Gå til innhold

Polere aluminium


Talker

Recommended Posts

Hva kan jeg bruke til å polere aluminium som har fått en stygg overflate? Dette har vært blankt før, men nå er det matt å stygt. Fungerte dårlig med autosol. Tok ikke nok. Kan jeg bruke noe av utstyret som jeg bruker til billakk? Roterende maskin, scholl s03, s17, s30, og svart rød og blå pad. Men vet ikke om jeg vil bruke mine egne pads på metall, så kjøper vel evt. meg's eller 3m pads som vi har tilgang på her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg brukte s40 på alu rails forrige helg.Brukte en myk pad med lite cut og S40. Men S30 skal nok gå bra også :)

011-5.jpg

Brukte langt over 2500rpm med s40, men ser jeg kunne brukt noe litt grovere etterpå.Men bare litt,så s30 kan bli bra.

013-5.jpg

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Vet ikke om det blir det samme jeg? Er snakk om høyglanspolering, type: speil :)

Da vet jeg ikke :) Kan ikke så mye om sånt, så bare prøvde noe, og det funket jo på railsen.

ser at Autobahn har funnet produkt til deg ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg ull så tester du Autosol på nytt. Også kjøper du en mildere alu. polish å kjører på pad med etterpå.

Så s03, s17, eller s30 kan ikke brukes istedenfor denne mildere alu polishen altså? Hvilken pad bør evt. alu polish brukes på da? Lite eller mye cut?

Og når man bruker pads til slikt, så er de ikke noe serlig å bruke på lakk igjen sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Du kan nok bruke produkter som er beregnet på vanlig billakk, men du må være forsiktig da det er enda raskere å gå igjennom chrom i alle fall... Bør nok bruke egne pads til denne jobben, da paddene kommer til å bli veldig svarte av "møkk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...