelt - men likevell detaljert ;) Ser det har vært dødt her noen dager nå, gleder meg til utkastet!

Utkastet kommer... og siden dette gjøres ved hjelp av ren dugnadsånd fra min side så er jeg nødt til å prioritere andre ting først.

Nå er det båtpuss/17.mai/bilstell/reising i jobbsammenheng etc. som kommer først....

Men utkast kommer :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...