Gå til innhold

Foam Lance - Shinarama


Jonas

Recommended Posts

Hei!

Er ganske fersk på detailing og driver å titter litt på Foam Lance'n de har til salgs. Har en liten Karcher høytrykkspyler hjemme og lurer på om denne: http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SHI-FLANCE-KAR , vil passe rett på? Eventuelt noe jeg må kjøpe i tillegg? :)

Ikke bare det, men hvordan er deres erfaring med Valet Pro sin Snow Foam?

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=VAL-SNOWPH-5L

Hvordan er blandingsforholdene, kan jeg eks fylle Snow Foam med CG sin Citrus Wash and Gloss og resterende med vann? :)

Og ja, vet det er flere tråder om dette, men føler for å stille mine egne spørsmål!

Beklager om tråden er feilpostet ;)

Mvh

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Den passer til liten karcher ja :)

Kjøp deg Orange Prewash og noen gode såper fra instafinish eller chemical guys, har ikke prøvd den du linker til med den snow foam combo som de har er såfall ikke noe tess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med de andre dysene du har liggende til den høytrykksspyleren du har nå, så ser du nok fort hvilken du trenger.

Angående ValetPro sin Snow Foam er den helt ok syns jeg. Skummer ikke allverdens, og rengjør helt greit. Finnes nok mye som både skummer bedre og er sterkere, men er jo en fin start på samlinga.

Bilt-Hamber sin Auto Foam er det mange som er fan av, eventuelt Orange PreWash.

Du blander etter hvor skitten bilen er, og om bilen ikke er så ille er det nok med 1cm eller to i bunnen av beholderen og resten med vann. Før korrigering og lignende blander jeg som regel en del sterkere så jeg får fjernet mer fastgrodd møkk. Bruker du en type prewash som ikke skummer så veldig blandes gjerne litt annen såpe også i tillegg, for å få tykkere skum som henger litt lengre på panelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med de andre dysene du har liggende til den høytrykksspyleren du har nå, så ser du nok fort hvilken du trenger.

Angående ValetPro sin Snow Foam er den helt ok syns jeg. Skummer ikke allverdens, og rengjør helt greit. Finnes nok mye som både skummer bedre og er sterkere, men er jo en fin start på samlinga.

Bilt-Hamber sin Auto Foam er det mange som er fan av, eventuelt Orange PreWash.

Du blander etter hvor skitten bilen er, og om bilen ikke er så ille er det nok med 1cm eller to i bunnen av beholderen og resten med vann. Før korrigering og lignende blander jeg som regel en del sterkere så jeg får fjernet mer fastgrodd møkk. Bruker du en type prewash som ikke skummer så veldig blandes gjerne litt annen såpe også i tillegg, for å få tykkere skum som henger litt lengre på panelet.

Takker for svar!

Har egentlig ikke aning om høytrykkspyleren, så tok derfor noen bilder:

2h2pn9l.jpg

b63upz.jpg

Er det lurt å avfette bilen før foaming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt det, nei :)

Jeg kjører alltid en runde meg Surfex HD avfetting først, og en sjelden gang om det er mye nupper på den får den en runde med Prickbort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed derfra at de skulle ta inn Surfex HD.

Skulle egentlig vært for salgs allerede, du kan jo sende de en mail å høre om dette er langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den vil passe :)

Det er bra :)

Ser litt på avfetting, noen som har en å anbefale? Helst noe som de har på Shinarama, så jeg får tatt alt i en bestilling :)

Og hvordan er det med å begynne med lakkrens når en allerede har polert og vokset bilen? Må jeg bruke en avfetting som fjerner voksen? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det er bra :)

Ser litt på avfetting, noen som har en å anbefale? Helst noe som de har på Shinarama, så jeg får tatt alt i en bestilling :)

Og hvordan er det med å begynne med lakkrens når en allerede har polert og vokset bilen? Må jeg bruke en avfetting som fjerner voksen? <_<

Ved lakkrens så vil voksen forsvinne. Lakkrens er noe man påfører FØR sealer/voks. Påføres lakkrens ETTER sealer/voks så fjerner man nettopp Sealer/voks.

En lakkrens vil vel som sagt fjerne voksen, men hvis du alikevel har planer om å fjerne voksen før du begynner vasken av bilen, så ville jeg brukt en sterk avfetting ala Prickbort og latt den ligge noen minutter før jeg spylet av. Deretter ville jeg skumlagt bilen med en sterk såpeblanning og latt ligge noen minutter og spylt av med høytrykk.

Når dette er gjort så er det frem med clay'en for å fjerne nubber og andre skavanker i lakken. Etter Clay kan du dog påføre en lakkrens før du sealer/vokser bilen.

Vaskeriper og såkalte swirls fjernes evt. FØR du renser lakken. Du bør da bruke en poleringsmaskin til dette, da du kan pådra deg senebetennelse ved å gnikke hele bilen for hånd. For å fjerne swirls så må du også ha poleringsputer som passer til, og produkter av typen Scholl S03/S17/S30.

S30 bør legges til slutt etter evt. bruk av S03/S17 da denne også vil fungere som en lakkrens.

  • DCN Poeng 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit å fjerne voks/sealer før du gjør noe annet med lakken da enkelte produkter er så gode at du kan få problemer med korrigering og slikt om du ikke fjerner dem, Prickbort er veldig snill mot LSP, så du fjerner ikke så mye med denne. Bilt-Hamber Surfex-HD er veldig bra på fjerning av LSP

På Shinearama har du for eksempel Meguiars Super Degreaser. ValetPro Citrus Tar and Glue remover er nok også veldig effektiv mot det meste møkk, men usikker på hvor bra det er å bruke dette på hele bilen for ofte. Skal være veldig sterk!

Har lest tidligere at Chemical Guys Strong Wash - Bug Bugger & Tar Remover er rimelig effektiv, hvertfall mot insekt. Er veldig sterk mot LSP, så bør ikke bruke den ren på lakken om du ønsker å ha igjen noe LSP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vedr Avfetting så anbefales Prickbort, kjøpes i Norge da 10 litere blir dyre mht frakt, samt at den koster ikke så voldsomt...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...