Talker

Testet S03 for hånd på dørhåndtakene

Har hørt at man kunne bruke Scholl S03 for hånd for å fjerne småriper på trange plasser, f.eks dørhåndak. Kjedet meg litt, så kom på at jeg skulle teste dette nå i dag. :)

NB! Bilen ble ikke vasket først, bare akkurat der jeg holdt på. Derfor de skitne dørene :P Lakken er heller ikke perfekt, men man kan jo prøve å gjøre det beste utav det. :)

post-337-1271884063,01_thumb.jpg

Her er sånn det var på førerdøren før jeg begynte. Ganske så mye riper, og ikke direkte pent.

La på maskeringstape for 50/50 sammenligning, og brukte så en Meguiar's applicator og Scholl S03+ for hånd.

post-337-1271884242,73_thumb.jpg

Slik ser 50/50 testen ut. Ganske stor forskjell!

post-337-1271884319,54_thumb.jpg

De ripene som ikke forsvant kjente jeg godt med neglen, og da er detvel ikke sjangs å fjerne de sånn...

post-337-1271884473,07_thumb.jpg

Ferdig!

post-337-1271884546,8_thumb.jpg

Ble jo ikke så værst dette? :) Måtte jobbe en god del med produktet for å få det til. Enten så ble produktet brutt fort ned, eller så forsvant slipemidlene inn i pad'en, så jeg hadde på produkt ganske mange ganger per håndtak, slik at jeg hadde maksimal slipeeffekt. Brukte jo trossalt bare en applicator pad. :P

Anbefales! :)

Alltid vært frustrert over disse ripene før jeg begynte å snuse på proff-produkter. Nå er det bare hele resten av bilen igjen. :P

Endret av Talker
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde du wipedown etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra tipsa det det...

Er viktige steder å ta dette da det løfter helheten, og er et litt "kranglete" sted å polere også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker knall med S03 under dørhåndtak :)

Som Bernhard spør om, er det lurt med en wipedown. De groveste polishene har ikke så mye oljer i seg som de skikkelige fine, men det kan fremdeles hende at oljene skjuler noen riper også.

Riper som du kjenner med neglen er nok for dype til å fjernes med håndarbeid. Som regel er de for dype til å fjernes i det hele tatt, men ved litt polering vil man kunne runde av kantene på ripen slik at de blir mindre synlige.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig bra ut det der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at det er jobbet for hånd, så ser det veldig imponerende ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv den komboen på hver eneste detail, og funker hver gang.

Men er ganske overasket hvor lite som skal til, lakken skal ikke være så mye annerledes der, kontra en dør, og når man må feks jobbe lenge med høyt turtall, grov pad, og litt tyngde på S03. Hvorfor trenger disse så lite jobbetid? Grunner mye svakere riper der, eller er det fillere/oljer i s03?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...Det der må prøves,

Takk for et godt tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans:

Er jo noen oljer i den, men skal ikke være filler. Selv bruker jeg ganske så mye press når jeg jobber under dørhåndtakene, og alt er fordelt over et veldig lite område så press pr kvm.cm. er i teorien mye høyere her. Ville egentlig også tro at ripene her ofte er dypere enn de man finner som swirls på resten av bilen!? Kan også være at lyset brytes litt anderledes da det er en bue og det ikke slipper til så mye lys er, og at man dermed sliter mer med å se de resterende ripene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende, jeg vet ikke.

Som vist her, lite jobbing, Applicatorpad med s03, og litt tape:

ripefr.jpg

ripeetter.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg må ha meg scholl :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...Det der må prøves,

Takk for et godt tips :)

Hversågod :)

Var gøy dette. Tok egentlig ikke så mye tid heller. :)

Prøvde du wipedown etterpå?

Nei det kom jeg faktisk ikke på. Syns faktisk jeg så noen hologram lignende greier på noen bilder med blits. Men syntes ikke for bare øyet. Kunne evt. ha avsluttet med en finere polish, eller prøvd å "kjørt ut" produktet lengre?

Endret av Talker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det der :)

Bjørn_A: Funker fint med Menzerna, 3M, Megs osv også.. Er det slipemidler, da er det håp ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scratch-x og 2.0 fungerer også om man gnikker godt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal teste med "gloss it-extreme cut" i helga,men den vet jeg inneholder endel olje.Så da blir det wipedown.

Fin test btw ;)

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde med 3M FCP på en grønn 3M pad, funket det også, men jeg tror jeg måtte holdt på leeeenge for å få vekk alt.

Hvordan i svarte klarer folk å ripe det opp så grundig der egentlig??? Fulle hendene i sand, og skubber mot døra? Jeg er aldri borti der jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde med 3M FCP på en grønn 3M pad, funket det også, men jeg tror jeg måtte holdt på leeeenge for å få vekk alt.

Hvordan i svarte klarer folk å ripe det opp så grundig der egentlig??? Fulle hendene i sand, og skubber mot døra? Jeg er aldri borti der jeg...

Tror nok det er neglene som gjør det gitt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det er neglene som gjør det gitt...

Joda, men det er da ikke nødvendig å trykke fingrene inn i døra.... Jeg rører ikke annet en kanten på håntaket for min del....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det er da ikke nødvendig å trykke fingrene inn i døra.... Jeg rører ikke annet en kanten på håntaket for min del....

Hehe nei du sier noe der, men så er det nok ikke alle som tenker på det desverre... De verste tilfellene er vel om det er damer med lange negler som eier bilen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive