Gå til innhold

JIF Bilvask!


Hirobofly

Recommended Posts

Hirobofly

Noen som har testa JIF sin Bilshampo??

-Står om den i siste Autofil hvor Oppegård Bilpleie har "testa" denne imot Turtle og Meg NXT såpa. NXT og JIF fikk 6 på terning, mens Turtle fikk 4....

Kanskje utsagnet " Jeg har vaska bilen med JIF" må revurderes??. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Det er nesten så jeg slutter å annonsere i blekka... Å kalle det der en test er vel i overkant modig... <_<

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Viste ikke at JIF hadde en bilsåpe :P eller har de testa vanlig JIF?

Den var vist solgt under annet navn tidligere, og selges igjennom Staples, Felleskjøpet, etc... Har ikke bladet her på jobben, så får ikke sjekka hva såpa het før..... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grunnen til at den vant var pga mye skum og at den er billig? Og NXT såpen var for dyr typisk, så derfor nådde den ikke opp?

Uansett, den kan jo prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge bladet så er det 5kg, 4,7 liter.

Men det du sier angående blandingsforhold er en ting jeg stusset over i testen.

De brukte lik mengde av alle såpene når de vasket, men sier ingenting om blandingsforholdene.

Jeg quoter litt fra bladet:

"-Det første vi ser etter er skummingsgraden. Det er viktig. Mye skum betyr som regel god såpeeffekt. Dessuten blir det lettere å se hvor du har vasket bilen.

-Samtidig kjenner vi fort om såpa inneholder mye kjemikalier. Da blir fingertuppene som om de har vært dyppet i vann i flere timer, sier Babar.

-Mye kjemikalier kan på sikt skade gummilister og plastdetaljer. Dessuten kan høy pH-verdi gi skjolder på for eksempel takrails og kromdetaljer over tid, sier bilpleieekspertene, som også er opptatt av at bilshampoen skal gi en god effekt etter at bilen er vasket.

-De beste bilshampoene inneholder voks som beskytter lakken mellom hver vask. Da blir det også lettere å vaske bilen igjen!"

Godt Autofil fant noen eksperter når de skulle teste såper. ;)

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow - der er det mye jeg er uenig i....

1. mer skum betyr ikke bedre såpe. basta. jeg kunne tatt noen skum kjemikaljer i Maridalsvannet og fått hele til å skumme over - men er fortsatt ubrukelig som vask fordi det inneholder ikke såpe - bare skumme agenter. også har hvor hardt vannet stort utpreg på hvor mye skum det er. her er det godt å huske, såpe vasker, bobbler inneholder luft - hva tror dere vasker bedre.

2. aldri hørt om denne kontrollen før. om jeg lager en shampoo med aloe vera så får dere myke hender men hjelper det vaskingen?? pH er viktig og det er det jeg tror han reagerer på, ikke selve kjemikaljene. dessuten, forskjellige mennesker har andre reaksjoner på vann og hvordan fingertuppene blir seende ut.

3. som sagt, pH er utrolig viktig fordi en neutral shampoo vil ikke strippe voks som allerede er der. det er altid best å bruke en pH neutral shampoo.

4. absolutt ikke. når man lager et produkt så kan man enten konsentrere seg om det som produkte lages til eller passe på at den gjør det og alt annet. jo flere 'tasks' et produkt gjør, dårligere gjør den jobben i forhold til noe som kun gjør den ene jobben. **** a jack of all trades is the best at none, but does them all pretty well**** dessuten, om man har en konsentrert shampoo (1:400 og over) og den inneholder voks så er den så utblandet at den kun kan sette seg der porer har blitt dannet grunnet UV degradasjon - den legger ikke igjen 'et beskyttbar lag' på bilen.

men men, dette er bare det jeg har erfart fra å lage disse produktene...

5. ikke glem fortykkningsmiddler - om det er tykt og helles sakte så MÅ det være bra.... BLÆH. alle har gelatin hjemme, prøv å vask med det....

8)

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg slutter å annonsere i blekka... Å kalle det der en test er vel i overkant modig... <_<

Hadde jeg ikke giddi å brukt penger på nei. Ta heller å sats på Vi Menn. Men det gjør dere vel allerede? Mener jeg har spotta et par 4, 5 annonser der :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"-Det første vi ser etter er skummingsgraden. Det er viktig. Mye skum betyr som regel god såpeeffekt. Dessuten blir det lettere å se hvor du har vasket bilen.

-Samtidig kjenner vi fort om såpa inneholder mye kjemikalier. Da blir fingertuppene som om de har vært dyppet i vann i flere timer, sier Babar.

-Mye kjemikalier kan på sikt skade gummilister og plastdetaljer. Dessuten kan høy pH-verdi gi skjolder på for eksempel takrails og kromdetaljer over tid, sier bilpleieekspertene, som også er opptatt av at bilshampoen skal gi en god effekt etter at bilen er vasket.

-De beste bilshampoene inneholder voks som beskytter lakken mellom hver vask. Da blir det også lettere å vaske bilen igjen!"

Godt Autofil fant noen eksperter når de skulle teste såper. wink.gif

Jasså, så det var der den elefanten havna. Da må jo bare testen være 244% korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Den var vist solgt under annet navn tidligere, og selges igjennom Staples, Felleskjøpet, etc... Har ikke bladet her på jobben, så får ikke sjekka hva såpa het før..... :unsure:

Kan det være Lensitil? Det var noe Lilleborg-shit som liksom skulle være bilshampoo...

Fungerer dog godt til husvask! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...