Gå til innhold

Nanolex


EspenHamre

Recommended Posts

EspenHamre

Idag fikk jeg endelig på meg uniformen og komt i skikkelig arbeid igjen etter en lang periode på arbeid i Statoil :)

Første bilen i avtaleboka er en Golf Plus som ble levert fra Møller på fredag.

De har klargjort bilen, og de har faktisk gjort en brukbar jobb!

Bilen skal klargjøres med noen gode produkter fra Nanolex.

Fortsettelse følger......

Dette blir da en blanding av worklogg og test, da testen for det meste går ut på holdbarhet.

Vask

Prickbort

Turtle avfetting

Orange Prewash

Meguiars hyperwash

Nanolex glassrens

IPA

Korrigering

N/A

LSP

Nanolex Proff lakkforsegling

Nanolex Urban glassforsegling

Swissvax Shield i dørkarmer

Lakkforseglingen sprayes på medfølgende puter, og gnikkes på lakken.

Ett og ett panel, eller 50x50, buff av med en gang.

Urban glassforsegling smøres utover ruten, imotsetning til Nanolotus sin som sprayes på.

Fordeles med medfølgende kluter, samme klutene "polerer" du vekk overflødige rester med 5 min etterpå, etterfølgt av en ny "polering" nye 5 min etterpå.

Lakkforseglingen er spesiell da den skal holde i 3 år!

Urban glassforsegling skal være erstatning for vindusviskere allerede ved 45 km/t, så egner seg godt for tettbygde strøk.

Her er bilen, kjørt 240km når jeg begynte på den

DSC_0126.jpg

Preget av litt islandstøv kanskje ?

DSC_0128.jpg

DSC_0129.jpg

DSC_0133.jpg

Møller hadde gjort en grei klargjøring, bilen hadde bare litt riper etter fjerning av emblemer bakpå.

Beste jeg har sett fra møller så langt, og godt var det! :)

Litt voksrester her og der var eneste jeg hadde og utsi, men voksen skal bort!

DSC_0131.jpg

DSC_0132.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0137.jpg

DSC_0140.jpg

Avfetting jobber

DSC_0151.jpg

På med skum

DSC_0154.jpg

DSC_0156.jpg

Resten er kjedelig, flere runder med avfetting, skumming og vask til voksen tok kveld :)

Blank nok, her dropper vi polering!

DSC_0157.jpg

DSC_0160.jpg

DSC_0161.jpg

DSC_0163.jpg

Produktprøver fra Nanolex

DSC_0166.jpg

Shield i dørkarmer++

DSC_0168.jpg

Nanolex forsegling lagt på lakken, plast, sideruter+bak, og felger

DSC_0170.jpg

DSC_0175.jpg

Bare bones

DSC_0176.jpg

Ferdig resultat..

DSC_0179.jpg

Testen går da ut på holdbarhet, samt beading og sheetingegenskaper..

Nanolex oppgir 3 år på nybil, så dette blir spennende!

Takk til Nanolex som sponser produktene!

Endret av EspenHamre
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Blir moro å følge med her... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Må vel si meg enig der Sandmo... :unsure:

Espen: Vask av bilen skal nå foregå med vann og MF...HT først som vanlig...

"Er bilen svært skitten så kan en liten mengde pH-nøytral bilsjampo være påkrevd"....men vi går forhåpentligvis en snill sesong imøte...

Takk så langt!

Håvard

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy å se hvordan denne klarer seg. Imponerende med 3års holdbarhet om den klarer det!

Er det slik at den bare skal vaskes med svak såpe, og ikke noe avfetting eller lignende? Tenker som så at om du vasker med bare vann og ikke såpe, vil det vel fort kunne bli vaskeriper?

Er det noen spesiell grunn til at det kun er 3år på nybil, og ikke bruktbil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Blir gøy å se hvordan denne klarer seg. Imponerende med 3års holdbarhet om den klarer det!

Er det slik at den bare skal vaskes med svak såpe, og ikke noe avfetting eller lignende? Tenker som så at om du vasker med bare vann og ikke såpe, vil det vel fort kunne bli vaskeriper?

Er det noen spesiell grunn til at det kun er 3år på nybil, og ikke bruktbil?

Produsenten sier faktisk inntil 5 år om den vaskes for hånd en gang i uken...men selv jeg synes den blir litt drøy...disse testene er jo utført med spesielle maskiner, så blir ikke det samme som real-life...håper nesten ikke den holder 3 år, for hva skal jeg selge da?? :)

Tre år på ny bil: Jo glattere underlaget er før forsegling jo glattere blir resultatet og jo bedre heft har den i underlaget. Forseglingen "følger" alle ujevnheter i lakken...den fyller altså ikke. Inntil to år på nyere bruktbiler...(men vi har en ny Proff på trappene :D )

Den liker ikke avfetting nei...jeg bruker vann og MF.

Etter HT så kan det sitte en "skygge" på bilen, denne er jeg så vidt borti med MF, før HT/tørk...

Om det var svar bra nok??

Håvard

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bilene her inne blir jo korrigert før pålegging av beskyttelse, så bør være bra underlag da ;)

Ligger vel igjen en liten hinne med trafikkfilm etter høytrykk ja, så dermed kreves det litt berøring om ikke vaskemidler skal brukes. Var heller det at såpe gir glid til microfiberen, noe som hjelper til å redusere riper ved vask, og når man ikke skal bruke dette tenker jeg det blir mye riper!? Men vi får bare vente å se hva slags erfaringer Espen får med denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban er knallgod ruteforsegling, men ikke legg den på varme ruter eller ruter (som det står i bruksanvisningen) for da kan den bli noe hard å buffe av.

Bør også bøffe av med MF da det er mye lettere enn de medfølgende polerklutene.

Utrolig hvordan denne beader. Nesten (les NESTEN) synd at det ikke regner mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Er også spent på forseglinga, spent på om jeg må legge voks utenpå bilen eller hva..

Er gamla som eiger denne, så den blir behandla som gjennomsnittsbilen, bortsett fra at hun har skikkelig vaskeutstyr ;)

Angående urban og klutene som følgte med så var de bare og hive ja.. Brukte MF på siste avbuff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klutene funket bra til å legge på, men elendige til å buffe av ja.

Var også greie til å bruke med glassrensen.

Opplevde at både glassrensen og ruteforseglinga var litt ekkel å legge på med klutene som var med, men dette ble greit så fort klutene ble skikkelig våte og ikke sugde i seg produkt, kommer vel nermere tilbake på dette i en egen testtråd for Nanolex Ruteforsegling, la den for noen dager siden på bruksbilen til Olelink her på forumet, så han får vel stå for bilder utover i testperioden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det Popp, stjeler litt produkt desse klutene

Har ikke sjekka om Nanolex har nanosvamper, men anbefaler iallefall nanosvamp til denne typen arbeid, hadde jeg huska det før jeg begynte så hadde jeg helt klart dratt nedi garasjen og henta noen nanosvamper fra NL istede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i noe av dette. Nanolex urban e jeg meget fornøyd med. Synes det gikk fint å legge på med medfølgende polerkluter men brukte MF til å buffe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Ja, tok min mening med nanolex, og glemte og dele dem.

Påføringen av glass urban likte jeg bedre enn nanolotus.

Denne smøres på, og tørkes av isteden for spraying.

Negative er medfølgende kluter.. De duger til og legge på produkt, men stjeler litt produkt.

Til avbuffing så er de ok til første buff, men andre buff må en gjør med MF.

Påføringen av lakkforseglinga var så som så.

Medfølgende pad var knøttliten, så jeg spraya mye på tommelen.. Satser på tommelen holder seg ren da!?

Denne padden er bare midlertidig, så de får ikke noe trekk for det :)

Nanolex skal undersøke mulighetene for å spraye produktet på bilen, deretter fordele istedenfor å spraye på pad, deretter fordele.

Nå er jo dette en sealer, så noe glansforhøyer eller dybdeskaper som en god voks er det da ikke..

Flere bilder av ferdig resultat kommer, da i form av beading og sheetingbilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Bileigeren klager litt på en grå film på ruten når vindusviskerene går..

Hva kommer dette av?

Noe jeg kan ha gjort feil, eller er det bare slik?

Har hørt flere ha problem med slik film, med lignende produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...