rudilgr 200 Skrevet 25 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 (endret) I går ankom en Chevrolet Silverado 1999modell, som er nyinnkjøpt av en bekjent. Forrige eier hadde mange hunder, og brukte stigtrinnet på bilen til å tjore fast hunder i, scenarioet skjønner man med en gang, lakken ser helt forj.... ut. Brukt utstyr: CG Citrus wash and gloss SS Waffle 3M FCP 3M EFC 3M UltrafinaSE Scholl ull (RIP) Meguiars ull 3m grønn pad 3m orange pad 3m gul pad 3m blå pad Div microfiber Div QD og annet småtteri, husker ikke alt lenger... Denne bilen klarer jeg ikke bli ferdig med til eieren henter bilen, så blir tatt i flere omganger, mange av ripene er så dype så det er ikke håp. FCP er kjørt 6runder på de panelene som er tatt. Bilder er det desverre tatt lite av. Har først kjørt med ull, så med rubbingpad på FCP Deretter prøvde jeg ta kjøresporene på diverse måter, men endte opp med å ta orange rubbingpad med EFC etterfulgt av gul polishpad med efc og til slutt Ultrafina på blå pad. Blir betraktelig bedre men skal man ha den bra må den nok lakkeres... Kan nok gå an å få det enda litt bedre men jeg tør ikke gå på mer uten lakkmåler... (klippet dette fra den andre tråden, lager ny så det ikke blir så rotete tråd Dette er fra september 2009) Tilstand ved ankomst for test: 50/50: Så over til Phase II April 2010: Panser ble tatt, og venstre bakskjerm, det var alt jeg fikk NESTEN ferdig på en hel dag... Slik ser det iallefall ut etter FCP på scholl ull, ettefulgt av fcp på grønn pad, EFC på gul pad, og ultrafina en del ganger for å fjerne hologrammer... (Hele bilen skal taes med DA helt til slutt pga vanskeligheter med å fullføre helt bra. Lakken er MEGET sticky og lei å korrigere) Day II: Skjedd litt i dag og, jobbet med bilen så godt som hele dagen fra tidlig formiddag til rundt kl 20 idag... Høyre dør: 50/50 etter 1 runde FCP på grønn: Dør ferdig cuttet, og etter EFC: Felt bak døra: ----------------------- Litt mer ferdig cuttet på venstre side og: Lakken på denne bilen er som skrevet meget sticky og ved cutting gjør man så mye "ugang" at det er vanskelig å få bra... Sliter litt med kjørespor og hologrammer og, har dog funnet en metode etter mye prøving og feiling, men det er for tungvint, så har fått lånt meg en G220 for å ta siste finish. Dette bildet: Er tatt etter fcp, efc to runder, og ufse 4-5runder med forskjellig prøving med turtall og press... Dag 3 og 4: Skjedd litt mer her. Mandag brukte jeg hele kvelden på bakluka, og den så slik ut: Etter mange timers arbeid (hater denne lakken nå! ) så den slik ut: Og i dag Onsdag har jeg jobbet som f... for å bli kvitt holos, og få litt bedre finish på deler av bilen: Her er det brukt Meguiars G220 maskin, med først ultimate compuond, på gul meguiarspute. Deretter Ultrafina SE på blå 3m pute, ca 8-10pass, 4-5 med lav hastighet og MYE press, deretter lettere press resten av passene... Strøkent blir det ikke, men jeg må snart si meg fornøyd. Søken etter det perfekte er ikke dette riktig utgangspunkt for... Dag 5 Da er bilen ferdigstilt. Lsp som ble valgt til bilen her ble Meguiars #16... Gått over hele bilen med G220'n og ultrafina i dag etter å ha kjørt ferdig det som gjensto av kjøring med FCP og EFC. Måtte ta bilder i hui og hast da det så ut til å kunne bli regnvær her, så "siste finish" med vindusvask og dekkfornyer etc er ikke gjort da bildene ble tatt. Obligatorisk bilde av bjørka: Endret 29 April, 2010 av rudilgr 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 25 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 Ser ut som du har fått til lakken veldig bra med tanke på hvordan den så ut Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 25 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 Dette ser bra ut det Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 28 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 April, 2010 OPPDATERT I POST 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 28 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 28 April, 2010 Fy å steike så bra dette blir ifht utgangspunktet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 28 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 April, 2010 Fy å steike så bra dette blir ifht utgangspunktet! Men satan å det tar tid... Og jeg blir jo aldri fornøyd selv heller hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 28 April, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 28 April, 2010 Denne jobben står det virkelig respekt av. Imponerende resultat, nedlagt tid og energi så langt Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 29 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 April, 2010 Oppdatert i post 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 29 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 April, 2010 Imponerende! Hvor mange timeverk har du pløyd ned i denne jobben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 29 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 April, 2010 Imponerende! Hvor mange timeverk har du pløyd ned i denne jobben? Nja, si det, en hel lørdag, en hel søndag og en god del timer til pr dag til i dag torsdag Antall arbeidstimer er ikke telt opp, og det kommer ikke til å skje heller men At det har vært MYE arbeid og slitsomt kan jeg si. Verker i ryggen og nakken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surf Blau 0 Skrevet 1 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Godt jobba Rudi, litt av en transformasjon! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrel 0 Skrevet 1 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Ser for meg at dette må ha vært en temmelig lei jobb. Hadde jeg vært eieren hadde jeg nok utstyrt hundene mine med sokker. Bra arbeid iallefall - ser ut til å være en veldig forbedring! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iumentum 21 Skrevet 1 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Godt jobbet. Bilen var et virkelig tragisk syn i utgangspunktet, men du har gjort det som er mulig for å redde den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 1 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Hadde jeg vært eieren hadde jeg nok utstyrt hundene mine med sokker. Bilen blir stelt godt med nå iaff... Forrige eier som hadde hunder... Man skal komme rimelig tett innpå den nå for å se noe særlig defekter iaff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.