tommy_sn

Valg av Scholl produkt og pute til Mazda

Hei

Noen her som har forslag til hvilken Scholl kombo som kan gjøre underverker på en Mazda 6, 2008? Skal benytte roterende, og bilen er lett angrepet av swirls..

Har følgende:

S03+

S17

S10

S30

S40

Orange, blå og sort waffel pad..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test dette

s03-blå

s30-orange

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen stalltips på hastigheter og antall pass?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japselakk har en tendens til å være både ganske tynn og ganske myk, så ville prøvd meg på en mild kombinasjon til å begynne med for å se hvordan lakken er. Om lakken er veldig myk, kan det hende at S30/oranger tar det meste. Hadde det vært meg ville jeg hvertfall prøvd meg med en mild kombo før jeg prøvde meg på noe grovere. Husk wipedown, da oljene kan skjule swirls i stedetfor å fjerne dem, samt skjule hologrammer

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test dette

s03-blå

s30-orange

Synest dette hørtes noe grovt ut på japselakk..

Test deg frem, jo mildere kombo du kan bruke jo bedre! =)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte sholl s30 og 40 og orange sholl pad på DA maskine i helga på 2007 mod mazda6. Fikk vekk swirls :)

Med roterende hadde jeg ikke tørt å brukt annet enn en finishing pad og s40, men det er fordi jeg synes lakken er

sinnsykt tynn på disse.Så en som målte, og det lå jo bare litt over 100 my.Altså tidels mm.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte sholl s34 og 40 og orange sholl pad på DA maskine i helga på 2007 mod mazda6. Fikk vekk swirls :)

Med roterende hadde jeg ikke tørt å brukt annet enn en finishing pad og s40, men det er fordi jeg synes lakken er

sinnsykt tynn på disse.Så en som målte, og det lå jo bare litt over 100 my.Altså tidels mm.

Har selv en Mazda 6, 2006 modell. Samme farge som den du fjerna swirls fra, altså mørk grå. (Mener det var deg, før nanolex testen?)

Har prøvd ut en del med DA (Kestel DAS-6), og får etter masse tid fjerna swirls. Men ikke de litt dypere. Vil du ikke anbefale å bruke roterende i det hele tatt?

Kjøpte meg en roterende på onsdag og tenkte at jeg skulle prøve meg for første gang på Mazdaen, da med en veldig mild combo. Burde jeg kansje heller prøve meg på en bil som det ikke vil bety noe hvis jeg gjør feil? Eller er det ganske greit å få teften på roterende?

Er i besittelse av MG sine soft buff pads. 2 i hver farge - funker disse bra til roterende? Har Wurth p10, p20, p30 og MG 80 og 83. Fint hvis noen kunne gitt en liten pekepinne på hvilken produkt jeg kansje burde startet med. Har sett at mange liker MG 80?

Mvh!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en Mazda 6, 2006 modell. Samme farge som den du fjerna swirls fra, altså mørk grå. (Mener det var deg, før nanolex testen?)

Har prøvd ut en del med DA (Kestel DAS-6), og får etter masse tid fjerna swirls. Men ikke de litt dypere. Vil du ikke anbefale å bruke roterende i det hele tatt?

Kjøpte meg en roterende på onsdag og tenkte at jeg skulle prøve meg for første gang på Mazdaen, da med en veldig mild combo. Burde jeg kansje heller prøve meg på en bil som det ikke vil bety noe hvis jeg gjør feil? Eller er det ganske greit å få teften på roterende?

Er i besittelse av MG sine soft buff pads. 2 i hver farge - funker disse bra til roterende? Har Wurth p10, p20, p30 og MG 80 og 83. Fint hvis noen kunne gitt en liten pekepinne på hvilken produkt jeg kansje burde startet med. Har sett at mange liker MG 80?

Mvh!

Jeg ville prøvd på en vrakdel først for å få litt føling med maskinen på ulike hatigheter og med ulike midler og puter. Har du ikke det tilgjengelig bør du tenke gjennom hva du skal gjøre, før du gjør det. Det er stor forskjell på å lese seg opp og synse og mene her inne, i forhold til å stå der med maskinen i handa og polish på puta :)

Hvis du holder deg unna kanter, holder hastighet under 1200 rpm i starten, og prøver MG 80 på soft buff finishpad (beige/sort) skal det mye til at du klarer å ødelegge noe. Ikke hold maskinen stille på et sted når den roterer. Ha fire erter på ren tørr pad, to erter vanligvis. Bruk rolige bevegelser til polishen er nesten borte. På slutten av en runde, senk hastigheten og kjør over rolig uten press på maskinen hvis du bruker MG 80 ol.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Kansje jeg prøver meg frem på bilen til en kompis. Den er såpass ødelagt i fra før, at han bryr seg neppe hvis jeg gjør en feil eller to.

Har bare så sinnsykt lyst til å få Mazdaen til å skinne så bra så den kan gjøre.. Klør jo i fingra ;)

Hadde sett for meg å bruke MG 80 på den sorte finish paden først, for så å evt gå til noe grovere hvis dette ikke ble bra. Men er litt usikker på pass og tidforbruk. Hvor mange pass trengs det for at det skal blir bra, hvis comboen er helt riktig? OG når det prates om pass, menes det hvor mange ganger man fører maskinen over et området?

Er også litt usikker på tidsforbruk. Ca hvor lang tid tar et panser med helt riktig combo? Bare sånn ca, sånn at jeg har en liten pekepinne å gå etter og for at jeg slipper å sitte med følesen av å gjøre feil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en Mazda 6, 2006 modell. Samme farge som den du fjerna swirls fra, altså mørk grå. (Mener det var deg, før nanolex testen?)

Har prøvd ut en del med DA (Kestel DAS-6), og får etter masse tid fjerna swirls. Men ikke de litt dypere. Vil du ikke anbefale å bruke roterende i det hele tatt?

Kjøpte meg en roterende på onsdag og tenkte at jeg skulle prøve meg for første gang på Mazdaen, da med en veldig mild combo. Burde jeg kansje heller prøve meg på en bil som det ikke vil bety noe hvis jeg gjør feil? Eller er det ganske greit å få teften på roterende?

Er i besittelse av MG sine soft buff pads. 2 i hver farge - funker disse bra til roterende? Har Wurth p10, p20, p30 og MG 80 og 83. Fint hvis noen kunne gitt en liten pekepinne på hvilken produkt jeg kansje burde startet med. Har sett at mange liker MG 80?

Mvh!

Jeg ville ikke brukt roterende,men det er fordi jeg ikke tar noen sjanser på andre sine biler og fordi jeg er ganske fersk med maskinpolering.Det går jo an å bruke roterende, men følg ihvertfall rådene til ØHN.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sett for meg å bruke MG 80 på den sorte finish paden først, for så å evt gå til noe grovere hvis dette ikke ble bra.

Høres ut som en bra plan.

Hvor mange pass trengs det for at det skal blir bra, hvis comboen er helt riktig? OG når det prates om pass, menes det hvor mange ganger man fører maskinen over et området?

Det varierer med hva slags polish du bruker. Noen kan man kjøre 15-18 pass, andre 4-6 pass. Du kjører til polishen kun ses som en gjennomsiktig hinne. Slutt før paden skriker og lager ulyd fordi det har gått tørt.

Ca hvor lang tid tar et panser med helt riktig combo? Bare sånn ca, sånn at jeg har en liten pekepinne å gå etter og for at jeg slipper å sitte med følesen av å gjøre feil :)

Alt fra 15 minutter til flere timer avhengig av type polish, pad, maskin, teknikk og hvor vanskelig lakken er å jobbe med. Del opp et panser i 6 - 8 deler, og jobb med et område og en type polish over hele panseret til resultatet er som ønsket.
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt roterende,men det er fordi jeg ikke tar noen sjanser på andre sine biler og fordi jeg er ganske fersk med maskinpolering.Det går jo an å bruke roterende, men følg ihvertfall rådene til ØHN.

Brukte du lang tid på fjerne swirls på Mazdaen? Med tanke på at du brukte DA?

Takker for svar ØHN! Tenker at jeg skal prøve meg litt fram på noen vrak deler/biler før jeg tør prøve på min egen. Som du sier, få følelsen av maskin og hvordan roterende fungere i forhold til DA.

Har hørt flere si at Japselakk er ekstrem tynn og regner med at min Mazda ikke er noe unntak. Er det rett å slett dumt å bruke roterende på den da? Eller gjelder det bare å være veldig, veldig forsiktig?

Vil ikke en DA slipe lakken ned like mye som en roterende, bare at det tar mye lengre tid?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du lang tid på fjerne swirls på Mazdaen? Med tanke på at du brukte DA?

Takker for svar ØHN! Tenker at jeg skal prøve meg litt fram på noen vrak deler/biler før jeg tør prøve på min egen. Som du sier, få følelsen av maskin og hvordan roterende fungere i forhold til DA.

Har hørt flere si at Japselakk er ekstrem tynn og regner med at min Mazda ikke er noe unntak. Er det rett å slett dumt å bruke roterende på den da? Eller gjelder det bare å være veldig, veldig forsiktig?

Vil ikke en DA slipe lakken ned like mye som en roterende, bare at det tar mye lengre tid?

Brukte bare 3-4 timer med maskina jeg tror jeg. Roterende går sikkert bra med s30 og en pad med veldig lite cut. Men ville uansett kjørt DA med litt mere cut og s30. Det er jo en myk lakk, så klarer å ta mye med DA maskine.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte bare 3-4 timer med maskina jeg tror jeg. Roterende går sikkert bra med s30 og en pad med veldig lite cut. Men ville uansett kjørt DA med litt mere cut og s30. Det er jo en myk lakk, så klarer å ta mye med DA maskine.

Huff.. Da tror jeg nok at jeg gjør noe galt da likevell. Brukte mye lengre tid.. Og var fremdeles en del litt dypere riper igjen.. Får kansje gi det et forsøk til! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff.. Da tror jeg nok at jeg gjør noe galt da likevell. Brukte mye lengre tid.. Og var fremdeles en del litt dypere riper igjen.. Får kansje gi det et forsøk til! :)

Var igjen en god del hos meg også da, men swirls forsvant alt. Å ta swirls er ofte lett, så om du skal få til resten vet jeg ikke helt.Kanskje DA og en pad med cut som sholl orange og s17? Så gå over med s40 etterpå.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var igjen en god del hos meg også da, men swirls forsvant alt. Å ta swirls er ofte lett, så om du skal få til resten vet jeg ikke helt.Kanskje DA og en pad med cut som sholl orange og s17? Så gå over med s40 etterpå.

"Godt" å høre.. ;)

Trodde jeg hadde gjort en veldig dårlig jobb. Ble kvitt swirls, men ikke ripene som virket dypere.. Var en del av dem også. Prøvde med MG 80 og 83, samt Wurth p10, p20.. Virket ikke som at det hjalp noe særlig. Har enda masse riper igjen på panseret - Der jeg altså prøvde iherdig..

Tror jeg skal få testet meg litt på roterende først, så får jeg bare prøve veldig forsiktig på Mazdaen med produkt/pads som har lite cut. Kansje det blir bra. Skulle egentlig fått målt tykkelsen på lakken rundt og etter, men har ikke måleinstrument. Vet om flere som har det i byen, så med litt smisking får jeg sikker lov å måle litt :)

Takk for alle svarene!! God natt.. Trøøøtt..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive