kenset

Drepe edderkopper?

Min søster har en Peugot 206 som ikke har så mange km på telleren. Derimot kryr det av edderkopper i den. Hun er rimelig angrepet av araknafobi, så det er rimelig trafikkfarlig også :rolleyes:

Til å begynne med trodde jeg det bare var en kraftig overdrivelse fra hennes side, men samboeren hennes har også opplevd dette. Av og til er detspunnet nett i bakruta, men som oftest kommer de ned i en tråd over rattet. Midt i synsfeltet. Det leder meg naturligvis til å tro at de har et rede i taket.

Er det en måte å få drept dette på uten å måtte rive ut hele interiøret? Noen foreslo et ganske stygt insektsmiddel, men jeg vet ikke om det er å anbefale. Det blir jo ikke særlig sunt miljø i bilen i lengre tid etterpå...

Tips mottas med takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min søster har en Peugot 206 som ikke har så mange km på telleren. Derimot kryr det av edderkopper i den. Hun er rimelig angrepet av araknafobi, så det er rimelig trafikkfarlig også :rolleyes:

Til å begynne med trodde jeg det bare var en kraftig overdrivelse fra hennes side, men samboeren hennes har også opplevd dette. Av og til er detspunnet nett i bakruta, men som oftest kommer de ned i en tråd over rattet. Midt i synsfeltet. Det leder meg naturligvis til å tro at de har et rede i taket.

Er det en måte å få drept dette på uten å måtte rive ut hele interiøret? Noen foreslo et ganske stygt insektsmiddel, men jeg vet ikke om det er å anbefale. Det blir jo ikke særlig sunt miljø i bilen i lengre tid etterpå...

Tips mottas med takk!

Hva med å ringe en skadedyr-utrydder å be om tips? Om det må nøye til verks så kan det jo hende at det går an å få

tatt sånne jobber på forsikringa.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ringe en skadedyr-utrydder å be om tips? Om det må nøye til verks så kan det jo hende at det går an å få

tatt sånne jobber på forsikringa.

Aha. Ja det var ikke et dumt forslag. Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny bil er mitt tips... spesielt med tanke på at bilen mest sannsynlig allerede har gitt eier rimelig traumatiske opplevelser fra før, men om det er aktuelt så er vel gift et godt alternativ.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny bil er mitt tips... spesielt med tanke på at bilen mest sannsynlig allerede har gitt eier rimelig traumatiske opplevelser fra før, men om det er aktuelt så er vel gift et godt alternativ.

Ja den bør nok byttes ut, men hadde vært fint å bli kvitt svineriet først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den bør nok byttes ut, men hadde vært fint å bli kvitt svineriet først.

Det er sant. Det må da finnes et middel som tar knekken på "alt" av bugs...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant. Det må da finnes et middel som tar knekken på "alt" av bugs...

Det var noen som nevnte Permetrin eller noe sånt, men det kan ikek være helt bra å fylle inn i et lukket miljø som en bil er.. Kan nok være det er lurt å høre med fagfolk, som nevnt lenger oppe her.

Har tenkt på Ozon-behandling, men vet ikke hvor mye dette evt dreper, eller om det bare er bakterier det går etter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var noen som nevnte Permetrin eller noe sånt, men det kan ikek være helt bra å fylle inn i et lukket miljø som en bil er.. Kan nok være det er lurt å høre med fagfolk, som nevnt lenger oppe her.

Har tenkt på Ozon-behandling, men vet ikke hvor mye dette evt dreper, eller om det bare er bakterier det går etter.

Ozon-behnandling vil fjerne oksygenet fra lufta i bilen, og oksygen trenger vel alle levende skapninger. Ergo vil alt som trenger oksygen dø av behandlingen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil kanskje tro at edderkopper er lite glad i varme, så kanskje det kunne være nok å sette varmeapparatet på full guffe + en kupevarmer eller to på bånn gass ett par timer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man dreper ikke edderkopper, de er lykkedyr og helt harmløse.

Fra spøk til alvor. Du må nok bruke et insektsmiddel etterfulgt av god utlufting. ellers så tåler ikke eddiser minusgrader så bra.

Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis edderkopper ikke tåler kulde og du vet hvor de befinner seg kan man vel ta frysespray (til feilsøking av elfeil etc) og aim and shoot?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har iallfall overlevd en rimelig streng vinter med bilen stående ute. Frysespray er vel noe kaldere, men jeg har ikke sett "bolet" deres så jeg vet ikke hvor jeg skal sikte..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive