Gå til innhold

Bruk av foamgun


Innovation

Recommended Posts

Innovation

Har kjøpt meg foamgun til min Foma 825, og bruker Snow Foam som jeg blander med vann i flaska (5%).

Sliter derimot litt med å få kanonen godt justert, slik at det legges et godt og tett skumlag på bilen.

Jobber med justeringskruen så godt jeg kan, men føler ikke at skummet får den konsistensen den skal ha.

Noen som har noen gode tips til meg?

Endret av Innovation
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Prøv å bruke noe annet enn SnowFoam i canona. Ulogisk som det er så gir ikke denne det beste skummet.

Prøv f-eks CG Maxi suds eller SitruswashGLOSS 1:10. evt Orange pre-wash 1:15

Varmt vann i såpeblandingen kan også hjelpe. (en følelse jeg har)

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Hei

Regner med at det er FoamLance du bruker til Foma'n, da FoamGun er for hageslange. B)

Men, kan være flere muligheter for at den ikke lager ordentlig skum; eks lekkasje i enheten/kobling eller at sugeslangen nedi flaska ikke er satt ordentlig på, etc.

Angående innstilling, eks på min FoamLance fra Autobrite så har jeg blandingsskruen nesten stengt (egentlig helt stengt, og så åpna bittelitt) og den gir bra skum, mere åpning og skummet blir veeeldig tynnt. Andre Foamlance'r er annerledes.

Min favorittblanding er 4dl med CYC Super Snow foam med 2 "sprut" Chem Guys Citrus Wash &Gloss. -Gir tykt og fint skum og fjerner passe mengde møkk. :)

Endret av Hirobofly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innovation

Hei igjen!

Tuse takk for nyttige svar!

Jeg skal kvalitetssikre at i alle fall utstyret er i orden. I tillegg skal jeg vurdere andre skumprodukter.

Bare vent, snart skal jeg skumme ned hele nabolaget :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hvis det er Foam Cannon du mener, altså denne:

hd_foamLance2.jpg

Hvis det er denne du har, så er den helt lik min, og JEG må vertfall justere stilleskruen HELT til den ene siden. Helt til det stopper.

Jeg fyller ett par cm. med Citrus Wash and Gloss og resten med vann. Husk at du bør riste den litt, slik at såpen fordeler seg skikkelig i kannonen. Da skal du få barberskum som ligger lenge. Vertfall så gjør jeg dette med min.

I tillegg til Citrus såpen, så har jeg også en "dert" med Orange Prewash hvis bilen er veldig møkkete. Men Orange Prewash i seg selv gir ikke veldig mye skum. Denne blander jeg kun i ekstra for å få såpen til å ta mer skitt.

En skikkelig god kombinasjon synes jeg.

Er litt rart det der med at skum kan få ett voksent menneske til å gå helt amokk..hehe. Har hent flere ganger at jeg har skummlagt bilen for morroskyld, samt min fars bil, for så og spyle av. Selv om dem i utgangspunktet ikke var moden for vask.

Vi har asvalt i oppkjørselen, og barberskummet ligger på bakken godt synlig inesten to timer etterpå... hehe.

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min skru helt skrudd over til - permanent, og regulerer basert på mengde såpe i beholderen. Den gir mest såpe pr. vannmengde med skruen stående ca. en kvart omdreining fra -.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...