Gå til innhold

Bitte små striper etter voks...


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Finnes det noe annet enn batterivann og kondensfjerner man kan bruke for å fjerne all forsegling og krims krams?

Har jo handlet meg en del produkter nå, bla. Prickbort.

Må vel være noe jeg allerede har som kan brukes til dette?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Synd å høre at panseret fikk små striper. Slik skal det ikke være hos en DCN'er. :(

Men det er håp og sikkert ikke så mye som skal til.

Hvis bilpleiesenteret ikke har korrigert men bare lagt en forsegling så vil en CF fjerne dette helt eller delvis og behandlingen du har nå er helt eller delvis bortkastet.

Du må nok eliminere følgende:

1. Er MF ene din OK ? Jeg tror "Ja" utifra hvilken type du nevner. Forutsetter her at den er helt ren. Er det samme type MF du benyttet da du buffet av CG5050 på døra så er trolig MF OK.

2. Påføringspad. Riktig type og helt ren ?

3. Filler teorien som har vært nevnt over her. Personlig har jeg også tro på at CF fjerner fillere som Autoglym er kjent for i mange av sine produkter. Skulle vært greit å visst om bilpleiesenteret har korrigert lakken din 100% før de la på "det harde over det myke".

Legg ut bilder med blitz når du får mulighet ;)

;)

Du kan også prøve å legge litt Concorso med samme pad og fjerne med samme MF på et urørt panel. Hvis det ikke riper heller så heller det meget mot at CF fjerner filler synes jeg.

I så fall kan du bruke bilen som den er og evt gjøre den enda litt feitere med Concoro i en periode fram til at den må korrigeres uansett.

Spent på fortsettelsen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det dem gjorde var å taen "full konservering" av lakken.... samt "konservering" av interiøret, slik at feks. kaffe preller av setene hvis det søles.Noe det også gjør!! default_smile.png

Er litt usikker på hva som menes med "konservering" eller hva som ligger i dette.... kanskje ikke den ble forseglet...(?)

Jeg fikk derimot besked om at jeg ikke burde vaske bilen for hånd på ca.en uke, da den måtte herde. Noe jeg sef. fulgte. Den ble kun spylet av med høytrykk...

Saken er bare den at FØR jeg la på CF så var panseret 100% strøkent og ikke en eneste ripe/stripe noe sted etter en skånsom vask...

Om det har noe å si så kan jeg jo oppgi at jeg betalte 3.500,- for jobben.

EDIT:

Ser på www.iseveien.no nå og der står det "Lakk konservering" og "Nybil konservering"

Er sistnevnte jeg fikk.... Hva er egentlig forskjellen?

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Er rimelig sikker på at ripene var der... men de ble ikke synelige før du gikk på med CF, da fjernet du oljene som skjulte dem...

Hvis ripene var der fra før, så burde dem vel ha "slipt" bort eller "rubbet" bort disse i stedefor å bare skjule dem ved å fylle dem...?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Hmm, saken er nok at det er "konservert" i stedet for "korrigert" og "konservert".

Det vil se bra ut en stund men etterhvert som det slites bort kommer stripene tilbake.

Hadde det ligget en tidkrevende korrigering på denne (som helt nye biler også trenger for å oppnå DCN standard) så hadde du nok blitt fortalt det.

Kanskje du får noen her til å hjelpe deg å korrigere panseret 100% og legge Concorso på det (og resten av bilen) så vil det funke en stund til du må ta ny runde på hele bilen uansett :)

Hvis ripene var der fra før, så burde dem vel ha "slipt" bort eller "rubbet" bort disse i stedefor å bare skjule dem ved å fylle dem...?

Riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det blir på bilpleiesentre rundtom..

de tjener mer penger jo fler biler de behandler..

Er heller få som behersker ordentlig korrigering som gjøres her...

Det er forskjell på en bilpleier og en detailer, for og sette det litt på spissen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Andre midler som kan brukes til wipedown er f.eks 3M kontrollspray, 3M GPAC, Scholl CF2, Menzerna Top Inspection, Meguiars Final Inspection. Evt kan du også bruke en vindusrens har jeg forstått. En avfetting som prickbort er nok for svak til dette, da den ikke skal være så sterk mot LSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
En avfetting som prickbort er nok for svak til dette, da den ikke skal være så sterk mot LSP.

Helt sant. Autoglyms Extra Gloss Protection bare ler av Prickbort. Den tåler Prickbort mange ganger før den gir opp.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Hvor mye må man regne med å gi for en "skikkelig" korrigering av lakken da av noen her inne som vet hva dem driver med?

Da snakker jeg om hele bilen altså.

Altså KUN korrigeringen. Slenge på voks kan jeg gjøre selv, for jeg har jo en Concorso stående :)

Hvis det er slik Ole Gunnar beskriver, at dem altså kun har fyllt ripene for å skjule dem, så har jeg vertfall fått svar på hvorfor det har blitt som det har blitt. CF fjernet forsegling og fyllet i ripene slik at disse kom frem. Såslenger man en voks over som forsegler ripene (slik jeg har gjort) og dermed så blir de der uansett hva man gjør...

Kan vel nesten være sikker på at det er det som er problemet her...

Trodde faktisk dem korrigerte skikkelig jeg, og fjernet riper på skikkelig hvis. Hadde jeg vist dette, så kunne jeg jo kjøpt noe "Color Magic" på Esso som gjorde samme nytten.

Er jo selve fjerningen av riper og swirls som er jobben...ikke å skjule ripene...

Andre midler som kan brukes til wipedown er f.eks 3M kontrollspray, 3M GPAC, Scholl CF2, Menzerna Top Inspection, Meguiars Final Inspection. Evt kan du også bruke en vindusrens har jeg forstått. En avfetting som prickbort er nok for svak til dette, da den ikke skal være så sterk mot LSP.

Men er ikke en "Top Inspection" noe man bruker for å vedlikeholde og fjerne støv etc. fra en nyvokset bil da?

Kan ikke da se for meg at denne skal fjerne forsegling og alt av vokser liksom...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SRP og EGP slenger man på bilen på 1.2.3... også 24timers herding av sealer

Så at de tar 3500,- er hårreisende egentlig.. men det er jo mer regelen enn untaket desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg betaler vertfall ikke 3.500,- en gang til før jeg VET at resultatet blir 100%.

Selv i sollyset...

Litt rart, for dem har ett meget godt omdømme her nede... Og Kai Christer er en veldig pirkete mann!

Jeg tror ikke dem har lurt meg på noe som helst måte.. men jeg tror det er JEG som har missforstått... hvis det er slik at dem har fyllt igjen ripene kontra det og faktisk fjerne dem....

Har dog sendt dem en mail i skrivende stund og spurt om fremgangsmåte, samt produkter som ble brukt....

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Jeg får bare presisere at det er en mulig teori fra min side. Kan ikke påstå noe uten å ha sett det selv.

Jeg ville gjort pkt 1-3 i mitt innlegg #22 for å være helt sikker. :)

Edit: Først hørt hva de svarer på mailen din ;)

Endret av Ole Gunnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Det er uansett alltid ergelig å oppdage slikt, spesielt da på en bil som er så godt som ny :( Men, det er som det blir sagt, begge disse (cf og voks) er totalt fri for noen form for slipemidler, så det må ha kommet andre steder fra. Om du har behov for backup her så har vi jo et par karer (B+B ) som gjør mye bra jobber, der er det i alle fall presisjon på høyt nivå, evt. så har du jo Petter i Halden som er en slugger på dette :)

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg tror uansett det er lurt å få klarlagt hva som er gjort, før man beskylder noen for slett jobb. Klokt av Bjerknez å spørre via mail hva som er gjort til den prisen.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Men er ikke en "Top Inspection" noe man bruker for å vedlikeholde og fjerne støv etc. fra en nyvokset bil da?

Kan ikke da se for meg at denne skal fjerne forsegling og alt av vokser liksom...

Nei det er en wipedown så vidt jeg har skjønt. Mulig du tenker på Megs Last Touch. Det er en QD som brukes f.eks etter vask for å booste glans og beskyttelse, eller som du sier for å fjerne støv og fingermerker og slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde faktisk dem korrigerte skikkelig jeg, og fjernet riper på skikkelig hvis. Hadde jeg vist dette, så kunne jeg jo kjøpt noe "Color Magic" på Esso som gjorde samme nytten.

Er jo selve fjerningen av riper og swirls som er jobben...ikke å skjule ripene...

Det er derfor jeg på VACN-forumet anbefalte deg å få jobben gjort hos noen andre, på en annen og mer "skikkelig" måte. :)

Dersom bilpleiefirma skulle vært like pirkne som oss, hadde de ikke tjent penger uten å måtte sette opp prisen, og da mister de mange av kundene.

Menzerna Top Inspection:

"This is a water-based cleaner that removes dust left by compounding so you can see the real results of your work. There are no silicones or fillers in Top Inspection; just gentle cleaning agents to uncover the real condition of your vehicle’s paint."

http://www.autogeek.net/menzerna-top-inspection.html

Men at Top Inspection er så sterk at den fjerner LSP, det tviler jeg sterkt på. Jeg ville heller brukt masse varmt vann etterfulgt av IPA.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det er derfor jeg på VACN-forumet anbefalte deg å få jobben gjort hos noen andre, på en annen og mer "skikkelig" måte. default_smile.png

Dersom bilpleiefirma skulle vært like pirkne som oss, hadde de ikke tjent penger uten å måtte sette opp prisen, og da mister de mange av kundene.

Menzerna Top Inspection:

"This is a water-based cleaner that removes dust left by compounding so you can see the real results of your work. There are no silicones or fillers in Top Inspection; just gentle cleaning agents to uncover the real condition of your vehicle’s paint."

http://www.autogeek....inspection.html

Men at Top Inspection er så sterk at den fjerner LSP, det tviler jeg sterkt på. Jeg ville heller brukt masse varmt vann etterfulgt av IPA.

Jeg tviler ikke på at dem klarer denne jobben utmerket.

Men saken er bare denat jeg missforsto hva som lå i "konservering"

Jeg betalte altså 3.500,- for en "nybil konservering"

Siden dem da anntar at en ny bil nærmest er fri for riper,så er det nok derfor dem har en slik tjeneste...

Man har i utgangspunktet ikke gjort en slett jobb i den forstand. Man har bare fått noe annet enn man trodde man betalte for...

Jeg vet at de gutta er veldig flinke, og dem har tatt mange biler til folk jeg kjenner, men her snakker vi daom skikkelig jobb hvor man faktisk fjerner ripene og ikke skjuler dem.

Men... jeg får se hva dem svarer.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Jeg tror uansett det er lurt å få klarlagt hva som er gjort, før man beskylder noen for slett jobb. Klokt av Bjerknez å spørre via mail hva som er gjort til den prisen.

x 2

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...