Gå til innhold

Den beste forseglingen?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Har jo for noen timer siden bestillt meg Flex DA makinen og i den forbindelse så blir det jo mye enklere å påføre en såkalt sealer før man legger Concorso.

Men mange sier at Concorso beskytter ganske bra i seg selv, så jeg lurer egentlig på hvor mye lenger lakken er beskyttet ved bruk av feks. Jetseal 109 under?

Er det verdt jobben og pengene og legge på Jetseal 109 som sealer før Concorso, eller snakker vi her om ytterst minimale forskjeller i henhold til økt beskyttelse ved den komboen?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tror ikke jetseal 109 vil være nødvendig nå på våren, og den vil ikke gi en voks som concorso mere glans tror jeg. Å legge lsp med DA fungerer sikkert godt, men på mr2n min f.eks er det mange plasser jeg ikke ville kommet til med paden.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg ikke Jetseal sitter særlig bra i seg selv og føler at de pengene jeg brukte på den var å kaste penger ut av vinduet. Wolfgang deep gloss paint sealant er kanksje noe å ta en titt på. Men den har herdetid 12-15timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Tror ikke jetseal 109 vil være nødvendig nå på våren, og den vil ikke gi en voks som concorso mere glans tror jeg. Å legge lsp med DA fungerer sikkert godt, men på mr2n min f.eks er det mange plasser jeg ikke ville kommet til med paden.

Jeg tenkte ikke på selve glansen, men på beskyttelsen... Å gjerne da vinterstid...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetseal fungeret fra slutten av august og nå frem til månedsskiftet mars-april. Vaska med Prickbort og Grime Reaper 1:4 hele vinteren. La den på rett etter IPA wipedown. Har de som mener den ikke varer gjort det på en annen måte?

Så lett som dette stoffet var å jobbe med så hadde jeg ikke gidda å begynne å rote med maskinen. Det blir bare tyngre, tar mer tid og du får problemer med å dekke mange områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok wipedown, la jetseal på halve panseret, og autoglym HD-wax på andre halvdel. Glym'en satt fortsatt på da jeg ble kvitt bilen i februar, jetseal var DØD etter bare noen få vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok wipedown, la jetseal på halve panseret, og autoglym HD-wax på andre halvdel. Glym'en satt fortsatt på da jeg ble kvitt bilen i februar, jetseal var DØD etter bare noen få vask...

Er vel ein del som seier at jetseal holder seg mykje lenger med ein skikkelig carnuba voks over seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvordan det ser ut jeg... :rolleyes:B)

prøvd å finne bilder av noe sånt, men bare å titte rundt på biler på parkeringsplasser da det regner, da ser man hvordan vann oppfører seg forskjellig på ymse biler. Gamle biler som er tydelig dårlig stelt med, på de kan man se hvordan absolutt mangel på lsp ser ut...  trist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

prøvd å finne bilder av noe sånt, men bare å titte rundt på biler på parkeringsplasser da det regner, da ser man hvordan vann oppfører seg forskjellig på ymse biler. Gamle biler som er tydelig dårlig stelt med, på de kan man se hvordan absolutt mangel på lsp ser ut... trist :P

Joda.. jeg vet jo åssen det ser ut... hehe

Men jeg har ennå ikke opplevd flate dråper på min bil ennå... hehe

Er vel vokset snart to ganger i uken siden jeg fikk den... hehe

Men er på utkikk etter en kick ass lakkforsegler som kan legges under Concorso, som ikke har for lang herdetid.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ein del som seier at jetseal holder seg mykje lenger med ein skikkelig carnuba voks over seg?

Da vil den jo holde iallefall den tiden voksen holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

For voksen (Concorso) legger seg vel OVER Jetseal 109 ikke sant... ?

Den blander seg vel på en måte ikke med Jetseal 109, slik at når voksen er borte, så er Jetseal borte?

For hvis Voksen faktisk legger seg OVER Jetseal 109 slik at det i teorien skulle bli dobbel beskyttelse, så blir det vel det....? eller..?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange lovord om Jetseal her nei. Har planer om å kjøre fullpakke på bilen i morgen. 2 lag med Jetseal. Nesten sånn jeg trykker på kjøp knappen til Duragloss 111 og venter ei uke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Neste vinter skal jeg kjøre 2 lag Jetseal etterfulgt av 2 lag Collinite #476 eller #915. Det er en rimelig voks som skal ha særdeles god holdbarhet, eller en hybrid mellom voks og sealer hvis jeg har skjønt dette forumet riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Neste vinter skal jeg kjøre 2 lag Jetseal etterfulgt av 2 lag Collinite #476 eller #915. Det er en rimelig voks som skal ha særdeles god holdbarhet, eller en hybrid mellom voks og sealer hvis jeg har skjønt dette forumet riktig.

Her vil jeg anbefale å kun bruke collinite-voksen, tror neppe jetsealen tåler stoffene som er i de voksene(aka laget med jetseal vil bli løst opp). Skal man legge en Voks over jetseal så må det evt. være en 'naturvoks' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite går jeg definitivt god for! Killer god beading og sheeting. :D Holdbarhet vet jeg ikke, la på Golf Caben i februar og beader som nylagt enda, men den har stått i garasje nesten helt til nå så blir litt feil å si noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...