Gå til innhold

Vis oss samlinga di!


K3nt_

Recommended Posts

For å si det slik, du blir ikke skuffet over P21s produktene. Helt konge :)

Jeg har hørt MANGE skrytt P21s Gel Wheel Cleaner opp i skyene...

Mulig den er bra... men på hvilken måte er den så MYE bedre enn andre produkter?

Jeg kjøpte den for at jeg ville prøve den, og tviler ikke på at den er bra.. men om man kommer like langt med P21s som med feks. Amazing Roll Off er jeg usikker på...

Kan vel hende jeg kan klare meg med ARO i fremtiden... men som sagt, jeg får prøve den først :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bjerknez

    22

  • truhaa

    17

  • virtual

    17

  • bjorke

    16

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Jeg har hørt MANGE skrytt P21s Gel Wheel Cleaner opp i skyene...

Mulig den er bra... men på hvilken måte er den så MYE bedre enn andre produkter?

Jeg kjøpte den for at jeg ville prøve den, og tviler ikke på at den er bra.. men om man kommer like langt med P21s som med feks. Amazing Roll Off er jeg usikker på...

Kan vel hende jeg kan klare meg med ARO i fremtiden... men som sagt, jeg får prøve den først :)

Har ikke prøvd så forferdelig mange felg/dekk-produkter i mitt liv, men det jeg mener er at P21s-produktene gjorde jobben veldig bra :) (Dvs. wheel cleaneren løste opp alt av dritt på felg, dekkglansen ga en fin, matt look og felgvoksen syntes og holde dritten borte enklere. Som igjen vil si at det holder å bruke høyttrykksspyleren på felgene for å fjerne bremsestøv etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd så forferdelig mange felg/dekk-produkter i mitt liv, men det jeg mener er at P21s-produktene gjorde jobben veldig bra :) (Dvs. wheel cleaneren løste opp alt av dritt på felg, dekkglansen ga en fin, matt look og felgvoksen syntes og holde dritten borte enklere. Som igjen vil si at det holder å bruke høyttrykksspyleren på felgene for å fjerne bremsestøv etc.)

Men en såkalt "wheel Cleaner" som inneholder syre må vel være mer effektiv?

Jeg skjønner at de med syre er skadelig for miljøet, og at de KAN ødelegge felgene dine hvis man ikke fjerner vesken relativt kjapt.. men den med syre er vel fortsatt mer effektiv?

Så skal man ha noe som er mest effektivt, så bør man vel finne en "Wheel Cleaner" som inneholder syre?

Ikke vet jeg.. jeg bare lurer...

Hvis man har en splitter ny bil som man uansett såyler av med høytrykk en gang i uken året rundt.... vil det ikke da være litt overkill med slike "Wheel Cleanere"? Man får vel felgene like rene med litt varmt såpevann, eller evt. Amazing Roll Off (320 kr for 3,8L!!) kontra P21s Gelk Wheel Cleaner (200 kr. for 500mm.) ?

Har selv to flasker med P21s Gel Wheel Cleaner nå... og tviler ikke på at det er skikkelige produkter (har ikke prøvd dem ennå) men spørsmålet mitt er altså om det er nødvendig, så lenge man alikevel er flink ellers til og holde bilen jevnlig ren?

Jeg har jo ikke felger som har ligget i kjære i 2 år liksom. De fleste av oss vasker vel felgene før dem gror igjen... ? Men for dem som IKKE prioriterer og vaske felgene sine mer enn maks 1 gang i året... ja det er vel også mennesker som gir blaffen i bilen sin, og som heller ikke gir 200 kr. for en halvliter P21s.

Bare lufter litt her nå.... :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Det holder nok ikke med såpe og vann hvis du f. eks vasker 1 gang i uken. Alle vet at tyske biler har mye bremsestøv, og dette fjernes ikke lett. En av grunnen til at jeg kjøpte P21s. Og den er like sterk som de med syrer, fjerner det meste kan du si ;)

Når jeg tok av sommerfelgene før vinteren, vasket jeg felgene skikkelig. De var sorte inni, pluss masse skitt.

Sprayet på P21s, lot den stå i 10 min, og spylte av med høytrykk. Rent.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder nok ikke med såpe og vann hvis du f. eks vasker 1 gang i uken. Alle vet at tyske biler har mye bremsestøv, og dette fjernes ikke lett. En av grunnen til at jeg kjøpte P21s. Og den er like sterk som de med syrer, fjerner det meste kan du si ;)

Når jeg tok av sommerfelgene før vinteren, vasket jeg felgene skikkelig. De var sorte inni, pluss masse skitt.

Sprayet på P21s, lot den stå i 10 min, og spylte av med høytrykk. Rent.

Høre bra ut Pirex :)

Men hvis man spruter på P21s på felgene og lar de feks. stå i 1 time..... tørker ikke middelet da?

slik at du må spraye på mer?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er min lille samling;D Har akkurat stilt dem opp i vinduet i garasjen. Vet nå ikke helt hvordan det går med tanke på sol og temperaturforandringer, men men.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojsann, det var voldsomt med turtle produkter :rolleyes::unsure:

Noe av Turtle er helt greit og bruke... bare man ligger unna poleringsmidler og voksen dems!

Alt det andre er helt greit... men kan sef. ikke måle seg med mer proffesjonelle produkter.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke rakke så mye ned på Turtle Wax. Hadde det ikke vært for Turtle Wax hadde vi fortsatt tatt med bøtta å svamp opp til et tjern hvor vi tok grumsete vann i bøtta å vasket bilen. Turtle Wax satte nok bilpleie på kartet i norge og har dominert i mange år på forbruker nivå. Det at produktene ikke er det beste er nok så. Men det ligger også i en annen prisklasse. Det er et diffrensiert marked og forbrukerne har forskjellige preferanser. Jeg kan lett rakke ned på pcene til de fleste her vil jeg tru med mitt oppsett på den dårligste pcen jeg har, (har 2laptopper og 2 desktopper, en på dualscreen [/skryt]). Men alle pcene deres funker da dere kan skrive på et forum.

Bruk det du liker/trenger og kos deg med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke rakke så mye ned på Turtle Wax. Hadde det ikke vært for Turtle Wax hadde vi fortsatt tatt med bøtta å svamp opp til et tjern hvor vi tok grumsete vann i bøtta å vasket bilen. Turtle Wax satte nok bilpleie på kartet i norge og har dominert i mange år på forbruker nivå. Det at produktene ikke er det beste er nok så. Men det ligger også i en annen prisklasse. Det er et diffrensiert marked og forbrukerne har forskjellige preferanser. Jeg kan lett rakke ned på pcene til de fleste her vil jeg tru med mitt oppsett på den dårligste pcen jeg har, (har 2laptopper og 2 desktopper, en på dualscreen [/skryt]). Men alle pcene deres funker da dere kan skrive på et forum.

Bruk det du liker/trenger og kos deg med det!

Apropo pc'er så tror jeg nok at jeg kan bite fra meg godt... hehe.

Har en laptop (Dell XPS 1710M) med 4 GB ram 2.1Ghz dual Core +++ Kostet 24.000 for ca. 6 mnd. siden.

Har også en del andre pc'er ståendes som jeg ikke bruker, da jeg strengt tatt trenger kun en... men nok om det...

Jeg skjønner hva du mener... men har man en svak pc i forhold til en tipp topp pc, så får man gjort akkurat den samme jobben på begge... det er bare det at det går fortere på den som er ny og "best"

Når det gjelder bilpleieprodukter, så blir selve resultatet bedre hvis man går for en serie i toppklasse i forhold til feks. Turtle Wax.

Jeg har ikke slengt så mye dritt om Turtle Wax jeg... funker sikkert greit... men resultatet og hvor fort man får det er bedre med produkter litt lenger opp på skalaen.

Dessuten så er ikke alle Turtlewax-produktene akkurat på tilbud. Du må fort gi 200 kr. for en flytende Turtle Wax-wox på en bensinstasjon... dette er ikke akkurat en pris som står i stil til hva man egentlig får spør du meg.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mistet hele poenget trur jeg.

Hva skal jeg med verdens beste resultat når det ikke intreserer meg? Jeg vil ha en ren og pen bil og er ikke avhengig av å speile meg i lakken osv osv?

Kalles preferanser og diffrensiering.

Det og det at Turtle Wax fortsatt har First-movers-marked.

De andre bilpleiene har sovet i timen.

Dette med valg av produkter avhenger av mye mer enn hva som er best eller ei. Vet ikke din erfaring men vi alle må starte et sted. Turtle Wax er vanskelig å gjøre feil, altså GODT startsted. Proff-produkter sier jo litt, det er beregnet for proffe. Altså graden å gjøre feil øker dersom erfaring og kunnskaper ike følger etter.

Jeg er inneforstått med at Turtle Wax er litt å banne i kirken, men det hjelper egentlig ikke å si at noe noen har brukt masse penger på "bare er drit". Det er bedre å drive passiv læring ved å hjelpe vedkommende med innsikt i hva som finnes av produkter og hvordan man gjør det.

Og hvorfor skal allt din bilpleie gå fort? Jeg bruker det som avslapping og koser meg når jeg holder på. Det har vist seg å bli best resultat for meg.

PS: Ingen her har de beste produktene, på noe sted. Alltid noe som er bedre.

Hilsen

Poltimester Bastian

Kardemommeby

:D

Endret av K3nt_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mistet hele poenget trur jeg.

Hva skal jeg med verdens beste resultat når det ikke intreserer meg? Jeg vil ha en ren og pen bil og er ikke avhengig av å speile meg i lakken osv osv?

Kalles preferanser og diffrensiering.

Det og det at Turtle Wax fortsatt har First-movers-marked.

De andre bilpleiene har sovet i timen.

Dette med valg av produkter avhenger av mye mer enn hva som er best eller ei. Vet ikke din erfaring men vi alle må starte et sted. Turtle Wax er vanskelig å gjøre feil, altså GODT startsted. Proff-produkter sier jo litt, det er beregnet for proffe. Altså graden å gjøre feil øker dersom erfaring og kunnskaper ike følger etter.

Jeg er inneforstått med at Turtle Wax er litt å banne i kirken, men det hjelper egentlig ikke å si at noe noen har brukt masse penger på "bare er drit". Det er bedre å drive passiv læring ved å hjelpe vedkommende med innsikt i hva som finnes av produkter og hvordan man gjør det.

Og hvorfor skal allt din bilpleie gå fort? Jeg bruker det som avslapping og koser meg når jeg holder på. Det har vist seg å bli best resultat for meg.

PS: Ingen her har de beste produktene, på noe sted. Alltid noe som er bedre.

Hilsen

Poltimester Bastian

Kardemommeby

:D

Forstår alt du sier jeg....

Stiller man ikke så høye krav, så går man får Turtle Wax og får et helt greit resultat.

Det er sant at ingen har de beste produktene av alt, da dette stort sett er snakk om smak og behag.

Bilen din blir like ren med Turtle Wax som den blir med andre bedre og dyrere produkter... vertfall hvis du er villig til og "slite" litt ekstra (spesielt når det gjelder voksen og poleringen til Turtle Wax) for og få et bra resultat.

Eller 100% like bra blir den ikke... men dette er forskjeller som kun entusiaster kan se.

Dessuten så synes jeg ikke akkurat Turtle Wax er så veldig billig heller... så det koster ikke mye ekstra og prøve noe nytt og kanskje litt bedre...

Men som sagt... etter at jeg har prøvd Vokser med Carnuba og andre litt mer eksklusive produkter, så er jeg overbevist om at ikke Turtle Wax kan måle seg. En ting er at bilen blir blankere og får mer dybde... men kanskje den største fordelen er at litt dyrere vokser er myyye enklere og påføre/fjerne.

Turtle Wax er altså ikke noe dårlig produkt etter min mening... men på langt nær like bra som andre litt mer proffesjonelle produkter.

Altså:

Stiller du ikke så veldig høye krav (noe jeg har forstått er en situasjon som du finner deg i) så kommer du veldig langt med Turtle Wax. Uansett.. kos deg! :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prøve å holde det On Topic, boys....?

"vis oss samilnga di"

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her er min lille samling, mangler fortsatt endel saker og ting.. Men det kommer seg :)

Er endel bilder, men det blir det vel aldri nok av!

DSC00466.jpg

DSC00467.jpg

DSC00468.jpg

DSC00469.jpg

DSC00470.jpg

DSC00472.jpg

DSC00474.jpg

DSC00476.jpg

Poleringsmaskinen er en billigmaskin, àla Best Tools sin..

Har allerede ødelagt 2 sådane, så tenkte å prøve en slik. Den er faktisk 1200w.

Høyt på ønskelista står en Makita :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke hatt anledning å teste de produktene jeg har enda av Chemical Guys, men etter det jeg har hørt og lest, så har jeg et sinnsykt bra inntrykk av dem.

"Billig, produserer alt selv, bruker ikke så mye penger på fancy innpakning, og fungerer utrolig bra."

Det er det jeg har forstått, så tror nok det kan bli mitt favorittmerke etterhvert ja :)

Er også veldig begeistret for Menzerna.

Denne uka skal jeg teste ut litt produkter, på min egen bil.. Tenkte å prøve meg litt på våtsliping.

Har kjøpt inn Mirka 1500 og 2000 papir, skal bli spennende å prøve.

Hadde tenkt meg å først våtslipe, deretter Optimum Compound med ullpad, og deretter igjen 106ff med hvit LC pad.

Har du noen formening om det?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...