Gå til innhold

Skal kjøpe ny høytrykksvasker...


Plenklipper

Recommended Posts

Plenklipper

Hei, jeg er nytt medlem her.

Ser at kunnskapsnivået ligger høyt når det gjelder bilpleie på dette forumet. :)

Både kunnskap og ambisjonsnivået mitt ligger vel foreløpig på et noe lavere nivå, men jeg synes det er gøy å vaske og stelle bilen.

Så til saken:

Jeg skal investere i en ny høytrykksvasker til bruk på bil (og litt forskjellig utendørs puss og stell) og regner med mange her inne har erfaringer som jeg kanskje kan dra nytte av? Som den gjerrige kjipingen jeg er vil jeg selvfølgelig ha mest for pengene...

Jeg ønsker en vasker som kan levere ca 600l/timen. (Må gå på 16A enfas)

Den bør være av annerkjent merke, som Foma, Nilfisk/Alto, Kärcher eller Stihl og ha ut visst utvalg av ekstrautstyr og reservedeler.

Jeg har sett meg ut disse modellene som aktuelle:

FOMA 925 (ca 5000kr hos Deal.no)

Nilfisk/Alto P150.1-10 B X-TRA (ca 5000kr hos FK-butikken)

Stihl RE 142 PLUS (ca 5300kr hos Hagia)

Kärcher K 7.400 160 BA (ca 5500kr hos Jernia)

Ser også at Foma har den minste proffmodellen på kampanje til ca 7200kr nå: FOMA G 150 X Power TST, hva er forskjellen på denne og 925-modellen?

Så hva sier dere? Hva gir mest for pengene, er det noen av merkene som er å foretrekke eller spiller det stort sett ingen rolle hvilken av de jeg velger?

Kom gjerne med tips hvis noen vet om gode tilbud hos andre forhandlere.

Ellers vil jeg ønske alle bilpleieentusiaster god vår; vi går den fineste tiden i møte når det gjelder å holde bilen ren og pen nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Hei

Velkommen hit til DCN! B)

Jeg har Foma 925 og den er helt konge!! Bauhaus har den til rundt 5000.- tror jeg som ganske fast pris, jeg kjøpte min der.

Jeg vet ikke helt forskjellen mellom 925 og den over i proffsegmentet, da jo 925 har M22 skrukoblinger i messing mellom lanse og håndtak også, og har en genial 12m høykvalitetsslange. Store hjul-lett å rulle og står stabilt og fint. (Den veier 32kg, stabil men greit å tenke på om du skal løfte den ned trapper ofte, etc)

Går man nedover til Foma 825 så har den ganske lik spec som 925, men det er bajonett-kobling mellom lanse og håndtak som på de billigere vaskerene, noe som jo sparer 6 sek i skifte av lanse. :D

Lykke til med kjøp av ht-vasker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mange ganger vurdert å stjele Lexgtturbo sin foma så den kan jeg anbefale, han har riktignok ikke 925 men god er den

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...