Gå til innhold

Backingplate til roterende Hitachi SP18VA!


r_style

Recommended Posts

Skal nå gå over til en roterende Hitachi SP18VA... Så har ett stort spørsmål!

Hvor får jeg tak i backingplate til denne? Gjerne til 4" og 6" pads...

Kan jeg bruke opp igjen de som passer til G220 DA maskinen, eller må nye kjøpes?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Lurer litt på dette jeg også for jeg bruker den originale jeg fikk med på store lake c.

Han Truls her inne anbefalte plata til Meguiars Solo-One kitet, så jeg skal prøve den! har hørt at de har en allright bakplate på clas ohlson, så skal dra dit å se på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på dette jeg også for jeg bruker den originale jeg fikk med på store lake c.

Han Truls her inne anbefalte plata til Meguiars Solo-One kitet, så jeg skal prøve den! har hørt at de har en allright bakplate på clas ohlson, så skal dra dit å se på den

Takk for tips! Da skal jeg kikke litt på Solo-One kitet... Etter det jeg har funnet på nettet, ser det ut til at DA plata passer dårlig på roterende, er å få kjøpt overgang, men tror det er en dårlig løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandic har bakplater som passer bra til både 4" og 6" puter.

Er forsåvidt m14 gjenger på hitachien og alle bakplater med samme gjenger vil da passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Solo 1 kitet er lagd for nylakka biler, men ullputene og bakplata skal være veldig bra, 86 tar veldig godt, og det følger med noe annet også, men det vet jeg ikke hva er.. Tror jeg skal kjøpe meg hele solo1 kitet, for har lyst på alt i kitet :)

Men skal du kjøre roterende for første gang ville jeg nok ikke kjørt på med 86 og ull :) evt. få tak i ett brukt panser e.l og øv deg litt :) når du føler deg klar, så brenner du lakken :) skøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo bakplaten er kanon og jobbe med. Har brukt den litt med maskinen vi har på jobben, men det er fort gjordt og rive den i to hvis du er uforsiktig ved padbytte.

Har den ikke selv enda men står på vil ha listen, som så mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Den som følger med hitachien er ikke så "ille" hvis vi snakker om holdbarhet osv. jeg har ikke prøvd så mange bakplater til roterende så vet ikke helt hva som er bra og ikke, men den originale er heeelt stiv, og kunne tenkte meg en med litt fleks i, det er litt lettere til flater med store kurver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som følger med hitachien er ikke så "ille" hvis vi snakker om holdbarhet osv. jeg har ikke prøvd så mange bakplater til roterende så vet ikke helt hva som er bra og ikke, men den originale er heeelt stiv, og kunne tenkte meg en med litt fleks i, det er litt lettere til flater med store kurver.

3m har bakplater som er både stiv og myk, den tykke myke er veldig fin og "flekser" bra, anbefales..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste fra 3m er den med gult skum i midten, dem lager en med grått skum også..

Men den er visst alt for myk har jeg hørt.. Har selv den gule, og syns den er helt kanon!

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Tar opp en gammel tråd som det var snakk om bakplater, i stedetfor å måtte lage en ny en...

Har selv den "gamle" bakplaten til Scholl med skum. Kjøpte den nye til Scholl for en kamerat nå, og den var helt ekstremt hard i forhold. Synes jeg kan huske at den har fått en del skryt, men hvordan er den egentlig å jobbe med i forhold? Har ikke fått testet den selv enda, men gøy å få litt input her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Syntes den var bra jeg, er som sagt hardere denne, men funker bra, litt mer fleksibel den gamle, så synd den var såpass dårlig i skummet.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store er jo ikke så "risikabel" i bruk som den lille. Var vel hovedsaklig den det var store problemer med. Hvertfall slik jeg forstode det...

Hvordan er 3M sine i forhold til den nye til Scholl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

ikke testet, Meguiars sin so1o bakplate som snurrer her.... den holder bra

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...